ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פסיקה מפתיעה: מותר לחולה לצרוך מריחואנה

רבה של מזכרה בתיה, הרב אפריים זלמנוביץ, מעורר סערה בפסיקה מפתיעה: לדבריו מצווה לספק לחולה מריחואנה רפואית

הרב אפריים זלמנוביץ
הרב אפריים זלמנוביץ

מותר ואף מצווה לספק לחולים מריחואנה, כך פוסק רבה של מזכרת בתיה הרב אפריים זלמנוביץ. הרב זלמנוביץ שחיבר ספר מקיף בנושא הסמים בהלכה פסק את פסיקתו מעוררת המחלוקת לאחר שנחשף למחלתה של אימו.

"לאחר שראיתי את הסבל שאמי עוברת", אמר למקומון של מזכרת בתיה, "וכך נחשפתי לסבל הרב שעוברים כמוה עוד חולים. מצאתי את עצמי מתעניין במצבה הרפואי ופונה לרופאים בבקשה שיחדירו לה מורפיום, סם שתפקידו להרגיע ולשכך את הכאבים, וכך החולה סובל פחות. לאחר מכן החלטתי להוציא פסק הלכה שמצווה על הצוות הרפואי ועל הרופאים לאשר לחולים ליטול מריחואנה - סם שמקל על סבלם ומרגיע את כאבם".

עם זאת הוסיף והבהיר שברור הדבר שסמים אסורים לצריכה על ידי אנשים בריאים, "הגמרא כבר מספרת על חכמינו שאמרו: שאין לשתות סמים היכולים להביא להתמכרות, וזאת אף לרפואה אלא אם אי אפשר להשתמש ברפואה אחרת".

יצוין כי בישראל ישנם 3,000 חולים להם אישור להשתמש במריחואנה רפואית ומי שמעניק את האישורים לכך הוא ד"ר יהודה ברוך, מנהל בית החולים אברבנאל.

המרשם המיוחד ניתן רק לחולים שסובלים מכאבים עזים ומוכיחים ששום דבר אחר לא עוזר להם.

בשיחה עם אחד מגדולי הרבנים בתחום הרפואה, שערך 'בחדרי חרדים', מתברר שיש לפסיקתו של הרב זלמנוביץ על מה לסמוך: "למעשה כבר הגאון רבי שלמה זלמן אוירבאך פסק כך והתיר את השימוש בסמים לחולים סובלים אם הדבר נדרש לצורך הקלת סבלם. וכך נוהגים בכל יום בבתי החולים בישראל, בהסכמת רוב הפוסקים.

"ראוי לציין", הוסיף, "כי הגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א העלה צדדים לאסור, אך דבריו לא התקבלו הלכה למעשה על ידי רוב הפוסקים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד