י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ניו יורק טיימס: כך מעלימה סין את היהודים

ה"ניו יורק טיימס", העיתון החשוב בעולם, פרסם כתבה גדולה על ההתנכלות של הממשל הסיני לקהילה היהודית בעיר קאיפנג - החל מהסרת השלטים היהודיים ועד אטימת באר עתיקה שהייתה שריד אחרון לבית הכנסת שנהרס

.
.



ה"ניו יורק טיימס", העיתון החשוב בעולם, פרסם כתבה גדולה על ההתנכלות של הממשל הסיני לקהילה היהודית בעיר קאיפנג - החל מהסרת השלטים היהודיים ועד אטימת באר עתיקה שהייתה שריד אחרון לבית הכנסת שנהרס.

הכתבה נפתחת כך: החדרים בהם התאספו בעבר כדי להתפלל בעברית ומנדרינית, ריקים עכשיו. השלטים והתצוגות, שהוצבו ברחבי העיר וחגגו מאות שנים של תרבות יהודית, נעלמו. באר עתיקה, שריד אחרון מבית הכנסת שנהרס, נקברה תחת בטון.

בכתבה נכתב כי מדובר במלחמה שמנהל נשיא סין, שי ג'ינפינג, בדתות ובהשפעות זרות. כך למשל, הנשיא החליט לאחרונה לסגור מקדשים בודהיסטיים בטיבט וקרע צלבי כנסייה במזרח סין, וכעת הוא נלחם ב"קהילה קטנה של יהודים, שאבותיהם התיישבו בעיר קיסרית סמוך לגדות הנהר הצהוב לפני יותר מאלף שנה" נכתב.

בכתבה צוין כי כמה מאות תושבים שימרו בעשורים האחרונים את המורשת היהודית של העיר קאיפנג וכי במשך שנים הרשויות הגיבו בסובלנות לפעילות, אך מאז השנה שעברה הרשויות החלו להתנכל לקהילה היהודית.

עוד נכתב כי הממשל הקומוניסטי עושה כל שביכולתו לסלק דתות והשפעות זרות. בעקבות כך, הממשלה סגרה ארגונים שסייעו לקהילה, אסרה על התושבים להתאסף כדי לחגוג את ליל הסדר והסירה שלטים וסימנים שהצביעו על עברה היהודי של העיר.

למרות הטענות הקשות, בכתבה הובאו דבריהם של אנשי הקהילה הטוענים כי לא מדובר באנטישמיות מצד הממשל, אלא במאבק כללי נגד דת.

"אבותיהם של יהודי קאיפנג, ככל הנראה סוחרים מפרס, הגיעו לעיר כשהיא עדיין שימשה בירתה השוקקת של שושלת סונג, ובנו בית כנסת במאה ה–12" נכתב בידיעה. "במשך מאות שנים, הם שגשגו וזכו בחופש דת. אבל מספריהם הידלדלו כשחברי הקהילה החלו להתחתן עם סינים. עם זאת, חלק מההורים והסבים סיפרו לילדיהם על שורשיהם והזהירו אותם שלא לאכול חזיר".

בשגרירות ישראל אמרו בתגובה כי בכוונתם לבדוק את הנושא.
סין התנכלות משטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד