כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בנט משיב אש: "הליכודניקים התעוררו פתאום"

יו"ר הבית היהודי יוצא למתקפה נגד הליכוד בעקבות הפינוי הצפוי בעמונה

בנט. צילום:הדס פרוש, פלאש 90
בנט. צילום:הדס פרוש, פלאש 90

ראשי 'הבית היהודי' נמצאים בימים אלו תחת מתקפה של אנשי ימין שטוענים כי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מוכרים את עמונה בשביל הכיסא בממשלה. הבוקר (שישי) ניסה השר בנט להרגיע את הרוחות ושיגר מכתב לפעיליו, שבו הוא מפנה אצבע מאשימה לכיוונם של הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתחילת דבריו כתב בנט: "בפברואר 2011, ממשלת נתניהו (וברק) הובילה החלטת ממשלה שקבעה שבנייה יהודית שנעשתה בתום לב על אדמות פרטיות תוסר, אפילו אם המדינה יזמה את אותה בנייה ויש אפשרות להסדיר, צריך להבין: משפטית ישנם פתרונות למצבים מעין אלו. כך למשל, בתוך הקו הירוק אם אדם בנה בקרקע של אדם אחר בתום לב, לא הורסים את ביתו אלא מפצים כספית את בעל הקרקע. יודגש: ברוב המוחץ של המקרים ביו"ש אין בכלל מישהו שטוען שהקרקע שלו".

"נתניהו, שריו דאז וממשלתו החליטו כאמור להרוס בנייה יהודית כזו (למשל, כמו בגוש עציון/נתיב האבות)", המשיך בנט, "ארגוני השמאל עלו על פטנט חדש. הם הובסו בשדה הציבורי. העם מאס בדרך השמאל ואינו מעוניין להקים את פלסטין, אז הם החליטו לעקור את ההתיישבות היהודית ביו"ש דרך הפטנט של מבול בג"צים".

לדבריו, "כשארגוני השמאל עתרו לבג"צ על מנת להרוס בנייה יהודית כזו, ממשלת נתניהו-ברק השיבה: 'כן, נהרוס. רק תנו לנו קצת זמן'. כן, במקום להשיב: 'מה פתאום, אסור להרוס. אנחנו נסדיר אותה', הם זרמו עם העותרים. מדהים, לא פחות".

כעת הוא התייחס לנושא הבוער, עמונה: "ולכאן הגענו, עכשיו, בדקה ה-90, הליכודניקים אשר חתומים על ההחלטה להרוס, פתאום התעוררו. אחרי שיש כבר פסק דין חלוט וסופי של בג"צ להרוס. אז מה אותם ליכודניקים עושים? חותמים על עצומות. צועקים 'בג"צ נורא'. יוצאים מאד 'ימניים' (למרות שלא מעט מהם, כולל ראש הממשלה הצביעו בעד ההתנקות מגוש קטיף)", תקף בנט את הליכוד.

עוד הוא הוסיף כי "חייבים לומר שאין פה נוסחת קסם כפי שאנשי הליכוד מנסים למכור. זו האמת, לאור החלטת ממשלת נתניהו מ-2011 ישנו איום על אלפי יחידות דיור ותיקות ביהודה ושומרון, כמו למשל ביישוב עפרה, באלון מורה, בנווה דניאל ועוד. על כן החלטנו להביא ל'רפורמת הסדרה כוללת' ביהודה ושומרון. לא עוד תפירת פתרונות טקטיים נקודתיים, אלא רפורמה כוללת שתכשיר באבחה אחת את כל הבנייה ביהודה ושומרון, ותמנע פינויים נוספים", הוסיף בנט נגד מדיניות נתניהו.
עמונה בנייה נפתלי בנט נתניהו הסדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד