כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "תלמידי חכמים הם דבר חשוב ביותר"

נשיא המדינה ראובן ריבלין חרג ממנהגו והשיב על שאלות שהופנו אליו על ידי העוקבים אחר חשבון הטוויטר שלו. הנשיא נשאל על שילוב החרדים בשוק התעסוקה והשיב: "תלמידי חכמים הם דבר חשוב, אבל צריך גם לעבוד". וגם: מהו הפלאפל הטוב ביותר לדעתו של הנשיא ומה הוא עושה בזמנו הפנוי

הנשיא והראשל"צ הגר"י יוסף (יעקב כהן, פלאש 90)
הנשיא והראשל"צ הגר"י יוסף (יעקב כהן, פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין חרג היום (ראשון) ממנהגו והשיב על שאלות שהופנו עליו על ידי גולשי הטוויטר.

"‏כיצד נוכל להבטיח את הישארות ישראל כ"סטרטאפ ניישן" כאשר המגזר החרדי מסרב להשתלב וללמוד ליבה?", נשאל ריבלין. הנשיא, שלא רצה להיכנס לנושא הרגיש, השיב תשובה מתחמקת: "השתלבות החרדים בחברה הישראלית הוא כורח בל יגונה. גם כאשר אנחנו מדברים על מסורתם - הם מבינים שהפרנסה היא אחד הדברים החשובים יותר, ולימודי ליבה גם עוזרים לכך".

לדברי ריבלין, "תלמידי חכמים הם דבר חשוב ביותר. אבל אין מלאכה שמבזה את בעליה, ואנחנו יודעים שלפרנס את המשפחה היא אחת מהמצוות העיקריות והערכים העיקריים בקדושה היהודית".

"‏מה דעתך על החוק שראש המפלגה הגדולה ביותר יקים את הממשלה", נשאל בנוסף נשיא המדינה, בעקבות הסקרים האחרונים המעניקים ל'יש עתיד' את מספר המנדטים הגבוה בישראל, זאת למרות העובדה שכמעט ואין סיכוי ש'יש עתיד' תשיג רוב שיצטרף לקואליציה בראשותה.

"המציאות הפרלמנטרית של השיטה הדמוקרטית בישראל כיום מחייבת יצירת קואליציה, שכן רבים מאזרחי ישראל בוחרים בסקטור ולא בראש הממשלה המועדף עליהם, אם נקבל את חוק המפלגה הגדולה, נרכז יותר קולות וניצור גושים ברורים ולכן אני תומך בהחלט ברעיון של ראש המפלגה הגדולה כראש הממשלה לאחר הבחירות", השיב ריבלין.

והיו גם שאלות ותשובת משעשעות: "איפה הפלאפל הכי טוב?", נשאל הנשיא, " כמי שנולד בירושלים ברור של'פלאפל שלום' אין מתחרה. שניים נוספים הם בגדרה והשני בשדרות נורדאו בת"א. גם ד"ר סעדיה מול מצודת זאב פלאפל מצוין", השיב הנשיא ריבלין.

‏"יש לך זמן פנוי במהלך היום? ואם כן מה אתה עושה בזמנך הפנוי?", נשאל עוד נשיא המדינה, "‏אין לי מספיק ממנו אבל כשיש אני בעיקר מבלה עם הנכדים ומשחק איתם כדורגל. רק אחרי שהכינו שיעורים, כמובן", השיב לשאלת הגולש.
ראובן ריבלין תלמידי חכמים שוק התעסוקה שילוב חרדים פלאפל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד