י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מוטה פראנק למזרחי: "נשארת בור ועם הארץ"

המשפיע הברסלבי עונה למחזיר בתשובה, בעקבות וידאו שפרסם מזרחי ובו הוא טוען שאין כל מקור לנסיעה השנתית לאומן

הרב מזרחי
הרב מזרחי צילום: צילום מסך

בעקבות פרסום וידאו ביוטיוב, ובו הרב יוסף מזרחי מסביר מדוע העליה לאומן לקברו של רבי נחמן היא נטולת כל בסיס רוחני, מגיב המשפיע הברסלבי הרב מוטה פראנק בטיעונים משכנעים לא פחות. 'בחדרי חרדים' עם התגובה המלאה.

"כבוד הרב יוסף מזרחי הי"ו, שלחו לי חברים את הוידאו הזה, בו אתה גם מזכיר אותי בתוך דבריך, בכל הקשור לבירור רצונו של רבי נחמן שיבואו אליו חסידיו לימי ראש השנה", פותח הרב פראנק את דבריו.

"אכן, הייתי אצלך כמה שעות לפני כשנה, והתווכחנו רבות בנושא זה. היו כמה פעמים שעלו בתוך דבריך דיבורים שהתפרשו בעיני ממש כדברי 'בור' ו'עם הארץ'... בכל הקשור לסוגיא זו, וגם אמרתי לך את זה באותו הזדמנות. לצערי ולתדהמתי הנני רואה שנשארת, בכל הנוגע לסוגיא זו, כ'בור' ו'עם הארץ' ממש... אתה בכל כוחך, משום מה, רוצה ומנסה להיאחז על קרנות המזבח, והכול בכדי לנסות למנוע מאנשים מלקיים רצונו של צדיק לבוא אליו לאומן לימי ראש השנה. ולזרוע בלבם בלבול והרס".

"תמצית הדברים החדשים שאתה אומר ב'וידאו' זה, וההוכחה הניצחת, כדבריך, שאתה מעלה בו, ואתה מגדיר את זה כאילו הדברים התגלו לך כגילוי משמים אחרי 15 שנים שאתה מברר לעצמך סוגיא זו... ובכן, מה עלה לך בראש כהוכחה הניצחת ביותר: איך יכול להיות שרבי נחמן יבקש מחסידיו לבוא אליו לימי ראש השנה כאשר זה ייקח להם לפחות ששה חודשי מסע באוניות, עם כל הסכנות הקשורות בהפלגה ונסיעה זו? ומתוך זה אתה מסיק מסקנא שאכן רבי נחמן מעולם לא ביקש מחסידיו שיבואו אליו לימי ראש השנה לקברו וזה רק המצאה של חסידיו אחרי פטירתו...

"מה אומר לך רבי יוסף, תמיהני עליך, איך אתה לא מתבייש לבייש את עצמך ברבים בפרסום דברי שטות והבל שכאלו: ואני רק אשאל אותך שאלה פשוטה: האם גם בורא עולם בעיניך נראה משוגע כמו אותם תלמידי רבי נחמן?! הרי התורה הקדושה לפני למעלה מ-3000 אלפים שנה מבקשת מכל בני ישראל, הן מאלו שגרים בכל ארבע כנפות תבל והן מאלו שמפוזרים בכל קצווי ארץ ישראל, לבוא ולעלות לבית המקדש שלוש פעמים בשנה... ובמיוחד בימי חג הפסח בכדי להקריב קרבן הפסח, וכי אז לא היה קשה לבוא מארבע כנפות תבל לבית המקדש, ולעזוב את כל המשפחה מאחור, או עוד יותר גרוע לסכן גם את כל בני המשפחה, ולהעלות אותם מארבע כנפות תבל ומכל קצווי ארץ ישראל לירושלים?! האם זה כן בסדר?!...

"רבי יוסף רבי יוסף, מי יגלה עפר מעיניך, כי כבר הוכחתי לך באותו לילה של ויכוחים שגם בתוך ספר ליקוטי מוהר"ן של רבי נחמן, כן, זה אותו ספר שאתה אומר שנדפס בחייו, ולכן רק על הספר הזה צריך להסתכל עליו כהוכחה לדרכו של ר' נחמן, ולא מה שהודפס לאחר פטירתו, ולידיעתך, דווקא בחלק א' של הליקוטי מוהר'ן, שאכן נדפס בחיי ר' נחמן, מובא יותר משלושה פעמים על גודל החיוב לבוא ולהיות אצל צדיקים לימי ראש השנה (ליקוטי מוהר"ן חלק א תורה יג תורה סא תורה ריא). ואגב, גם בכך הנך מדבר כ'בור' ו'עם הארץ'. כי בחיי ר' נחמן הדפיסו רק את החלק הראשון של הספר הזה, ששם בחלק הראשון לא מופיע אותו תורה צד', של החלק הב', שמשם רצונך להוכיח כאילו ור' נתן עצמו כותב שר' נחמן לא מסר לו את ענייני ההנהגה לימי ראש השנה?! ולדבריך הרי לזה לא צריך להקשיב, כי זה הודפס רק אחרי פטירתו של רבי נחמן?! ומה תאמר עכשיו? נו תמשיך להיאחז בקרנות המזבח לומר כדברך? הרי ההוכחה שלך נקברה באדמה?! נו, תתעורר כבר מההזיות שלך!!!

"וכבר דיברנו בהרחבה באותו לילה, שעיקר החיוב והאזהרה לבוא לרבי נחמן לאומן לימי ראש השנה גם לאחר פטירתו, עיקר הדברים מובאים בספר חיי מוהר"ן בחלק שנקרא 'גודל מעלת הראש השנה שלו', שזה דברים שכתב אותו תלמיד גדול רבי נתן, שעליו אנחנו סומכים בכל מה שקשור להעברת דעתו ושיטתו ורצונו של רבו המובהק רבי נחמן.

"רבי יוסף, הלוואי ותצליח לחזור בתשובה שלמה על דבריך אלו, ואני, בתור חבר טוב וידיד אמת, מציע לך לתקן את זה בכך שתשפיל את עצמך ובוא תבוא ברינה להיות עמנו באומן בימי ראש השנה ה'תשע"ז והיה זה שכרך... כי כשם שחשבת שתקבל שכר על הדרישה שלך לגרום לאנשים לפרוש מר' נחמן... כך בעזרת ד' בוודאי תקבל שכר גדול כשאתה בעצמך תבוא לשם בשמחה וברינה, ותגרום לאנשים להתחבר ולהתקרב לעצותיו של רבי נחמן. הבחירה בידך!"

הוידאו של מזרחי
מוטה פראנק ברסלב אומן רבי נחמן יוסי מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 99 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד