כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מחאה חרדית חדשה: מרד משכנתא נגד הבנקים

מחירי הדיור ממשיכים לעלות והבנקים רק מרוויחים? מחאה חדשה מציעה להכאיב לבנקים במקום הכי רגיש, ולייצר מכך סדר יום חדש

בנקים ונדלן, צילום: תומר נויברג, פלאש90
בנקים ונדלן, צילום: תומר נויברג, פלאש90



בעקבות עליית מחירי הדיור והחסמים שמטילים הבנקים בפני התכניות להקלת מצוקת הדיור, ולהורדת מחירי הנדל"ן - הכריזו קבוצת פעילים העונה לשם "משכנתאות לחרדים" על מרד משכנתאות כנגד הבנקים.

בדברי ההסבר הם כותבים כי - "מצוקת הדיור בציבור החרדי היא ככל הנראה המצוקה הגדולה ביותר שיש לציבור החרדי כיום, בעוד יש מי שמנסה להוריד את מחירי הדיור כמעט ללא הצלחה דווקא הבנקים הם הנאבקים להעלאת מחירי הדיור ולפחות למנוע את ירידתם.

"בתקופה האחרונה הציבור החרדי נתקל בהמון קשיים בקבלת משכנתאות מהבנקים עקב הקשחת תנאים.
שר האוצר משה כחלון התייחס אף הוא לאחרונה לקשיים שמערימים הבנקים על משכנתאות ואמר הבנקים רוצים שניכשל כי הם רוצים להרוויח על חשבון זוגות הצעירים".

המחאה המתוכננת מבקשת לגרום לבנקים, האשם המרכזי לדברי הפעילים, הפסד צורב בכיס. זה עובד כך - "כולנו משלמי המשכנתאות משלמים סכום שאינו פוחת מ-2000 ש"ח לחודש, מה יקרה באם חודש אחד לא תשלמו את המשכנתא? בסה"כ תשלמו ריבית של כמה עשרות שקלים והבנק לא ירגיש את זה, אבל מה יקרה אם 1000 אנשים לא ישלמו 2000 ש"ח הבנקים יפסידו שני מיליון ש"ח? עדיין לא כסף, אבל כעת בוא נכפיל את זה למחאה המונית לשלושה חודשים, כל אחד לא ישלם שלושה חודשים ויספוג ריבית של כמה עשרות שקלים".

לפי יוזמי התכנית, "אם 20.000 משלמי משכנתאות לא ישלמו - הנזק לבנקים כבר יהיה ענק ובלתי אפשרי למשק הוא כבר יעמוד על 120 מיליוני שקלים, (שימו לב על פי חוק לא ניתן להתחיל תהליכי עיקול בכמה חודשים בודדים). וזה עוד לפני עוד אלפים שתשלום המשכנתא קשה להם שיצטרפו לחגיגה".

בשלב זה לא ברור כמה אנשים חברו ליוזמה והאם היא צפויה לצבור לה אוהדים נוספים, אבל התסיסה בקרב הציבור בעקבות המצוקה הקשה והמחירים המאמירים צפויה להמשיך לגבור ככל שלא יהיה שום פתרון של ממש באופק.
מחאה נגד הבנקים מרד משכנתאות מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד