ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אובמה לנתניהו: "ישראל חשובה לבטחון שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה והשניים הרעיפו שבחים זה על זה

קובי גדעון, לע"מ
קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ד'), עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לקראת תום כהונת הנשיא. הפגישה הייתה ידידותית ונמשכה 30 דקות.

אובמה אמר לקראת הפגישה כי ארה"ב מודאגת מהמצב עם הפלסטינים וכי הוא מקווה לסייע לקידום שלום ישראלי-פלסטיני. הוא הוסיף: "לבנו יוצא אל אלו שנפגעו באלימות - גם ישראלים וגם פלסטינים. המצב הזה מהווה סכנה גדולה. יש לנו דאגות לגבי ההתנחלויות, והתקווה שלנו שנוכל להמשיך להיות גורם אפקטיבי בין ישראל לפלסטינים. אני אהיה נשיא עוד כמה חודשים אבל אתה ראש הממשלה, הולך להישאר בתפקידך עוד זמן רב יחסית. אני מעוניין לשמוע את ההערכה שלך. מה שאני יכול להגיד שנתניהו תמיד היה כן איתנו".

עוד הוסיף כי: "הקשר בין ארה"ב לישראל בלתי ניתן לשבירה. הוא מושתת על ערכים משותפים, אפילו קשרי משפחה. המדינה היהודית היא אחת מבנות בריתנו החשובות ביותר. זה היה העיקרון של תקופת כהונתי. ישראל חשובה לביטחון הלאומי שלנו".

נתניהו אמר: "השלום הוא מטרה שאני ועם ישראל לעולם לא נוותר עליה. אני רוצה להודות לנשיא על החיזוק של הביטחון הישראלי. על כך שישראל יכולה להגן על עצמה לבדה מפני כל איום. אני רוצה להודות לך על השיפור בשיתוף הפעולה המודיעיני. אין לישראל ידידה גדולה יותר מאשר ארה"ב, ולארה"ב אין ידידה גדולה יותר מישראל".

נתניהו סיים: "אתה משלים את כהונתך ואני יודע שאתה עומד להיות עסוק בהרבה מאוד דברים, יותר מאשר משחק גולף כזה או אחר, אבל אתה הולך להיות בעל קול משפיע לעשורים רבים בעתיד, ובמובן הזה חשוב שאנחנו מסכימים. אתה תהיה תמיד אורח רצוי מאוד בישראל. אני לא משחק גולף אבל ממש ליד ביתי בקיסריה יש מגרש גולף נהדר".
אובמה ביבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד