י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תשקיעו, להתגרש זה לא כמו לשדרג אייפון

מרדכי רוט מסביר מדוע זוגות בוחרים יותר ויותר להתגרש ופחות להשקיע בבניה של זוגיות איכותית

תשקיעו, להתגרש זה לא כמו לשדרג אייפון
מרדכי רוט

כפי שהזכרתי בכתבתי הקודמת - הכתבה נכתבה ממקומי כמטפל באנשים ולא כיועץ נישואים, מאחר ואינני עוסק בכך כלל. אני חייב לציין כי הכתבה מתארת צד אחד של הגירושים וכמובן שאינו כולל את כל המתגרשים בתוכו, ואיני כאן כדי לשפוט או להחליט לאף אחד.

על כתבתי הקודמת קיבלתי לא מעט תגובות. אני מבקש שוב לציין כי המטרה אינה לפגוע באף אחד. אני פשוט מספר את דעתי בעקבות מקרים שאני נפגש בהם בקליניקה שלי - והפעם אני רוצה להתמקד בצד של ההורים.

כשאנשים מגיעים אלי, החלק הראשון הוא תשאול. אני מנסה להבין מאנשים מה עובר עליהם, איך הם מגדירים את עצמם, מה מפריע להם ומה הם מצפים ממני ומעצמם לעתיד שלהם. לא מעט אני שומע מאנשים על קושי בחיי נישואים. הרבה אנשים עונים על השאלה מה עם הזוגיות? בתשובה 'לא פשוט אבל זה מה יש'.

ואני מנסה להבין למה זה מה יש? למה בן אדם צריך להסתובב בהרגשה לא טובה כ"כ לגבי עצמו והזוגיות שלו? למה בן אדם מסתובב כשבראשו מחשבה שאם היה מחליף בן או בת זוג דברים היו יותר טובים?

העניין הוא שחיי נישואים מתנהלים כשבד"כ יש בהם גם ויכוחים, חוסר הבנה והתמודדות מכל מיני סוגים. חיי נישואים הם התמודדות יומיומית. כי זה מה שהחיים מזמנים לנו. השאלה היא עד כמה אנחנו מוכנים להשקיע כדי להפוך את החיים ליותר נעימים יחד?

ואז אני מנסה להבין מה בעצם עומד מאחורי הבעיה הזו? למה אחוזי הגירושין הולכים וגדלים משנה לשנה גם בציבור החרדי? מה ההבדל בין פעם להיום בנושא הזה?

לעניות דעתי הבעיה המרכזית היא שאנשים לא מעוניינים להשקיע. ולא רק בחיי הנישואים אלא בכל דבר. היום הכל נהיה מהר יותר וקל יותר, פעם היה צורך להתאמץ כדי להשיג דברים והיום הכל בא בחצי מהזמן. קחו לדוגמא את מכונות הכביסה לעומת כביסה בעבר, או את האינטרנט שמקל על התקשורת לעומת התקשורת בעבר. הכל יותר מהיר ויותר פשוט.

ולמה זה בעצם משנה? זה הרי יותר קל לחיות ככה. הבעיה מתחילה בעובדה שבנישואין היה צריך להשקיע בעבר. אבל בימינו צריך להשקיע אפילו עוד יותר. ובגלל שאנחנו לא אוהבים להשקיע דברים מתחילים לשקוע. ואנחנו מתחילים לחשוב שזה כמו להחליף טלפון נייד. להשתדרג.

אנחנו חושבים לעצמנו שאם נחליף בן או בת זוג לאחר יהיה לנו יותר קל. אם ניקח אישה יותר מסודרת או גבר יותר מקשיב החיים שלנו יהיו יותר טובים. העניין הוא שאנשים הם לא טלפון נייד. וגם אם נחליף בן או בת זוג נגלה שעדיין אנחנו מוצאים באדם שאיתנו חסרונות שיכולים להוציא אותנו מדעתנו.

אז למה בעצם לא להשקיע יותר בבניין הראשון שבנינו? הרי לכולנו יש יתרונות וחסרונות. ולכולנו יש קריזות ומצבי רוח. ותקופות שפחות נחמד לעמוד לצידנו. אבל מה יקרה אם נשנה את האדם שלצידנו? פשוט נשנה את התקופות והחסרונות בתקופות וחסרונות אחרים.

לבנות בניין זה עניין של זמן והשקעה. כדי שיהיה יציב וחזק ועמיד מכל רוח. אבל זה משתלם. כי בסופו של דבר יש בניין חזק. גדול ויציב. ולא מסתובבים בפרצוף חמוץ וסוחבים את העגלה רק כי זה מה יש.

הקשיבו לבני זוגכם. נתקו את הטלפון לפחות לחצי שעה כשאתם יחד. וקבעו פעילות מהנה לשניכם בדיוק כמו שאתם קובעים עם חברים שאכפת לכם מהם. לפחות תנסו באמת.
המון אהבה ושלום.

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספרים יש לך 10 דקות לבריאות .ועשר דקות לפני שהולכים לרופא [email protected]
גירושין ייעוץ נישואין בניה השקעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד