כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נתניהו: "ההסכם עם ארה"ב הישג כביר. מגבה את השיפוט של צה"ל"

אחרי שנה וחצי במהלכן נמנע מלהתראיין לטלוויזיה הישראלית, העניק ראש הממשלה בערב שבת ראיונות בניו יורק • על יחסו למשפט החייל אלאור אזריה, החקירות המתנהלות נגדו, המיסוי המתוכנן לדירה שלישית והסכם הסיוע עם ארה"ב

נתניהו עם אובמה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו עם אובמה. צילום: קובי גדעון, לע"מ

לאחר תקופה ארוכה בה נמנע מלהעניק ראיונות לתקשורת בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק בסוף השבוע מספר ראיונות מארה"ב – שם הוא שוהה בימים אלו, והתייחס לנושאים הבוערים: פינוי עמונה, מס על דירה שלישית, הבדיקה המשטרתית נגדו, הסכם הסיוע עם ארה"ב ומשפט החייל אלאור אזריה. "בחדרי חרדים" מביא את עיקרי הכותרות.

פינוי עמונה וחוק ההסדרים:

"אנחנו עושים עכשיו מאמץ ייחודי כדי לנסות להגיע לפתרון שיטפל בבעיה הזאת, אנחנו בודקים את הפתרונות. כינסתי את היועמ"ש, את שר הביטחון ואת שרת המשפטים, ואמרתי להם 'בואו נחשוב על רעיונות נוספים', ואנחנו בודקים אותם ואני מקווה שנוכל להביא פתרון או פתרונות יצירתיים".

"ננסה למצות את זה, נוכל להתמודד עם זה, זה לא דבר פשוט, אנחנו מדינת חוק ויש פה שאלה של החוק מול פסיקה של בית המשפט, זה בוודאי דבר מאוד מורכב".

הבדיקה והחשדות נגדו:

"מדובר בשטויות, לא יהיה כלום כי אין כלום, הדברים הללו יתבררו בדיוק כפי שאמרתי", השיב נתניהו לכתב ערוץ 10 לאחר שנשאל על הבדיקה נגדו בימים אלו, על הטענות כי הוא חי באורח חיים ראוותני השיב ראש הממשלה: "אני סבור שאין מי שעובד יותר קשה ממני למען מדינת ישראל - 16 שעות סביב השעון. אני חושב שאם אזרחי ישראל היו יודעים עד כמה זה נכון, אולי הם היו שואלים את השאלה קצת אחרת".

משפט החייל היורה אלאור אזריה:

"באופן כללי יש לתת גיבוי לחיילי צה"ל, אולם יש לתת גיבוי גם למערכת המשפט הצבאית", השיב נתניהו על משפט החייל היורה, הוא נשאל על התבטאויות שר הביטחון ליברמן שתמך באזריה והשיב כי "אני לא חושב ששר הביטחון התכוון להגיד שאם מערכת השיפוט הצבאית תקבע את מה שהיא תקבע מישהו יטיל כאן וטו, זה לא נכון", הוסיף לערוץ 10.

כתב ערוץ 2 שאל את נתניהו על שיחת הטלפון שקיים עם צ'ארלי אזריה, אביו של החייל היורה, ראש הממשלה הבהיר כי אינו מצטער על השיחה הזו, "אתה יודע מה אמרתי לו? מילה במילה - שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, על המפקדים ועל החיילים שלנו ועל מערכת המשפט שלנו".

"יש אין ספור הורים שרואים את הילדים שלהם, חיילים וחיילות, שנמצאים במצב כמעט בלתי אפשרי - הם צריכים מצד אחד להגן על עצמם ומצד שני - בעיה לא פשוטה - לא להיות קלים מדי על ההדק, וזה לא קל", הוסיף נתניהו בסוגיה.

עוד אמר לכתב ערוץ 2: "אני הייתי במצב הזה - עמדתי בלא מעט מקרים בהיתקלות או כמעט היתקלות עם אויב, הייתי צריך להחליט מתי אני יורה ומתי אני לא יורה - לקצין בסיירת מטכ"ל זה לא היה קל ואני חושב שלכל חייל זה לא היה קל. ולכן האמירה הזו - תן לצה"ל להחליט - הייתה טובה לא רק לאבא הזה אלא לכל האבות והאמהות".

הסכם הסיוע עם ארה"ב:

"מדובר בהישג כביר, ההישג הזה הוא דבר שדנו עליו בביקור של הנשיא אובמה בישראל לפני ארבע שנים. אז אמרנו שאנחנו שואפים לכונן הסכם ביטחוני לעשור הקרוב למדינת ישראל שייתן לנו גם העצמה צבאית וגם פיתוח של מערכות ההגנה שלנו נגד טילים".

בתגובה לביקורת על הסרטון שפרסם, שבו טען כי מי שמתנגד להתנחלויות תומך בטיהור אתני, אמר נתניהו לכתב ערוץ 10: "כשהם אומרים שבמדינה הפלסטינית לא יהיה אף יהודי מה זה? אני אומר שכדי שיהיה שלום לא יהיה אף ערבי במדינת ישראל?", שאל, "אני לא מקבל את זה לא משום שאני רוצה שיישארו שם. אני חושב שזה לא פחות מטיהור אתני".
--
מס על דירה שלישית ומעלה:

כתב ערוץ 2 שאל את נתניהו על מס לדירה שלישית ומעלה: "אני בניגוד עניינים, כמו שאומרים, יש לי, יש לי שלוש דירות", אמר נתניהו והוסיף כי בשורה התחתונה "אני אבדוק את זה עם הגורמים המוסמכים".
נתניהו ראיונות אלאור אזריה דירה שלישית חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד