כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זה עבד: תמונות ראשונות מהלוויין אופק 11

עמוס 6 אמנם התפוצץ בחלל, אבל במשרד הביטחון גאים לבשר כי הלוויין ששוגר לפני עשרה ימים - החל לשלוח תמונות ותיעוד לארץ

זה עבד: תמונות ראשונות מהלוויין אופק 11
מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

צוותי ההנדסה והתפעול של התעשייה האווירית ומנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון, הפעילו אמש (ה') בשעה 17:10, לראשונה, את המטעד של לוויין התצפית 'אופק 11' והורידו תמונות ראשונות מהלוויין.

מאז השיגור, לפני כעשרה ימים עליו דווח ב'בחדרי חרדים', עסקו עשרות מהנדסים בפעולות לייצוב הלוויין ומערכותיו. צוותי משרד הביטחון והתעשייה האווירית הפעילו ובדקו בהדרגה ובאופן מבוקר את כל המערכות ותתי המערכות המרכיבות את הלוויין, כאשר לאורך כל הימים, מרגע השיגור, נשמרו קשר רציף ושליטה על הלוויין. כעת ניתן לומר כי הלוויין 'אופק 11' ייתן תפוקות מבצעיות.

במהלך השבוע האחרון נוהל מאמץ משותף בהובלת צוותי ההנדסה והתפעול של אנשי תעשייה האווירית ומנהלת החלל במפא"ת של משרד הביטחון. מיטב המוחות הטכנולוגיים של מדינת ישראל, מכל זרועות הביטחון, החל מצעירים בני 20 ועד למהנדסים ותיקים בני 70, היו שותפים למאמץ.
את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר הוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהל החלל במפא''ת.

התעשייה האווירית לישראל הינה הקבלן הראשי של הפרויקט, באמצעות מפעלי מבת חלל, מל''מ, אלתא, תמ''מ ואחרים. כמו כן שותפות בפרויקט אלביט מערכות, תעש מערכות, רפאל וחברות רבות נוספות. בפיתוח מעורבים באופן עמוק גם גורמי צה"ל שונים, בעיקר מחיל המודיעין וחיל האוויר והחלל.
אופק 11 לוויין ישראלי עצם בחלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד