ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

השייח' המסית לכלא; "רואה בי קוף או חזיר"

בית המשפט גזר עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל על השיח' עומר אבו סארא, שהורשע בעבירות הסתה בדרשותיו בהר הבית. השופט: "מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים"

השיח' עומר אבו סארא. צילום: פלאש 90
השיח' עומר אבו סארא. צילום: פלאש 90

שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על השיח' עומר אבו סארא, שהורשע בעבירות הסתה בדרשותיו בהר הבית.

השיח' עומר אבו סארא, דרשן מוסלמי על הר הבית, נאם בנובמבר 2014, בין היתר אמר "אני אומר זאת ליהודים כי הגיע הזמן לשחוט אתכם, הגיע הזמן להילחם בכם, הגיע הזמן להרוג אתכם, ואנחנו מוכנים לזאת בעזרת האל אנחנו המוסלמים הצדיקים.. אנחנו ממתינים לרגע שבו יתחיל מועד החיטה.. מתי שיגיע יום זה, יום השחיטה, אנחנו נשחט אתכם ולא ניתן לכם רחמים, ביום זה אלוהים, תקרב יום זה, תקרב יום הריגתם, תקרב הלחימה, אלוהים תקרב יום השחיטה, אלוהים תקרב יום טיהור האקצה מהגאלים שלה...".

לפני כשנתיים הוגשה תלונה נגד השייח בידי עו"ד חור ניזרי מטעם ארגון חוננו, בשמו של יהודה גליק שבינתיים הפך לחבר כנסת, וזאת זמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בו. בעקבות התלונה נעצר ונחקר השיח'.

השיח' הודה כי נשא נאום זה, אך טען כי לא ביקש להסית לגזענות ולאלימות. לשיטתו, מדובר בנאום המבוסס על דברי דת ועל פסוקים מהקוראן ופרשנויות שניתנו להם על ידי אנשי דת מוסלמים ברחבי העולם.

בסוף הדיון אמר השופט שמואל הרבסט אמר "מביט אני בנאשם ורואה מולי אדם, חבל עד מאוד שמביט הוא בי ורואה דמות של קוף או חזיר אשר דינו להיות מושמד ללא רחמים. חבל".

על השיח' נגזרו שמונה חודשי מאסר בפועל ושישה חודשים על תנאי.

המטיף עומר אבו סארא במסגד אל-אקצא: "הטבח של יהודים הוא קרוב"

עו"ד נתי בן חמו, מפרקליטות מחוז ירושלים הגיב לגזר הדין ואמר כי הפרקליטות טענה כי "הנאשם עצמו אמנם לא אחז בסכין, אולם הדברים המסיתים והבוטים שאמר בנאומו מהווים חלק משמעותי בשרשרת האלימות בגל הטרור של פיגועי היחידים". לכן סברה הפרקליטות כי "יש להעביר מסר מרתיע לאנשים המנצלים את מעמדם כאנשי דת כדי להשפיע על קהל המאמינים באמצעות נאומים רווי שנאה וגידופים כלפי העם היהודי או כלפי כל עם אחר".

ח"כ יהודה גליק אמר בתגובה: "חודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות בחיי הגשתי תלונה על הסתה לאלימות באמצעות ארגו 'חוננו' נגד השייח' שקרא לשחוט יהודים בדרשותיו בהר הבית. יתכן מאוד שמי שהתנקש בחיי עשה זאת כשליח של אותו איש דת. מדינת ישראל צריכה לגלות אפס סובלנות ולהיאבק מאבק בלתי מתפשר במסיתים למיניהם. אותם מסיתים הם ראשי הצפע והמשלחים של מה שמכונה 'טרור הבודדים'.

גליק הוסיף, "במידה ומערכת הצדק מעוניינת שתהיה לענישה אפקט הרתעתי עליה לדאוג לענישה כבדה יותר, משמעותית יותר ובעיקר מרתיעה יותר. מדינת ישראל על כלל זרועותיה נדרשת לפעול באופן מיידי ומהיר על מנת ליצור הרתעה ולוודא כי כלל המסיתים ותומכיהם יכנסו אל מאחורי סורג ובריח".
הסתה עומר אבו סארא אל-אקצא מאסר יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד