י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

תיעוד: כשהשר גלנט וזייברט הוכנסו לכלוב

עוד בלייבל'ה: חילופי המשב"קים בויז'ניץ, חילופי נהגים אצל זייברט וחילופי גברי בשיווק של 'המודיע' • מה המסעדה המועדפת על ליצמן ואיפה מקלב רוכש קוגל? • תיעוד: הברכה החמה של הרב אלבז למנהל המחוז החרדי • וכרגיל, פינת מזל טוב מורחבת

תיעוד: כשהשר גלנט וזייברט הוכנסו לכלוב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

האירוע המכונן של השבוע ללא ספק היה כינוס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שהוציאה לא פחות משלושה מכתבים שונים ותקדימיים ולפחות שני אייטמים איכותיים ללייבל'ה הנרגש, שהגיע לרחוב שומר הכותל בירושלים כדי לצפות בהדר פניהם של האדמו"רים ובשטיקים של המשב"קים.

כך, בזמן שגדולי ישראל דנים בהחלטות הרות גורל, לייבל'ה חשף קשר רציף וחברותי למדי בין שני משב"קי חצרות ויז'ניץ, שסגרו דילים על סיגריה. מתברר כי האחווה בין החצרות מקרינה מהאדמו"רים ומטה.



ומיד לאחר ה'מועצת', צפה לייבל'ה ברגע מכונן אחר, כשהיה נראה שאותם אדמו"רים מויז'ניץ אף החליפו משב"קים ביניהם, כאשר הרבי הצעיר לווה על ידי המשב"ק הרב הערשל כץ והרבי הגדול לווה על ידי המשב"ק של אחיו - הרב משה לבין.



ואמנם זה לא עלה לדיון ב'מועצת', אבל לייבל'ה משוכנע שראש העיר בני ברק חנוך זייברט צריך להתקין מזוזה ברכב, אחרת קשה להסביר את הרצף הכפוי של חילופי נהגים ברכבו. לישיבת ה'מועצת' הגיע הראיס הבני ברקי עם הנהג המחליף, לאחר שהקודם נסע במהירות גבוהה מהמותר כפי שנחשף בלייבל'ה בשבוע שעבר, אלא שכבר למחרת היה המחליף מעורב בתאונה וזייברט נאלץ למצוא מחליף למחליף. בינתיים, הוא תפס הפוגה בכלוב של משחקי ילדים בעזר מציון, יחד עם שר השיכון יואב גלנט שביקר השבוע בעיר.



ואפרופו עיריית בני ברק: בדגל התורה התבשמו השבוע מתמונות האחדות בדרך לוילנא הליטאית, כאשר שני הקודקודים המקומיים אברהם רובינשטיין, הממלא מקום ומזכיר המועצת, וסגן ראש העיר ויו"ר המחלקה המוניציפאלית מנחם שפירא טסו יחד עם ראשי הישיבות להעתיר בתפילה בציון 'הגאון', שנאמר 'עושה שלום - במרומיו'.

במקביל, ללייבל'ה הגיעה הדלפה מהשיחות במסדרונות העירייה, כי הרל"ש הכל יכול אליהו ארנד שהפעיל את קשריו במשרד הפנים ודאג לדרכון מהרגע להרגע - ביטל את הצטרפותו לטיסה ברגע האחרון, וזאת בהוראת מרן ראש הישיבה שאמר לו "תישאר כאן בארץ ישראל". לייבל'ה גישש אצל ארנד אבל האחרון סירב להגיב.



ובמעבר חד לירושלים, שם תועד השבוע יו"ר המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי, שסיים צ'ולנט משובח בשמואל הנביא עם כמה עיתונאים והמשיך לאמירת 'סליחות' במוסדות 'אור החיים' אצל חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז, ממנו זכה לברכה חמה.



ומי שעוד נצפה אצל הרב אלבז השבוע, הוא סגן ראש עיריית ירושלים מאיר תורג'מן, שהגיע לביקור ולקבלת ברכה לרגל השנה החדשה.



ובעוד תורג'מן מתברך בארץ, סגן ראש העיר יוסי דייטש הצטרף לנסיעה השנתית של רב הכותל שמואל רבינוביץ' לקברי הצדיקים ברוסיה. אל דאגה, גם שרגא ניימן השתתף.

סגן נוסף שנעדר מישראל, הוא צביקה כהן שאחרי שחגג יום הולדת כדבעי, יצא לשהות בשבוע הקרוב בארה"ב.

ובינתיים, על קירות כיכר ספרא נתלו איורים משעשעים של חברי המועצה, שנערכו בגיבושון האחרון. לייבל'ה לא יכל להתאפק ותיעד את חברי המועצה הלברשטאם והלפרין נרגשים לקבל את תמונותיהם.



ובמהלך סיור היכרות עם המגזר החרדי שנערך לבכירי אסם בהכוונת מנכ"ל משרד הפרסום 'אפיקים' יגאל רווח והיחצ"ן החביב ציקי פרנק, הפתיע שר הבריאות יענקל'ה ליצמן את המשתתפים שסעדו בגולדיס, וציין בפניהם "העיקר שתאכלו צ'ולנט וקוגל ולא ג'אנק פוד..."



ובעוד ליצמן מבקר בגולדיס, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב תועד בליל שישי כשהוא מבקר דוקא בשימעל'ה בגבעת שאול.

פינת התקשורת
לייבל'ה פותח את פינת התקשורת בברכת תודה ליו"ר לע"מ ניצן חן ולמנהל האגף הדתי-חרדי אריאל קצובר, על אירוח מסור ומפנק של עובדי 'בחדרי חרדים' כולל רוגאל'ך, ענבים, שתיה והרצאות איכותיות במהלך יום עיון מיוחד שנערך בחמישי האחרון. לסיום, רגע לפני ששיפי שברה את הרגל, נעמדו המשתתפים לתמונה קבוצתית.



לייבל'ה התבשר השבוע על רעידת אדמה של ממש ברחוב יהודה המכבי בירושלים: הלל פרידמן, מנהל הפרסום בעיתון המודיע, הודיע על פרישתו לאחר 17 שנה בתפקיד. מי שהתחיל בכהונתו תחת מנהל השיווק אליהו הנדלר, רב עמו בהמשך אך שילב ידיים שוב כשקם המתחרה הצעיר 'המבשר', יסיים לאחר החגים את עבודתו המקצועית לטובת עיסוק בנדל"ן. לייבל'ה מקווה שלוזר קנופף ימצא מחליף ראוי.

ואפרופו קנופף, הוא נצפה השבוע באירוע של משפחת 'שלובות'. רגע מרגש ומכונן היה בעת שתועד בסוד שיח שרפי קודש עם איש החסד המיתולוגי חונה דייטש.



במסגרת ההכנות לעיתוני החגים, בעוד בעיתון אחד מוציא מוסף על 'כשרות', ובעיתון השני מראיינים אנשים שלמדו יחד בישיבת חברון, אך בקושי הכירו אחד את השני, נצפו הכתב שלומי גיל והצלם שלומי כהן בדרכם למשימה בחו"ל. בהצלחה.



ומי שנזכר גם הוא בחגים המתקרבים: העיתונאי החב"די מענדי גרוזמן שלא מפסיק לישון סיפר למעריציו שהוא כל כך עייף עכשיו, שהוא מוכן אפילו לישון בסוכה אם יתנו לו...



ואפרופו עיתונאים חב"דים: משלחת נכבדה של כמעט עשרה עיתונאים יצאה לאוקראינה לז'יטומיר וכן לקברו של האלטער רב'ה מחב"ד. במשתתפים: בנימין ליפקין, אריה ארליך, נועם זיגמן, אבי רוזן, מנחם כהן, שימי סגל, צבי טסלר, הרצל קוסאשוילי ועוד. בני החבורה לא הפסיקו להתפלל וליהנות, ורגע השיא נרשם בסלפי עם בעל העגלה בז'יטומיר,



ואילו העיתונאי איתי גדסי מקול חי, הסתפק בנופש בבית חב"ד בורנה לצד הח"כ הכי צבעוני במשכן, יגאל גואטה. שליח לייבל'ה תיעד.



ובינתיים, מי שדווקא עזב את קול חי, השדרן דוד חכם, ממשיך להשתלב ולשגשג ברשות השידור. אחרי שתוכנית הבוקר במורשת בהנחייתו הפכה לשלאגר, התארח באחד הבקרים השבוע חכם כפרשן לענייני חרדים בנושא הסמינרים ועוד בתכניתו של יואב קרקובסקי ברשת ב'.

מן הגורן ומן היקב
מוזיקאי הצמרת אריק דביר, ארל'ה סמט, רובי בנט, וכמובן אמן הרגש הבלתי נלאה - סיימו אירוע בכתר הרימון אצל משפחת כהן ונעמדו לתמונה, ואל תשאלו את לייבל'ה איזה כהן כי אין לו מושג.



הזמן: שישי שעבר. המקום: מלון רמדה בירושלים. האירוע: שבת עם החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט והזמר אבי מילר. הצלם שלומי כהן נראה מתזז עד דקות אחרונות לפני השקיעה בצילומים, כששרגא ניימן וחזקי שכטר משתדלים לסיים את הסיגריה האחרונה לפני שבת.

מתנדבי אגף השמחה 'אח שמח' ב'רפואה וחיים' פשטו השבוע על בתי הכלא לקראת חגי תשרי וערכו מסיבות חיזוק לאסירים עם טובי בעלי המנגנים.



ואילו חבריו של מוישי רוזנגרטן, מנהל מגזר חרדי במחוז ירושלים ב'כללית', שבקושי התאושש ממשבר הפלס בשבוע שעבר, הפתיעו אותו בליל שישי לרגל חגיגות יום הולדת 30 עם חגיגת בשרים על האש מושקעת בחיק הטבע במושב יסודות. בחוגגים: אברהם קונסקי מנהל השיווק למגזר החרדי בכללית, משה דץ מנהל תיקי לקוחות באפיקים, הצמד (אריאל) ברמן ו(מנחם) הלפרט ועוד.

בין חיפוש מגיש נוסף ל'מרכז החדשות' ובין טיסה של גדולי ישראל לוילנא, ישב הרב גודי סילמן, האיש שעומד מאחורי הקלעים של מערכות ציבוריות רבות, לזיץ סוחף עם תלמידי ישיבת דרך התורה של הרב ליפשיץ.

פינת המזל טוב
מזל טוב לידיד המערכת ואיש 'אוטו בני ברק' שלומי מרציאנו לרגל נישואיו השבוע עב"ג הדס לבית פוקסמן. בחתונה שהתקיימה באולמי הדר דימול השתתפו כל המי ומי ומי, ובין השאר האדמו"ר ממעז'יבוז, איש חברון ברוך מרזל, הסופר חיים ולדר, המוזיקאי אריק דביר, אפרים רוזנשטיין מ'לאומית', מנכ"ל קו עתונות יענקל'ה פרידמן והעורך ינון פלח, איש קול ברמה יענקי מייזליש, כוכב התאגיד מיילך זילברשלג, הפליליסט של 'בחדרי' לייזר שלזינגר ועוד.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לדובר של רבני אירופה מוישה פרידמן, לרגל הולדת הנכדים התאומים. לייבל'ה מאחל רוב שמחות ונחת, בריאות והצלחה.

בארה"ב נערכה השבוע בויליאמסבורג חתונה לבן הרב שמואל מרדכי יעקובוביץ מסאטמר, אליה הגיע מישראל הרבי מלייפניק המשמח לבבות ואנשים.



ברכת מזל טוב לראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך לרגל הולדת הנכד, בן לחתנו הרב שיש.

ברכת מזל טוב לסגן ראש עיריית בני ברק הרב אליהו דדון לרגל שמחת הברית לנכדו. הסב הנרגש כובד בסנדקאות והתרגש עוד יותר כשהתינוק הקטן נקרא 'אליהו' על שמו. מצד העירייה הגיע לאחל מזל טוב הסגן הליטאי מנחם שפירא.

ובביתו של הגראי"ל שטיינמן נערכה השבוע שמחת הוורט לבנו של עורך הדין חזי שיינלזון. בני הבית שתו 'לחיים' והרב שטיינמן איחל מזל טוב.



ברכת מזל טוב למאיר אסף מ'אסף ליס' רכבים לרגל שמחת הולדת הבת לאחר התאומים. הלידה אם שאלתם הייתה בבית החולים כרמל, שם גם אושפז השבת הרבי מסערט ויז'ניץ שאסף נמנה על חסידיו.

ביום שלישי חגג ישעיהו ויין, סגן עורך עיתון הפלס וראש לשכת סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין, את שמחת הבר מצווה לבנו באולמי 'בית מלכה' בהשתתפות הפלג הירושלמי ושאינם.



בחסידות ביאלא בני ברק שמחו עם המשב"ק של האדמו"ר שמעון טויסיג לרגל שמחת הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן אהרל'ה סמט לרגל הולדת בתו השבוע. רגע לפני הלידה קיבל סמט ברכה ממורו ורבו הרבי מתולדות אברהם יצחק בעת דינר שנערך לטובת המוסדות.



ברכת מזל טוב לזאבי טפר מראשי מתנדבי 'איחוד הצלה' בב"ב לרגל הולדת הבן. בליל שבת הגיעו החברים לבית המדרש נדבורנה בעיר אלעד וחגגו את שמחת השלום זכר.
לייבלה זייברט ליצמן מקלב רכילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד