כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ברק: "נתניהו מבוהל ומבולבל"; נתניהו: "מצטער שדברי הובנו שלא כהלכה"

אם חשבנו שאווירת הסליחות שהחלו אמש ישפיעו על שני היריבים הוותיקים, מסתבר שלא - ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף בחריפות רבה את נתניהו בעקבות ההשוואה שערך בין החייל היורה לחללי צה"ל, ולשכת ראש הממשלה הגיבה מיד

אהוד ברק וראש הממשלה נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
אהוד ברק וראש הממשלה נתניהו, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

סדרת הראיונות שהעניק ראש הממשלה נתניהו בסוף השבוע לאחר דממה שנמשכה כמעט שנה, אמנם לא מכילה כותרות מרעישות, ורוב מה שנאמר בו הוא חזרה על הישן והמוכר מבית נתניהו. עם זאת, לאחר שמתנגדיו של ראש הממשלה עמלו לחפש בדברים, נמצאה עילה למתקפה: השוואה בין משפחות חללי ונופלי צה"ל לבין משפחתו של "החייל היורה מחברון" אלאור עזריה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראש הממשלה נתניהו נשאל על הטלפון שהרים לאביו של אזריה שזכה לביקורת ציבורית רחבה, האם התקשר לעוד חיילים שנחשדו בעבירה על פקודות הצבא? והשיב "לא, אבל התקשרתי להרבה הורים במצוקה על כך שבניהם נפלו, או נעדרו, או נפלו ונעדרו".

מי שהגיב מיד בחומרה על הדברים הוא יריבו הישן-חדש של נתניהו, ראש הממשלה ורב אלוף במיל. אהוד ברק שאמר כי "מי שמשווה את אלאור אזריה לגיבורי ישראל וללוחמים נעדרים הוא אדם מבוהל ומבולבל שאיבד את שאריות שיפוטו, או שחלילה החליט לנסות ולרסק את ערכי צה"ל".

לשכת נתניהו הגיבה הבוקר לדברים ומסרה כי לא הייתה בכוונת נתניהו לערוך השווה כזו. "זהו ניסיון שפל, מעוות ושקרי להציג כך את דבריו. נתניהו מכבד את המשפחות השכולות ומשפחות הנעדרים, ומודע היטב לכאבן הבלתי אפשרי", נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

בדף הפייסבוק הרשמי שלו הגיב נתניהו ואמר כי ״אני מצטער אם דבריי הובנו שלא כהלכה. בשום אופן לא ביקשתי להשוות את סבלן של משפחות שכולות, סבל שאותו אני מכיר היטב, למצבם של הורים אחרים השרויים במצוקה. אין השוואה ולא יכול להיות השוואה״.

כאמור, נתניהו הוסיף והתייחס לפרשת אזריה. "באופן כללי יש לתת גיבוי לחיילי צה"ל, אולם יש לתת גיבוי גם למערכת המשפט הצבאית". נתניהו נשאל בערוץ 10 על התבטאויות שר הביטחון ליברמן שתמך באזריה והשיב כי "אני לא חושב ששר הביטחון התכוון להגיד שאם מערכת השיפוט הצבאית תקבע את מה שהיא תקבע מישהו יטיל כאן וטו, זה לא נכון".

כתב ערוץ 2 שאל את נתניהו על שיחת הטלפון שקיים עם צ'ארלי אזריה, אביו של החייל היורה, ראש הממשלה הבהיר כי אינו מצטער על השיחה הזו, "אתה יודע מה אמרתי לו? מילה במילה - שים יהבך על צה"ל, על הרמטכ"ל, על המפקדים ועל החיילים שלנו ועל מערכת המשפט שלנו. יש אין ספור הורים שרואים את הילדים שלהם, חיילים וחיילות, שנמצאים במצב כמעט בלתי אפשרי - הם צריכים מצד אחד להגן על עצמם ומצד שני - בעיה לא פשוטה - לא להיות קלים מדי על ההדק, וזה לא קל".

עוד אמר לכתב ערוץ 2: "אני הייתי במצב הזה - עמדתי בלא מעט מקרים בהיתקלות או כמעט היתקלות עם אויב, הייתי צריך להחליט מתי אני יורה ומתי אני לא יורה - לקצין בסיירת מטכ"ל זה לא היה קל ואני חושב שלכל חייל זה לא היה קל. ולכן האמירה הזו - תן לצה"ל להחליט - הייתה טובה לא רק לאבא הזה אלא לכל האבות והאימהות".

יצויין כי בימים אלו נערכים הדיונים האחרונים במשפטו של אזריה, המואשם בבית דין צבאי בחשד להריגת מחבל פלסטיני מחברון בחג הפורים האחרון, לאחר שניסה לדקור את אחד מחבריו ונוטרל.
ראש הממשלה נתניהו אהוד ברק אלאור עזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד