י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"רק בגלל שאנו חרדים": לשכת הרווחה שממוקמת בתחנת אוטובוס ירושלמית

לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים הירושלמית, סובלת מתנאים מחפירים: היא שוכנת במקלט צר ומחניק והעובדים נאלצים להעניק את השירות בתחנת אוטובוס סמוכה • אחרי עשור זה נמאס להם והם פתחו בשביתה • יעקב הלפרין, מחזיק תיק הרווחה: "מקפחים אותנו - כי אנו חרדים"

לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים. צילום: גוגל
לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים. צילום: גוגל

לחרדים לא מגיע? עובדי לשכת הרווחה בשכונת הבוכרים החרדית בירושלים, טוענים כי מזה עשור הם סובלים מתנאים מחפירים. לדבריהם, בשל התנאים הקשים עליהם להעניק שירות בתוך תחנת אוטובוס סמוכה.

הלשכה ממוקמת ברחוב יחזקאל 27 - במקלט ציבורי, ללא חלונות וללא אוורור, ואפילו מהנדס קבע כי המבנה שבו פועלת הלשכה - מסוכן משל ליקויי מערכת החשמל.

למרות התנאים החמורים, שלושים עובדים מעניקים שירות במקום מידי יום, כאשר לעשרה מהם אין מקום לשבת. הצוות המקצועי מעניק שירות לכ– 1,000 קשישים, 1,800 ילדים, 1,300 בתי אב ומפעיל למעלה מ – 40 תכניות טיפוליות, כאמור, כל זה במבנה מסוכן ובתנאים מחפירים.

יעקב הלפרין - חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק הרווחה טוען ל"בחדרי חרדים", כי התקציב למקום חדש עבור הלשכה – אושר על ידו כבר לפני כשנתיים, אולם לטענתו, "אם לא היה מדובר בחרדים, מזמן היו מוצאים פתרון לעניין" וכי "אם זה היה קורה בבית הכרם או במרכז העיר – היו עושים הכל למצוא לזה פתרון".

הלפרין מאשר כי אכן הלשכה שמעניקה שירות לאלפים – סובלת מתנאים קשים, "כל מה שהם אומרים - נכון מאוד, אני ממש מזדהה איתם במאה אחוז",

"מה שקורה הוא שבמקום שיש ציבור חרדי - ההנהלה של אגף הרווחה לצערי הרב לא מספיק עובדת, לא מספיק תומכת ולא מספיק מחפשת", הוא מאשים. לדבריו, "אמנם הם עשו כמה ניסיונות למצוא מקום חילופי, אבל אם הם היו טורחים ומתאמצים יותר – ומוצאים זמן לעניין הזה, בטוח שהפתרון היה נמצא.

"בתחילת 2014, לפני כשנתיים העברתי תקציב על מנת שיוכלו לרכוש מקום חדש, אבל לצערי הרב עדיין לא מצאו את המקום הנכון - ולטעמי בגלל שלא מספיק התאמצו וחיפשו. יש ראש מנהלת אגף רווחה ויש לה סגניות, ויש עובדים בעיריית ירושלים במחלקת הרווחה, שהם היו צריכים באמת לעזוב הכל ולהתייחס ולטפל רק בנושא האקוטי הזה", הוסיף.

במכתב ששיגרה הבוקר מנהלת הלשכה רותי שפירא לראש העיר ניר ברקת ולמנכ"ל העירייה אמנון מרחב, היא הזמינה את הבכירים ל'הרמת כוסית' לרגל השנה החדשה שתתקיים ב"בתחנת האוטובוס על יד הלשכה או בגינה הציבורית הסמוכה, שם אנו מקבלים קהל, ומקיימים שיחות הקשורות בנושאים רגישים ומורכבים".

לדבריה, "זו השנה ה–10 שבה נרים כוסית על אזלת היד וזלזול מוחלט בתושבי העיר שמגיע להם שירות קצת יותר מכובד", והוסיפה בכאב כי "הנכם מוזמנים בכל עת ובכל שעה להרים עמנו את כוסית כישלון העירייה. עד היום לא טרח אף אחד מלשכת העיר לבוא לראות כיצד "נותנים שירות" בתנאים מחפירים שכאלו: בימי החורף אנו באים וגורפים את המים המטפטפים על ראשנו, עם דליים לאיסוף המים, בקיץ אנחנו לעיתים 15 איש בחדר ללא פתחי אוורור ומקבלים פונים – וכל זאת, לתפארת עיריית ירושלים.

"לפני יומיים שוב פוצצה גזברות העיריה מו"מ על המבנה ה-15 שכבר הובטח, והודיעה שלא שווה להשקיע בפוני הרווחה ולא בעובדיה. הם לא מצדיקים הוצאה שכזו", הוסיפה.

בעקבות כך, הודיעה מנהלת הלשכה כי "אנו מודיעים בזאת שנרים כוסית עד ערב ראש השנה, והחל מ – ג' תשרי תשע"ז, ה – 5.10.16, ייסגרו שירותי הרווחה בשכונת הבוכרים, ונתחיל לתת שירות בככר ספרא. לא נמשיך לשבת במקלט ישן ולא מאוורר ולתת שירות בתחנת אוטובוס ולהמתין להרמת הכוסית של שנת תשע"ח".

מעיריית ירושלים טרם התקבלה תגובה. היא תפורסם לכשתתקבל.
בוכרים עיריית ירושלים רווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד