ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מחוץ לקו הירוק: בויזניץ יורדים מעמנואל

אחר מאבק איתנים בין בכירי עסקני החסידות, הוחלט לרדת מהאופציה של עמנואל, והרבי הורה לחסידים להפסיק לרכוש דירות בעיירה מעבר לקו הירוק

הרבי מויז'ניץ שליט"א
הרבי מויז'ניץ שליט"א

הרבי מויז'ניץ צפוי להורות לאברכי החסידות להמשיך ולרכוש דירות בעפולה ולא בעמנואל. לטענת מקורות בחסידות אחר שבדק לעומק שוב, את עמנואל והכריע לשלילה.

דווקא בגלל ההיענות הגבוהה, כמאתיים משפחות שנרשמו בתוך זמן קצר ואף הפקידו סכום של אלפי שקלים, ההודעה מפתיעה. שכן, לא ידוע עד כה כי לאדמו"ר מויז'ניץ יש בעיה עקרונית עם מגורים במקומות שהן מעבר לקו הירוק.

לחסידי ויז'ניץ ריכוזים רבים ברחבי הארץ. גם במודיעין עילית וביתר עילית, שני הערים החרדיות הנמצאות בשטחים שמעבר ל'קו הירוק', כך שאופציית עמנואל, שהציעה דירות במחירים מאוד זולים - כ500-600 אלף שקלים לדירת 3/4 חדרים, קרצה לרבים מהם.

בתחילה, כשעלתה אופציה זו, היא נפסלה על הסף. אולם כשהגיו הצעות למחירים ממש מוזלים, הסכים האדמו"ר לבדוק שוב לעומק, את ההצעה. אך קודם ביקש לדעת האם ישנה היענות בקרב החסידים. ואכן ההיענות החזקה הפתיעה.

מה קרה מאז? גירסאות שונות

הדיווח הרשמי הוא כי אחר שהאדמו"ר העמיק בבדיקה האישית, חקר דרש ובדק את הנתונים - שב למסקנתו הראשונה, כי היא אינה רלוונטית, אפילו בהתאמה למחיר המאוד מוזל, בו מוצעות דירות בעמנואל. הרבי הבהיר כי הוא אינו יכול לקחת אחריות על המיזם.

ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתוך החסידות נלחמו כמה עסקנים, נגד יוזמת עמנואל, טענותיהם היו כי מדובר במקום סכנה - זאת על אף שהנתונים מוכיחים כי מקרי החבלה מצד פורעים ערביים מתרחשים בתדירות רבה יותר בכביש אל חאדר המוביל לביתר, מבכבישים המובילים לעמנואל, שאמנם ספגה בעבר פיגוע קשה מאוד, אך בשנים האחרונות, הדרכים שקטות, עם מספר נמוך מאוד של תקריות.

יש מי ששייך זאת לקהילה הצעירה של ויז'ניץ בעפולה הנלחמת על ביסוסה, וחווה קשיים כפי שכל קהילה חדשה ולא מבוססת חווה. בסך הכל בחסידות מגדירים אותה כהצלחה, התושבים מבני ברק שהפכו ל'צפוניים' מרוצים. אך, בינתיים, העובדות הן כי אין עתודות קרקע להרחבת הקהילה בעפולה.

כאמור הכרעת הרבי, שצפויה להינתן בקרוב, אמורה לחסל את היוזמה. היזמים, התחייבו מראש להשיב את כספי הנרשמים, כ-5000 שקלים. "בחדרי" ימשיך לעקוב אם אכן כך יהיה.
עמנואל ויז'ניץ עפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד