י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אפליית הסמינרים: המנהלים גרועים מפרעה

עו"ד רבקה שוורץ על צורת הסינון בקבלה לסמינרים, כאשר בודקים בני משפחה ומכריעים את גורלה של הבחורה

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל פלאש90

השבוע סערו הרוחות בעניין הסמינרים, גפני תקף את ההוא וההוא תקף את האפליה, כולם היו עסוקים בסערה, ברוחות, בתקיפה ובאפליה מכל הסוגים ובינתיים בנות מכל הסוגים יושבות בבית וממתינות שמישהו באמת ידאג להן.

כשפנו לרב שטיינמן בסוגיה הזו של בנות הסמינרים, הוא אמר את הדבר הבא: אם רבקה אימנו היתה צריכה להתקבל היום לסמינר, אף אחד לא היה מקבל אותה, הבת של בתואל? אחות של לבן הארמי? משפחה של נוכלים ופושעים שתשאר בבית! והיא היתה נשארת בבית ואנחנו היינו מפסידים את האמא של עם ישראל.

עד כאן הדברים הכל כך ברורים של הרב שטיינמן ועל זה אני רוצה להוסיף קצת משלי, כי כשקראתי הבוקר את פרשת השבוע(כי תבוא), ראיתי את הדוגמא של הרב שטיינמן צועקת מתוכה:
"צֵא וּלְמַד מַה בִּקֵּש לָבָן הָאֲרַמִי לַעֲשׂוֹת לְיַעֲקֹב אָבִינוּ. שֶׁפַּרְעֹה לֹא גָזַר אֶלָּא עַל הַזְּכָרִים וְלָבָן בִּקֵּשׁ לַעֲקוֹר אֶת הַכֹּל, שֶׁנֶּאֱמַר: "אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי, וַיֵרֶד מִצְרַיְמָה."

מה אנחנו עושים? בודקים את התלמידות לפני כניסתן לבית הספר? בודקים את אבא שלהן! את אח שלהן! את המוצא הלבן, או הפחות לבן שלהן! קובעים אי התאמה וגוזרים כליה על כל רבקה אימנו אופציונלית.

ולמה? כי היא הבת של בתואל! כי היא אחות של לבן!

ארמי אובד אבי - כך אנחנו מאבדים את הבנות שלנו, את הדור הבא של האמהות שלנו! פרעה גזר על הזכרים ואנחנו ממשיכים את דרכו של לבן וגוזרים גם על הבנות.

וירד מצריימה, אנחנו מאבדים את הבנות וקובעים את גורלן בגלל ה"לבן" (או הלא לבן), אנחנו שולחים אותן לרדת למצרים, למיצר, מרחיקים אותן מאיתנו, מאבדים את האמהות של הדור הבא ומרחיקים את הגאולה מאיתנו.

והפתרון בידיים של כל אחד מאיתנו! הגיע הזמן לסיים עם זה, הגיע הזמן לשנות את זה, הגיע הזמן שתגיע תחילת שנה כזו, שבה נוכל להגיע לראש השנה בידיעה שאף ארמי לא גרם לבנות שלנו ולנו לרדת מצרימה.

שבת של שלום.
סמינר בנות הרב שטיינמן קבלה רבקה אימנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד