ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

סרטון הביצים: המשפיל חויב ב-100 אלף ש"ח

חצי שנה אחרי: בית המשפט חייב את יוזם 'סרטון הביצים' בפיצוי של 100,000 ש"ח, וכן בהוצאות משפט ושכר עורך דין

סרטון הביצים: המשפיל חויב ב-100 אלף ש"ח
באדיבות המצלם

שישה חודשים לאחר "סרטון ההשפלה", בו נראה ישראל ישראלוב מפוצץ ביצים על ראשו של צעיר חרדי, וחברו נפתלי זיתוני מתעד זאת, בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את ישראלוב בקנס של 100,000 ש"ח, וכן הוצאות משפט ושכר עורך דין, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

"מחמת אי התגוננות הנתבע בתובענה אשר הוגשה לבית המשפט הנכבד ביום 06/03/2016, הנני מחייבת את הנתבע לשלם לתובע פיצוי בסך 100,000 ש"ח" כתבה השופטת בפסק הדין, זאת לאחר שבפני בית המשפט הוצג זה מכבר תיעוד וידאו של איסור מסירת כתב התביעה.

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, חן מאירוביץ, פסקה היום (ד'), כי ישראל ישראלוב שתועד מפוצץ ביצים על ראשו של אברהם גלויברמן - ישלם לו פיצוי כספי בסך 100 אלף שקלים חדשים, כמו כן גם הוצאת משפט של 1,250 ש"ח ושכר טרחת עורך דין בסך 10,000 אלף ש"ח.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי' עולה כי הליך התביעה נגד מצלם הסרטון נפתלי זיתוני עדיין נמשך, אך עד כה לא הצליחו לאתרו על מנת למסור את כתב התביעה ולזמנו לבית המשפט.

גלויברמן, שזכה בתביעה אומר "למדתי שלקבל צדק לוקח קצת זמן במדינה". בשיחה ל'בחדרי' הוא מתייחס להחלטת בית המשפט ואומר: "הנקודה החשובה היא, שכל מי שירצה פעם הבאה לעשות שיימינג לבחור חרדי או לכל אחד שרק יהיה - שיחשוב פעמיים".

עו"ד בן ציון אדורם, שייצג את גלויברמן אומר הערב ל'בחדרי חרדים', כי אמנם בשלב זה מדובר בפסק דין רק נגד ישראלוב (יוזם ההשפלה), ולא נגד זיתוני הצלם, ויש לישראלוב 30 יום לבקש את ביטול פסק הדין, אך עדיין - "בית המשפט פסק לזכות גלויברמן 100,000 ש"ח, ובנוסף, החזר אגרת בית משפט, ושכר טרחת עורך דין בסך של 10,000 ש"ח, ואת כל אלה יצטרך ישראלוב לשלם מכיסו, ובתום 30 יום ניתן יהיה להגיש את פסק הדין להוצאה לפועל".

לדבריו של אדורם, "בית המשפט ביטא בכך את שאט נפשו מההתעללות הגסה והאכזרית, חוסר היושר, מהפגיעה הרגשית החמורה וההשפלה, שיזמו ישראלוב וזיתוני בבחור החרדי". עוד הוסף עו"ד אדורם, כי "בית המשפט שלח מסר חשוב לגבי חשיבות כבוד האדם, ואני מביע תקווה שההוצאה לפועל לא יעזבו את ישראלוב עד שיגבו ממנו את הש"ח האחרון של החוב הזה".  

על פי עובדות כתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין בן ציון אדורם, בתאריך 02/02/2016 בסמוך לשעה 1:30 נכנס אליהו למזנון, והנתבעים פנו אליו ב'הצעה קוסמת' לאחר שהבינו כי הוא "בחור תמים שאינו מצוי בהוויות העולם ושטרם התחדד די צרכו".

ישראלוב הציע שיפוצץ על ראשו של גלויברמן שלוש ביצים ובתמורה ישלם לו סכום שהתובע מרוויח עבור עבודת לילה שלם כקלידן - ולכן הסכים להצעה, תמורת אי נוחות ואי נעימות של מספר דקות, כך חשב.

כ'ערובה' לכך שישלם את הסכום, הפקיד ישראלוב את הסכום בידי זיתוני, ואף הורה לו לצלם את האירוע - ואז פוצץ את הביצים על ראשו של גלויברמן. "הנתבע 1 פוצץ על ראשו של התובע שתי ביצים, ואז אמר לו - את הביצה השלישית אפוצץ עליך בעוד חודש...".

גלויברמן ביקש לקבל את הכסף שהובטח לו, אבל ישראלוב אמר לו "עשינו הסכם, לא? אמרנו שאני משלם כאשר אפוצץ שלוש ביצים, ופוצצתי רק שתיים, נכון? אז אני עוד לא חייב לך את הכסף..".

התובע הבין שרומה, "והתחנן בפני בנתבעים שימחקו את הסרטון שבו הסריטו אותו משופל; התובע אפילו הגיע למצב שבמקום לקבל כסף, הוא הציע כסף על מנת שלא יעלו את הסרטון לאינטרנט; אבל שני הנתבעים צחקו לו בפנים".

עוד באותו הלילה נפתלי זיתוני העלה את הסרטון לחשבון האינסטגרם שלו עם הכיתוב "הסטלות של הלילה, עשו עסקה 3 ביצים בראש 800 שקל חחח", וזה הופץ בקבוצות הווטסאפ, ובהמשך גם התפרסם באתר 'בחדרי חרדים', ונצפה ברחבי הרשת לכל הפחות 190,000 צפיות.

בהמשך הסרטון אף פורסם בערוץ 2, וואלה חדשות ועוד. בקבוצות הווטסאפ והטלגרם גלויברמן זכה לכינוי "סלב הביצים". בימים שלאחר הפרסום, ה'סלב' שלח הודעות לעורך הדין בהן כתב על תחושותיו. "איזה לילה, לא יכולתי לישון", בהמשך כתב לו יצאתי עכששיו מהבית להתפלל מנחה, לא מסוגל לצאת, כולם שואלים מה, בושות. אני עצבני מאוד על המשפחה שניסתה להציע לו לבוא לביתר".

"אני פשוט לא עומד בזה, חצי מדינה ראתה את זה. כל פעם שאני רואה תגובה ועוד מישהו כותב לי, אני פשוט מרגיש שאני הולך להתפוצץ. זה נהיה יותר ויותר גרוע". עוד הוסיף: "עד עכשיו אנשים ברחוב שלא מכירים אותי בכלל, שואלים אותי אם אני רוצה לפוצץ ביצים על הראש".

סרטון ההשפלה סרטון הביצים לשון הרע פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד