כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב וולפא ביקש לבטל את האישום נגדו

לאחר אירוסיו השבוע הגיש עורך דינו של רבה של ראשון לציון מזה חמישים שנה הרב יהודה דוד וואלפא בקשה לבית המשפט לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו לפני שנים בחשד להטרדת עד • אתמול התקיים בבית המשפט הדיון הראשון

הרב וולפא ביקש לבטל את האישום נגדו
הגאון הרב יהודה וולפא צילום: משה גולדשטיין

הגאון רבי יהודה וולפא, רבה הראשי של ראשון לציון כמעט יובל שנים, שהתארס השבוע בזיווג שני - הגיש אתמול (ד') לבית משפט השלום בראשון לציון באמצעות פרקליטו עו"ד ניר יסלוביץ', בקשה לביטול כתב האישום שהוגש נגדו בעבירה של הטרדת עד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'

מדובר בפרשה שהחלה בשנת 2009, כאשר מפקח כשרות בשם נתנאל ברזילי התלונן במשטרה כי רב העיר מבצע עבירות פליליות במסגרת תפקידו כרב העיר ובעקבות כך הרב זומן לחקירה במשטרה. על פי כתב האישום, הרב פנה לברזילי ואמר לו כי יעכב את חתימתו על תעודות שהנפיק לבתי עסק בעיר, אלא אם יבטל את התלונה שהגיש כנגדו.

בשנת 2011 הרב נחקר שוב במשטרה ושכר את שירותיו של עו"ד יוסי פאר בניסיון לגשר בין השניים. על פי כתב האישום, באמצעות מקורב אחר ביקש שברזילי ישלח מכתב למשטרה, בו יציין כי "הידיעות אשר הועדו נגד הרב וולפא במשטרת ישראל נבעו מטעות וכבר בחקירה הוכח שאינן נכונות. אני מתנצל ומבקש את סליחתו של הרב". למרות שהמכתב לא הגיע למשטרה, החקירה בעניינו של הרב הסתיימה והתיק נסגר. כתב אישום מתייחס להטרדת העד על ידיו של הרב ושל עורך דינו.

בבקשה לביטול כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מציין עו"ד יסלוביץ' כי גורמים רבים ברבנות הציעו מיוזמתם לערוך סולחה בין הרב לברזילי, וללא כל קשר לתלונה במשטרה נגד הרב. לראייה, הביאו את דבריו של הרב משה נחשוני שהצהיר - "אני הצעתי לפתוח דף חדש. הלכתי לרב וואלפא, אמרתי בוא, עשיתי איזה נוסח שנתי יחתום, יפתח דף חדש ויכבד את הרב.. כתבתי שהם פותחים דף חדש. יכול להיות, אני לא זוכר, שאמרתי שהוא יתנצל בפני הרב, אני חשבתי שהתיק נסגר ונגמר הסיפור. הנושא לא היה תיק ולא הלשנה.. אני חושב שזה מה שהייתי צריך לעשות כרב". לשאלה האם כתב את הנוסח לבד השיב בחיוב.

לטענת הרב, היוזמה להסכם הסולחה נעשתה לעיני כל בעוד תיק החקירה שהתנהל כנגדו נסגר בטרם עו"ד פאר פנה לברזילי משכך אין עסקינן בהטרדת עד. יתירה מזאת, ברזילי הוא זה שפנה בטלפון לעו"ד פאר ואף הוקיר תודה לעו"ד פאר על הרצון לעשיית שלום לפיכך לא נטען לטעון שברזילי הוטרד באופן כלשהו.

כמו כן הרב טען טענת הגנה מן הצדק מאחר והמשטרה התעלמה מכך שנמסר להם תקליטור במסגרתו עולה כי ברזילי הוא זה שאיים על הרב ועל הרבנית ז"ל שבאם הרב לא יתפטר אזי ברזילי ימרר את חייו.

הרב טען בנוסף כי ברזילי גנב מסמכים מהמועצה הדתית על מנת להעלים את הדוחות המזויפים שהוגשו על ידו. וזאת בשעה שהמשטרה העדיפה מטעמים שרירותיים שלא להעמיד לדין את ברזילי מתוך התנהלות שרירותית ומקוממת.

השופט אברהם אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציין אמר אתמול בדיון כי - "לצורך קביעת מותב דיוני, אני מקבל את הכפירה הכללית בכתב האישום". נציג הפרקליטות אמר כי אינו ערוך להשיב על כך אך העריך כי המדינה תתנגד לטענות לביטול כתב האישום, כך שהדיון בטענות אלו ידונו בהמשך.
ראשון לציון רב אירוסין בגיל 85 הרב יהודה וולפא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד