י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גפני ליועמ"ש: נמל חיפה פועל בניגוד לחוק ופוגע בעובדים הדתיים

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שיגר מכתב ליועמ"ש בו הוא מתייחס ל"סערת נמל חיפה", שהתפרסמה ב"בחדרי חרדים", וטוען כי פעולות הנהלת הנמל הינן בלתי חוקיות: "אם היה אירוע הפוך - התקשורת הישראלית הייתה מזדעזעת"

נמל חיפה (מרים אלסטר, פלאש 90)
נמל חיפה (מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שיגר היום (חמישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא מתייחס ל"סערת נמל חיפה", שהתפרסמה ב"בחדרי חרדים", וטוען כי פעולות הנהלת הנמל הינן בלתי חוקיות.

גפני כתב ליועמ"ש: "אתמול התפרסם כי עובדי נמל חיפה שומרי שבת נאלצים לחתום על תצהיר כי הם אכן כאלו, מודיעים להם בעקבות כך כי מקום עבודתם עלול להשתנות. כמו"כ, עובדים המבקשים שלא לעבוד בשבת, אף עם באורח חייהם אינם דתיים, אמורים אף הם לחתום על כך ומקום עבודתם מוטל בספק.

"פעולות אלו על ידי הנהלת הנמל הינן בניגוד לחוק ופגיעה בחייהם הדתיים של העובדים ובניגוד לחוק יסוד חופש העיסוק וחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בניגוד מוחלט להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

גפני הוסיף, "אודה לך על בדיקתך וטיפולך הדחוף במעשה חמור זה שהוא אסור בגוף פרטי על אחת כמה וכמה בגוף ציבורי כנמל חיפה".

לסיום כתב גפני: "בשולי היריעה אוסיף כי באם היה מדובר באירוע הפוך המאיים על עובד באם יחלל שבת - התקשורת הישראלית הייתה מזדעזעת ת"ק על ת"ק פרסה, ובמקרה המדובר הנושא עובר לסדר היום מלבד שידור בקול ישראל אתמול בתוכנית 'סדר יום' ודובר שם על כפייה חילונית אולם רק שם הא ותו לא".




כזכור, ב"בחדרי חרדים" דיווחנו על כך שעובדי הנמל המבקשים שלא לחלל שבת, נדרשים לחתום על תצהיר בפני עורך דין, בו הוא מצהיר על שמירת מצוות, שמירת שבת ושמירת כשרות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי העובדים נדרשו בעבר להביא אישור מגורם במועצה הדתית המקומית, אך עם כניסתה של מנהלת תפעולית חדשה לעבודה, הוחלט כי העובדים יצטרכו לחתום על תצהיר מחייב בפני עורך דין.
משה גפני חילולי שבת נמל חיפה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד