ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מהרמב"ם ועד היום - טיפולי גוף-נפש

כאשר האדם מרגיש שמחה, עצב, יגון, כאב, דיכאון או צהלה - כל אלה ועוד משפיעים על התנהלות הגוף. זו הראיה הקלסית לבריאות, לאיזון ולהרגשה טובה לעומת החולי וההרגשה רעה • בדיוק בשביל זה אתם צריכים להכיר את מרים היימן

מהרמב"ם ועד היום -  טיפולי גוף-נפש



"כי הנפש היא העושה את הגוף". על פי הרמב"ם, מצבי הנפש השונים משפיעים על בריאות הגוף. זהו הקשר המרשים שנקרא בשם 'גוף-נפש'. כאשר האדם מרגיש שמחה, עצב, יגון, כאב, דיכאון או צהלה - כל אלה ועוד משפיעים על התנהלות הגוף. זו הראיה הקלסית לבריאות, לאיזון ולהרגשה טובה לעומת החולי וההרגשה רעה.

מהפסיכולוגיה והחינוך המיוחד לרפואה הטבעית

מרים היימן היא מטפלת מנוסה בשיטות הכשרות של הרפואה המשלימה. היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכותרפיה קוגניטיבית-התנהגותית ועבדה בעבר כמורה לחינוך מיוחד עם ילדים בעלי ליקויי למידה. כבר שנים רבות היא מטפלת בנשים, בנערות ובילדים באופן פרטני בגישת 'מוח אחד', קינסיולוגיה, באמצעות פרחי בך, שמנים אתריים ושיטות נוספות ברפואה משלימה וב- CBT (טיפול קוגניטיבי- התנהגותי).

"תמיד רציתי לעבוד עם אנשים. עבדתי בחינוך מיוחד והבנתי שאני צריכה לעשות משהו שיעשה מהפך גדול ולכן הלכתי ללמוד פסיכולוגיה. אבל לאחר זמן מצאתי שלרפואה המשלימה יש הרבה יותר כלים לעבודה של גוף-נפש", היא מספרת. "אני משתמשת בטיפולים רגשיים וגופניים כדי לשחרר בעיות רגשיות וגופניות. השילוב שבין הגוף לנפש הוא מאוד עוצמתי ורואים תוצאות בשטח". עוד הוסיפה כי כאשר מטפלים בשורש הבעיה – אפשר לשחרר חסימות רגשיות ופיזיות.






באלו שיטות את מתמחה?

"אני מטפלת בשיטות רבות. כמו בשיטת הקינסיולוגיה שהיא שיטת טיפול רב תחומית אשר מזהה חסימות שנגרמות בשל מתח רגשי, פיזי או סביבתי. האבחון והטיפול נעשה באמצעות בדיקת טונוס השריר, נקודות מגע ועוד. בדרך זו אפשר לטפל בשיפור הזיכרון ויכולות הלמידה, בבעיות משקל, בהפרעות אכילה, בהפחתת כאבים מסוגים שונים ובאלרגיות".

היימן גם יועצת ומורה מוסמכת בגישת מוח אחד, גישה המאפשרת לשחרר חסימות באמצעות בדיקת שריר, דמיון מודרך, תרגילי מוח ודרך בדיקת תווי הפנים שבאמצעותם מטפלים בבעיות של טראומות מכל הסוגים. כמו כן, ניתן לטפל בגישה זו בחרדות כמו חרדות חברתיות וקשיי תקשורת, חרדת מבחן או טסט , פחדים, דיכאון, קשיי למידה, הרטבת יום ולילה, הפרעות קשב וריכוז, כאבים ואלרגיות. מדובר בשיטה עדינה וממוקדת בהגשמה ובהעלאת המודעות של המטופל לעצמו ולסביבתו.

טיפול רגשי בתוספת לתמציות צמחים או פרחי באך הוא שילוב מנצח

שיטת טיפול אחרת שבמה מתמחה מרים היא שיטה פרחי בך, שיטה טיפולית שפותחה בשנות ה-30 של המאה העשרים. היא כוללת 38 תמציות שהופקו מפרחי בר ומצמחים אחרים. לתמציות הללו יכולת השפעה על האיזון הנפשי ועל המערכת החיסונית של האדם. בשיטה זו ניתן להגיע לתוצאות יפות בחיזוק הביטחון העצמי, ובהפחתת לחץ ומתח, חרדה ותחושת בדידות.

מרים מעניקה למטופליה על פי הצורך גם טיפול בשיטה המשתמשת באבני חן, בטכניקת ריינדרופ, ובשיטות נוספות. אחת מהן היא ייעוץ תזונתי. "לתזונה הנטורופטית יש מגוון כלים לסייע לגוף להתגבר על בעיות. הנטורופתיה רואה בתזונה לא רק דרך לשמור על הבריאות למנוע מחלות אלא גם כלי לטיפול במחלות ולחזרה לאיזון", הסבירה.

מרים מטפלת בנשים, בנערות ובילדים כבר שנים ארוכות, במגוון שיטות טיפול. הטיפול הוא חוויתי, נעים, ממוקד וקצר מועד - באמצעות עבודה עמוקה על התת- מודע. "מטרתי היא להגביר מודעות לגבי הצורך באיזון גוף ונפש לבריאות האדם, להעצים את המודרכים ולתת בידיהם את הכלים להצליח בחיים. אשמח להיות שליחה טובה של בורא העולם לעזור לכם להפיק את מלוא הבריאות והאושר הטמונים בכם", היא מסבירה.

"זכני להביט על כל סובל הבא לשאול בעצתי כעל אדם בלי הבדל בין עשיר ועני, ידיד ושונא איש טוב ורע, את האדם בצר לו הראני רק את האדם. אנא ה´ רחום וחנון חזקני ואמצני בגופי ובנפשי ורוח שלום תטע בקרבי".

(תפילת הרופא המיוחסת לרמב"ם)

פרטים נוספים באתר>>
מרים היימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד