כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שעות לפני כניסת השבת: חתן וכלה חרדים נזרקו מבריטניה

חתן בריטי וכלה אמריקנית, שנישאו בישראל לפני שבוע, הגיעו לבריטניה לשבת השבע ברכות. אלא ששם, שעות לפני כניסת השבת, נעצרה הכלה למשך שעות ונדחתה כניסת הזוג למדינה • אב החתן ל'בחדרי': "לא נתנו לה אוכל" • כל הפרטים

נמל התעופה בבריטניה (רויטרס)
נמל התעופה בבריטניה (רויטרס)

חתן בריטי וכלה אמריקנית, חרדים שנישאו בישראל לפני שבוע, הגיעו ביום שישי לבריטניה לשבת השבע ברכות. אלא ששם, שעות לפני כניסת השבת, נעצרה הכלה למשך שעות, נדחתה כניסת הזוג למדינה והם נאלצו להגיע ברגע האחרון לבלגיה. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הסיפור התרחש ביום שישי האחרון כאשר בני הזוג הגיעו לבריטניה לעשות את שבת השבע הברכות בעיר מנצ'סטר, שם מתגוררת משפחת החתן. הפקיד בבדיקת הדרכונים הבחין כי הכלה אינה תושבת המדינה ושאל לפשר הגעתם לבריטניה. החתן, בתמימותו, סיפר כי ברצונם להירשם לנישואין במדינה. התשובה הזו עלתה לו בסיוט אמיתי.

בעקבות חוקי ההגירה בבריטניה, הפקידים במקום חששו כי מדובר בנישואין פיקטיביים בכדי לקבל כספים מהמדינה ועצרו את הכלה במקום.

אביו של החתן, המתגורר כאמור בבריטניה, סיפר בשיחה עם "בחדרי חרדים": "הבן שלי התחתן בירושלים ביום ראשון לפני שבוע. הם באו לעשות שבת שבע ברכות איתנו במנצ'סטר. הם נחתו ביום חמישי בלילה, אבל אז עצרו את הכלה. היא הייתה עצורה עד 6 בבוקר, ללא טלפון וללא אוכל ושתיה".

לדבריו, "הרב של שדה התעופה ניסה להסביר לפקידים, אבל הם לא התייחסו אליו ועצרו אותה במקום. לאחר מכן החתימו את הדרכון שלה כ"מסורבת כניסה" ולא איפשרו להם להכנס למדינה".

האב הוסיף, "הבן שלי ורעייתו טסו לבלגיה, שם הם עשו את השבת אצל מכרים שלנו. גם אנחנו הגענו לבלגיה ועשינו יחד איתם את השבת, שהיתה שמחה מהולה בעצב".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי העסקנים המקומיים ניסו ללא הצלחה להכניס את בני הזוג לאנגליה, אך מאחר וזה היה יום שישי, כמה שעות בלבד לפני שבת, לא נותרה ברירה אלא להטיס את בני הזוג כאמור לבלגיה.

את התפילות ערכו בני המשפחה אצל האדמו"ר מצאנז ז'מיגראד באנטוורפן, וכך גם את הסעודה שלישית.
מנצסטר אנגליה חתן וכלה דרכון שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד