י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

החרדי של קלינטון: לא צריכה קולות מישראל

יממה לעימות הנשיאותי, קבלן קולות חרדי-דמוקרטי בראיון ל'בחדרי': "אנחנו לא רודפים אחרי הקולות של הישראלים כי הם מובטחים לקלינטון"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

יום לפני העימות הגדול הראשון בין המועמדים לנשיאות ארה"ב הילארי קלינטון ודונלד טראמפ, קבלן הקולות החרדי של המפלגה הדמוקרטית וקלינטון בניו יורק - עזרא פרידלנדר - אומר ל'בחדרי חרדים וורלד' כי "אנחנו לא זקוקים לקולות של המצביעים מהארץ".

לדבריו, "אנחנו כמובן צריכים כל קול, אבל אנחנו יודעים שהאמריקנים שעשו עליה לארץ הם תומכים בטוחים של המפלגה הדמוקרטית ובתור שכך גם של קלינטון. חבל לנו לבזבז משאבים בשביל קולות בטוחים. אנחנו לא במצב של טראמפ, שהוא רודף אחרי כל קול, ומרים קמפיין בכל פינה. בארץ יש אולי 500 אלף קולות של בעלי זכות בחירה אמריקנים. מתוצאות הבחירות לנשיאות שהתקיימו בעבר, אנחנו יודעים שאחוז האמריקנים בארץ שמממש את זכות הבחירה הוא קטן מאוד. צריך לזכור שזה תהליך מסורבל, וצריך להתייצב בקונסוליה בשעות מסוימות בימים מסוימים כדי לממש את זכות הבחירה בארץ שאתה כבר לא מתגורר בה".

"אני זוכר כשהיו הבחירות לנשיא אובמה, וכשעל הפרק עמד הדיון עד כמה הנשיא אובמה טוב ליהודים, או ליתר דיוק טוב לישראל - כל קול הכריע, ובכל זאת אחוז ההצבעה של היהודים האמריקנים בעלי זכות הבחירה המתגוררים בארץ, היה נמוך ביותר", הוא מסכם.

והיכן בכל זאת הוא משקיע? "אנחנו משקיעים עכשו רק במקומות המתנדנדים. ניו יורק היא שלנו, של הדמוקרטים, אין על זה ויכוח. אצלנו באמריקה זה לא כמו בארץ, שהפוליטיקאים שמתמודדים לנשיאות מגיעים לבתי האדמו"רים כדי לגייס קולות, כאן האדמו"רים לא מתערבים בפוליטיקה. בערב הבחירות, הגבאי בדרך כלל מעביר לחסידים את שמות הפוליטיקאים המועדפים על החסידות הספציפית.

"אחרי כל ההכפשות שפיזר טראמפ בשבוע האחרון, בואו נסתכל על תוצאות הסקרים משבת האחרונה יומיים לפני העימות. כל הסקרים מצביעים על הילארי כמובילה, זה לא משנה בכמה אחוזים, היא המובילה בסקרים, והיא תמשיך להוביל ולנצח".

ואכן, מסקר שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס" בשיתוף מכון הסקרים Ipsos, ביום ו' זוכה קלינטון ליתרון של 4%. 41% מהמשתתפים בסקר השיבו כי יצביעו עבורה, לעומת 37% שהשיבו כי יצביעו עבור טראמפ. אך עיני כולם נשואות לעימות הראשון שיערך מחר (ב) בין קלינטון וטראמפ באוניברסיטת הופסטרה שבמדינת ניו יורק.

וכיצד מתכוננים המתעמתים עצמם? מאז סוף השבוע מסתגרת קלינטון בביתה עם חבר יועציה וראשי הקמפיין שלה, ומכינה את עצמה לאירוע. דונאלד טראמפ לעומתה אמר לעיתונאים, כי הוא אינו מאמין בלהכין מראש נאומים, וכי הוא אינו מתכונן, אלא מתכוון לשלוף מראשו תשובות לשאלות.

מגיש חדשות הלילה של רשת NBC הודיע כי העימות יתנהל סביב שלושה נושאים: מדיניות, ביטחון וצמיחה. לכל אחד מהנושאים יוקדשו שני סבבי שאלות, כאשר בסבב הראשון יינתנו לכל מועמד שתי דקות להשיב על שאלה בטרם יוכל היריב להגיב, ובחלק השני יתקיים דיון מורחב יותר בנושא.
עזרא פרידלנדר קלינטון טראמפ בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד