כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האם הרב יאשיהו פינטו ישוחרר השבוע? בית המשפט יקבע מחר

רגע לפני ששוחרר הגישה הפרקליטות עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים, ומחר יעמוד הרב בפני שופט שיחליט האם לשחררו לביתו

הרב יאשיהו פינטו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הרב יאשיהו פינטו, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ביום חמישי האחרון, יומיים בלבד לפני שחרורו הצפוי של הרב יאשיהו פינטו מהכלא לאחר קביעת ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרו, הגישה הפרקליטות עתירה למנוע את שחרורו היום (א') מהכלא.

הדיון בעתירה ייערך מחר (ב') בפני נשיא בית משפט המחוזי מרכז בשעה 10:00 בבוקר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי עם הגשת העתירה לביטול קיצור תקופת עונש המאסר, ניתנה החלטה שיפוטית המעכבת שחרורו של יאשיהו פינטו עד החלטה אחרת.

מהמסמכים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי השופט בדימוס יצחק שנהב יו"ר ועדת השחרורים כתב על הרב פינטו; "האסיר דיבר בהתרגשות רבה וניכר היה שהדברים יצאו מהלב, הוא הביע צער עמוק וחרטה מלאה על הצעת השוחד ועל התאבדותו של ניצב ברכה".

בעקבות ההחלטה על שחרורו, משפחת תת-ניצב אפרים ברכה פרסמה כי "ההחלטה שולחת מסר חמור לכל קציני ישראל ושוטריה, שאל להם לדווח על הצעות שוחד אלא להתעלם, שכן העבריינים לא באמת יבואו על עונשם הראוי".

בהמשך גם פנו לוועדת השחרורים ודרשו לקבל את פרוטוקול הדיון בעניינו של הרב. "עד כה פינטו נמנע מלהתנצל על מעשיו ולקבל אחריות לאותה מסכת ייסורים שהייתה מנת חלקו של תנ"צ אפרים ברכה. חסידיו של פינטו הפעילו מערך משומן היטב שנועד ליצור את הרושם שהודאתו בביהמ"ש היא הודאת כזב ושברכה הינו העבריין האמיתי. פינטו נזכר 'להתחרט' רק על מנת להשיג שחרור מוקדם".

בהחלטת וועדת השחרורים בתחילת השבוע שעבר, הובאו ציטוטים בשם הרב "אני מרגיש את עצמי פושע וכמה אנשים ירדו מהדת כי ראו רב נותן שוחד. אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני פרשתי מהחיים הציבוריים ואני לא רב ולא כלום עד שרגיש את עצמי ראוי וזה בטח לא יקרה בשנה – שנתיים הקרובות".

בדבריו בפני ועדת השחרורים בבית הסוהר איילון אמר הרב גם: "עשיתי את התורה קרדום לחפור בה שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי. אני מתבייש מעצמי ובכל מה שעשיתי. לא דיברתי עם אף אחד בבית הסוהר".
הרב פינטו ועדת שחרורים הרב יאשיהו פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד