ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בושה: צפו במעצר הברוטלי של בנצי גופשטיין

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הוא דמות שנויה במחלוקת, אבל מה שהוא עבר הערב, עם מעצרו במרכז כלל בירושלים לאחר שמחה נגד כנס נוצרי במקום, חצה את הקווים. עשרות שוטרים התנפלו עליו בברוטליות וגררו אותו למעצר • צפו בתמונות המבישות

בושה: צפו במעצר הברוטלי של בנצי גופשטיין
דור קדמי, פלאש 90

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, הוא דמות שנויה במחלוקת, בטח במגזר החרדי, אבל מה שהוא עבר הערב (חמישי), חצה את הקווים האדומים.

כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", גופשטיין הגיע למרכז כלל בכיכר הדווידקה בירושלים, יחד עם עשרות פעילים מארגונו, כדי למחות על כנס נוצרי שנערך במקום, עם שירה ותיפלה נוצרית.

גופשטיין ופעיליו לא פעלו באלימות, אלא רק פעלו לממש את זכותם הדמוקרטית למחות נגד כינוס במקום ציבורי שאינו לרוח היהדות.



למרות זאת, עשרות שוטרים הוזעקו למקום, ולא פחות מחמישה-שישה שוטרים התנפלו עליו בצורה ברוטלית, פינו את גופשטיין מהמקום בכוח, כאשר הם אוחזים בחולצתו וגוררים אותו לעתים על הרצפה.

לטענת עורך דינו, איתמר בן גביר, גופשטיין אף נזקק לטיפול רפואי. "ההסתה נגד גופשטיין עובדת" אמר בן גביר הערב, "שוטרי מג"ב היכו את ראש ארגון להבה במהלך מחאה שארגן מול הרפורמים והוא נזקק לטיפול רפואי".

מהמשטרה נמסר לפניית בחדרי חרדים כי "פעילי ימין שהגיעו אמש לבנין כלל הפריעו למהלך אירוע שהתקיים במקום והתעמתו עם משתתפי האירוע. כוח משטרה שהגיע למקום הורה להם שלא להפריע ולא לשבש את הסדר הציבורי, משלא נענו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים ואף התעמתו עימם, נעצרו שני חשודים. עם ההגעה לתחנה אחד מהם טען שלא חש בטוב ופונה לטיפול רפואי. עם סיום חקירתו במשטרה שוחרר. המשטרה מדגישה כי תפעל באפס סובלנות כלפי כל גורם באשר הוא וללא משוא פנים כנגד כל מי שיפר את הסדר ושלום הציבור".

כפי שדווח לראשונה מוקדם יותר הערב ב"בחדרי חרדים", עשרות הפעילים פוצצו את הכנס הנוצרי שנערך במקום. הפעילים אף השמיעו מוזיקה ברמקולים כדי לגבור על השירה הנוצרית בכנס. כמה מהפעילים עוכבו לחקירה, בהם כאמור, גם גופשטיין עצמו.

מוקדם יותר נמסר מהמשטרה: "כי פעילי ימין שהגיעו אמש לבנין כלל הפריעו למהלך אירוע שהתקיים במקום והתעמתו עם משתתפי האירוע. כוח משטרה שהגיע למקום הורה להם שלא להפריע ולא לשבש את הסדר הציבורי, משלא נענו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים ואף התעמתו עימם, נעצרו שני חשודים". עוד הסיפו כי "עם ההגעה לתחנה אחד מהם טען שלא חש בטוב ופונה לטיפול רפואי. עם סיום חקירתו במשטרה שוחרר".

צילומים: דור קדמי, פלאש 90


















משטרת ירושלים מעצר ברוטלי בנצי גופשטיין כנס נוצרי מרכז כלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד