י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"לערבי לא היו מתנהגים כך. העיקר פוצצנו את כנס המיסיון"

בנצי גופשטיין נעצר אתמול בברוטאליות במהלך הפגנה שקיים עם פעילי להבה וצעירים חרדים נגד כנס מיסיונרי במרכז כלל בירושלים • הבוקר, לאחר ששוחרר ללא תנאים מגבילים, שוחח עם 'בחדרי חרדים' ושיחזר את אירועי אמש

מעצר גופשטיין. צילום: דור קדמי, פלאש 90
מעצר גופשטיין. צילום: דור קדמי, פלאש 90

בעקבות מעצרו של יו"ר ארגון להבה בנצי גופשטיין אמש (ה) על ידי המשטרה, לאחר שעשרות פעילי להב"ה התפרצו לכנס הנוצרי שנערך במרכז כלל בירושלים, שוחח 'בחדרי חרדים' עם גופשטיין שסיפר על אירועי אמש.

גופשטיין התעמת עם השוטרים, שנאלצו להוציאו בכוח מהבניין ועיכבו אותו לחקירה. בתיעוד שהגיע לידי "בחדרי חרדים" נראה גופשטיין, כאשר סביבו עשרות שוטרים, מתעמת עמם ולא מאפשר להם להוציאו מהמקום. לאחר מספר דקות הוא נגרר על ידי השוטרים, שדוחפים אותו ואף אוזקים אותו. לטענת עו"ד איתמר בן גביר, גופשטיין הוכה על ידי השוטרים ואף נזקק לטיפול רפואי.

כאמור, הפעילים התעמתו עם אנשי המסיון והכנס פוצץ. עשרות שוטרים שהוזעקו למקום ניסו להחזיר את הסדר, אך ללא הצלחה. הפעילים אף הפעילו רמקולים עם מוזיקה בכדי לא לאפשר את המשך השירה הנוצרית.

בנצי גופשטיין מספר לבחדרי חרדים: "בשעות הערב אמש נודע לי ולפעילי להבה על כנס מסיונרי במרכז כלל בירושלים, עם היוודע הדבר יצאנו עשרות פעילים למרכז והתחלנו למחות. כביכול, לא היה מדובר בכנס מסיונרי, אלא במופע מקהלות 'הללויה' ששרים כולם יחד, יהודים, פיליפינים, אנשי הכנסייה הארמנית ואנשי המסיון, דיברו שם על ישו ושרו שירים מהיהדות כדי להראות לציבור אחדות, ערבוביה שלימה תוך ביזוי גדול. בניין כלל זה המקום הכי גדול שיש בו את המסיון", הוא מסביר על אופי האירוע.

לדבריו, "הסיבה שאנשי המסיון לא פונו ע״י המשטרה מאחר והם עשו כנס מעורב מכל המגזרים, אם זה היה כנס מסיונרי נטו הם היו מפונים.

"אנשי להבה ואני ועוד קבוצת חרדים ואנשי יד לאחים, התחלנו לשיר 'עם ישראל חי' לפתע ניגשו אלי כמה שוטרים ודרשו להפסיק את המחאה, השבתי להם שזו דמקורטיה והמשכנו בשלנו, לפתע הגיעו המון כוחות ועצרו אותי בכוח על ארבע, ממש באלימות ולקחו אותי למגרש הרוסים.

"במקרה אמש לא הרגשתי טוב, ביקשתי שיזמינו לי אמבולנס, במשטרה התמהמהו קצת ואז הזמינו אמובולנס שפינה אותי לביה״ח. בשעה שלוש לפנות בוקר חזרתי לתחנת המשטרה לחקירה. לקראת הבוקר שוחררתי לביתי".

לסיום מספר גופשטיין לבחדרי חרדים: "האבסורד פה שפוניתי כמו מחבל עם אבטחה ואזיקים, אך לבסוף שוחררתי ללא כלום וללא ערבות. עו״ד בן גביר בודק כעת את המצב המשפטי לאור ההתנהלות של המשטרה כלפי. המסיון מנסה להחדיר אחדות וזה אסור שיקרה וחייבים להתעורר, העיקר שגרמנו במחאה שלנו להפסקת הכנס. אם השוטרים היו מתנהגים לערבי כמו שהתהגו אלי הם היו עומדים לדין מזמן".

מהמשטרה נמסר לפניית בחדרי חרדים כי "פעילי ימין שהגיעו אמש לבנין כלל הפריעו למהלך אירוע שהתקיים במקום והתעמתו עם משתתפי האירוע. כוח משטרה שהגיע למקום הורה להם שלא להפריע ולא לשבש את הסדר הציבורי, משלא נענו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים ואף התעמתו עימם, נעצרו שני חשודים. עם ההגעה לתחנה אחד מהם טען שלא חש בטוב ופונה לטיפול רפואי. עם סיום חקירתו במשטרה שוחרר. המשטרה מדגישה כי תפעל באפס סובלנות כלפי כל גורם באשר הוא וללא משוא פנים כנגד כל מי שיפר את הסדר ושלום הציבור".

בנצי גופשטיין להבה מיסיון הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד