כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ראש הממשלה נתניהו באו"ם: "מזמין את אבו מאזן לנאום בכנסת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב את נאומו במטה האו"ם בניו יורק, במרכזו עמד הנושא הפלסטיני ויחס האו"ם לישראל. נתניהו הפתיע את הנוכחים כאשר הזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום בכנסת ישראל • כל הפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב באו"ם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב באו"ם (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) את נאומו במטה האו"ם בניו יורק. במרכז הנאום עמד כמובן הנושא הפלסטיני והיחס של האו"ם לישראל. נתניהו הפתיע את הנוכחים כאשר הזמין את נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום בכנסת. "אני מזמין את אבו מאזן לדבר בכנסת, אני מוכן לבוא לדבר ברמאללה" אמר נתניהו.

"בחדרי חרדים" העביר בשידור חי את נאום ראש הממשלה.

בתחילת נאומו אמר נתניהו לנוכחים כי האו"ם מפלה את ישראל. יחד עם זאת, נתניהו אמר כי לישראל יש עתיד ורוד באו"ם, ומנה את היתרונות הגדולים של ישראל בתחום התפלת המים ובתחום הסייבר, מה שגורם למדינות רבות לרצות בקרבתה של ישראל.

"מה שאני עומד להגיד עומד לזעזע אתכם: לישראל יש עתיד מזהיר באו"ם. אני יודע שלשמוע את זה ממני זו ודאי הפתעה - מפני ששנה אחרי שנה, אני עומד כאן ומתקיף את האו"ם על המתקפות נגד ישראל. לאו"ם מגיעה המתקפה הזו - אחרי שהוא העביר 20 החלטות נגד ישראל ו-3 החלטות נגד מדינות אחרות בעולם. ישראל - 20, שאר העולם - 3.

"ומה עם הבדיחה שנקראת מועצת זכויות האדם של האו"ם שכל שנה מגנה את ישראל יותר מכל המדינות בעולם ביחד? כשנשים, נרצחות, נמכרות לעבדות בכל העולם, מי המדינה היחידה שהוועדה של האו"ם לענייני נשים מגנה? כן, ניחשתם נכון – ישראל. כשנשים הן טייסות קרב, מובילות חברות גדולות, מנהלות אוניברסיטאות, יושבות כנשיאות בית המשפט העליון - פעמיים. ויושבות ראש הכנסת, והייתה גם אישה ראש ממשלה.

"והקרקס הזה ממשיך באונסק"ו - הגוף של האו"ם שאמור לשמור על המורשת. קשה להאמין אבל אונסק"ו הכחיש את הקשר של 4,000 שנה בין העם היהודי לאתר הקדוש לנו, הר הבית. זה כמו להגיד שאין קשר בין החומה הסינית הגדולה לבין סין. גבירותיי ורבותיי, האו"ם התחיל ככוח מוסרי והפך לפארסה מוסרית. כשזה נוגע לישראל באו"ם, אתם בוודאי חושבים ששום דבר לא ישתנה, נכון? ובכן, חשבו שנית.

"הכל ישתנה - והרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם. השינוי יתרחש באולם הזה, כי בבית, הממשלות שלכם משנות את היחס שלהן כלפי ישראל - ובמוקדם או במאוחר זה ישנה את הדרך שבה אתם מתייחסים לישראל באו"ם. יותר מדינות באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית רואות בישראל כפרטנר חזק בקרב מול טרור, פרטנר בפיתוח הטכנולוגיות של המחר. היום לישראל יש יחסים דיפלומטיים עם יותר מ-160 מדינות. זה כמעט כפול מהמספר כשאני הייתי השגריר באו"ם לפני כ-30 שנה.

"הקשרים האלה הופכים רחבים יותר ועמוקים יותר כל יום. מנהיגי העולם מעריכים יותר ויותר שישראל היא מדינה חזקה, עם שירותי מודיעין מהטובים בעולם. עם ניסיון שאין שווה לו והיכולת שלנו להילחם בטרור, רבות מהממשלות שלכם מבקשות סיוע מאיתנו כדי שהמדינות שלכם יהיו בטוחות. רוצים גם ליהנות מהחדשנות של ישראל בבריאות, מים, סייבר, הייחוד הזה, הדברים שמשנים את העולם שלנו בכל צורה. ישראל מובילה את העולם בהתפלת מים. תחשבו שהמדינה הבאה ברשימה מתפילה רק 20 אחוז אז אנחנו מעצמת מים. אז אם יש לכם עולם צמא, ויש לנו - אין חשוב יותר מישראל.

"ועכשיו אפתיע אתכם אפילו יותר: השינוי הגדול ביותר ביחסים עם ישראל מתרחש במקום אחר. הוא מתרחש בעולם הערבי. השלום שלנו עם ירדן ומצרים סיפקו יציבות במזרח תיכון לא יציב. אבל אני רוצה לומר לכם את זה, בפעם הראשונה בחיי, מדינות רבות אחרות באזור, מכירות בכך שישראל אינה האויב. הן מבינות שישראל היא בעלת ברית. האויבים שלנו המשותפים הם אירן ודאע"ש והמטרה שלנו היא ביטחון. שגשוג וביטחון זו מטרה משותפת.

לאחר מכן עבר נתניהו ודיבר על הקשר החזק והברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב. "בשנים הבאות אנחנו נעבוד יחד בפתיחות ובגלוי כדי להשיג את המטרות האלה. היחסים הדיפלומטיים שלנו עוברים מהפכה, לא פחות מזה. אבל במהפכה הזאת אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק שלנו והיקר שלנו הוא עם ארצות הברית, האומה החזקה והנדיבה עלי אדמות. הקשר הבלתי שביר שלנו עם ארצות הברית מגשר בין מפלגות, בין קבוצות שונות וגם מאה את התמיכה הגדולה בישראל מהעם האמריקני, תמיכה שהיא בשיאה היום ועל כך אנחנו מודים מקרב לב. האו"ם אולי מגנה את ישראל, אבל ארה"ב תומכת בישראל.

"אבן יסוד של התמיכה הזאת היא התמיכה העקבית של ארצות הברית באו"ם, התמיכה בישראל ואני מעריך את התמיכה של אובמה במדיניות האמריקנית העקבית הזאת".

"גבירותיי ורבותיי, נציגים מכל המדינות, יש לי מסר אחד עבורכם: הניחו את הנשק. המלחמה נגד ישראל באו"ם נגמרה. אולי חלק מכם לא יודעים את זה עדיין, אבל אני בטוח שבעתיד הלא רחוק - אתם תקבלו גם את המסרים האלה מהנשיאים וראשי הממשלות שלכם, שהמלחמה נגד ישראל באו"ם הסתיימה".

יו"ר הרשות הפסלטינית, הערב באו"ם (אמיר לוי, לע"מ)צילום: יו"ר הרשות הפסלטינית, הערב באו"ם (אמיר לוי, לע"מ)
יו"ר הרשות הפסלטינית, הערב באו"ם (אמיר לוי, לע"מ)

נתניהו הוסיף וסיפר על הקשר של עם ישראל לארץ ישראל, על אברהם אבינו ועל חברון ואמר: "אני מוכן להתפשר על הרבה דברים, אבל על דבר אחד אני לא מוכן להתפשר - על הזכות לארץ עבור העם היהודי, על זה אני לא מוכן להתפשר". נתניהו זכה למחיאות כפיים סוערות והוסיף עקיצה: "וואו, מחיאות כפיים לראש ממשלת ישראל באסיפה הכללית של האו"ם? השינוי עליו אני מדבר באו"ם כנראה מגיע מהר משחשבתי".

"אני יודע שרבים מכם כבר התייאשו מהשלום, אבל אני רוצה לומר לכם - אני לא התייאשתי מהשלום. השינויים בעולם הערבי בשנים האחרונות מעלים את הסיכוי והאפשרות לקדם את השלום".

ראש הממשלה נתניהו, הערב באו"ם (קובי גדעון, לע"מ)צילום: ראש הממשלה נתניהו, הערב באו"ם (קובי גדעון, לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו, הערב באו"ם (קובי גדעון, לע"מ)

קודם לכן הערב, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם בעצרת ואמר כי "הפלסטינים מחויבים להסכמי אוסלו משנת 1993, אך ישראל צריכה לפעול בעצמה כדי להביא לפתרון כל סוגיות הקבע. עליה להפסיק את ההתנחלויות ואת התוקפנות נגד הערים ומחנות הפליטים, להפסיק את הענישה הקולקטיבית, את הרס הבתים, את מעצר בני עמנו, לשחרר אלפי עצירים ואסירים ולהפסיק את הפרובוקציות במסגד אל אקצה", אמר.

אבו מאזן התייחס להתנחלויות ואמר כי "אני מבקש להזהיר אתכם שמה שממשלת ישראל עושה בהרחבת ההתנחלויות יהרוס כל אפשרות לפתרון שתי המדינות בגבולות 67. ההתנחלויות אינן חוקיות בכל אספקט".

"לא נקבל לעולם את השפלת עמנו, נשמור על מערכת קבלת החלטות עצמאית ונפעל בדרכים דיפלומטיות אך לא נסכים להמשך המצב הקיים. הסכם אוסלו היה אמור להביא לסוף הכיבוש ולהקמת פלסטין בתוך חמש שנים. אך ישראל התנערה מההסכם וממשיכה בכיבוש הבלתי חוקי שחותר תחת פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 67. האם ישראל רוצה מדינה אחת?", הוסיף.
בנימין נתניהו האום אבו מאזן נאום כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד