כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

תיעוד דומע: מאות ליוו למנוחות את הבחור יוסף ישראל גולד ז"ל

מאות חסידי בעלזא, בראשם האדמו"ר, ליוו למנוחות את הבחור יוסף ישראל גולד ז"ל, בן ה-18 שנפטר באופן פתאומי בעת סדר הלימוד בישיבת בעלזא בבני ברק • הוריו המתגוררים בארה"ב לא השתתפו בהלוויה בעקבות הוראת הרבי • תיעוד

הלוויית הבחור יוסף ישראל גולד ז"ל, הערב
הלוויית הבחור יוסף ישראל גולד ז"ל, הערב

מאות מחסידי בעלזא בבני ברק ובירושלים, בראשם האדמו"ר מבעלזא, השתתפו היום (חמישי) במסע הלוויית הבחור הצעיר יוסף ישראל גולד ז"ל, בן ה-18 שנפטר באופן פתאומי בעת סדר הלימוד בישיבת בעלזא בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר "הצלה", אשר שלומוביץ, עמד בקשר עם נציג הצלה בבורו פארק, נחום סנדרס, שהודיע להוריו של הבחור המתגורר בברוקלין. אביו של הבחור, ר' אהרן גולד, ביקש שישאלו את האדמו"ר האם לחכות לו שיגיע לארץ או לקיים את הלוויה מיד, והאדמו"ר מבעלזא הורה לקיים את הלוויה מיד.

במסע הלוויה השתתפו קהל רב מחסידי בעלזא, שביכו את גודל הטרגדיה בפטירתו הפתאומית של הבחור הצעיר.

בבני ברק הספידוהו תמרורים ראש הישיבה הגה"צ רבי חיים צבי שפירא, המגיד שיעור הרה"ג ר' שמואל גלינסקי והמנהל הרוחני של הישיבה הרה"ג רבי יעקב פירר.

במסע הלווייה בקרית בעלזא בירושלים, בראשות האדמו"ר, הספידוהו תמרורים המנהל הרוחני של הישיבה גדולה בירושלים הרה"ג רבי שלמה נפתלי פרידמן והרה"ג רבי אהרן דירנפלד.

ראש הישיבה הגרח"צ שפירא, שהספיד בישיבה בבני ברק, עורר את תלמידי הישיבה ואמר: "אם בחור נפטר בקדושה ובטהרה באמצע הלימוד בגמרא זה סימן שכולנו צריכים לעורר רחמי שמים". כמו כן חיזק את הוריו: "בבחינת וידום אהרן - בכו בכה, להולך בלא בנים. הבחור הזה שקם לפנות בוקר ללמוד ולהתפלל ועבר בחיים את הבעיות הרפואיות ובכל זאת השתדל במסירות נפש לשמור על סדרי הישיבה - בבחינת תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא".

המשגיח הרוחני בישיבה גדולה, רבי יעקב פירר, נפרד בשם ההנהלה הרוחנית ומאות התלמידים, בהדגישו את 'הערליכקייט' של הבחור שראו בשבועות הבודדים שלמד בישיבה, וכפי ששמע מהמשגיח שלו בישיבה לצעירים, ולמרות כל הקושי למד במסירות נפש.

(הקלטה מדברי ההספד המרגשים של הרב דירנפלד)


הגר"א דירנפלד הביא בהספדו בשם האדמו"ר, שבעבר הספיד בחור שנפטר, והביא את דברי הרמב"ם שמצוות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות כדי לעורר את הציבור. "והרמב"ם מביא שדבר זה הוא מדרכי התשובה - שבגלל מעשיהם הרעים נפטר וצריך לעורר לציבור ושכל אחד צריך לעורר בתשובה ולערוך חשבון נפש".

הרב דירנפלד סיפר שישראל יוסף ז"ל אמר לאביו לפני חודש "'אני נוסע לארץ ישראל ללמוד בישיבה כדי להיות קרוב להקב"ה'. אף על פי שמבחינה רפואית היה צריך להישאר שמה, למרות החולשה שלו קם לפנות בוקר להתפלל לאחר טבילה במקווה וסדר הלימוד, ועורר את הציבור להתעוררות בין אדם לחבירו ובטהרת המשפחה וקדושת עיניים וניבול פה ח"ו".

צילומים: אנשיל בעק ואברומי ברגר












































יוסף ישראל גולד בעלזא הלוויה הרב דירנפלד בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד