י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פקודה חדשה של הרמטכ"ל תסדיר את ההפרדה בין גברים ונשים בצה"ל

לאחר לא מעט פרשיות בהן הודחו קצינים וצוערים בגלל ההקפדה שלא להשתתף באירועים בהם נשמעת שירת נשים, ומגבלות הלכתיות נוספות - הוציא הרמטכ"ל פקודה חדשה המסדירה את מה שמותר ואסור • בכירים בצבא: "זה לא נוגע לחייל החרדי"

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל

פקודות חדשות בצה"ל בנוגע להפרדה בין גברים ונשים - הרמטכ"ל גדי איזנקוט שחרר אתמול פקודה חדשה, לפיה חיילים יהיו חייבים להשתתף בטקסים הנערכים בבסיסם, גם אם יש בהם שירת נשים. עם זאת הבהיר הרמטכ"ל כי אם "קיים חשש כי השתתפותם בפעילות תפגע באמונתם, ערכיהם או באורח חייהם הדתי" - החיילים פטורים מהפעילות.

בכירים בצבא מבהירים כי הפקודה שהופצה לא נוגעת לחיילים החרדים, כי אם לכלל המשרתים. "החיילים החרדים משרתים בתנאים אשר מתאימים לאורח החיים החרדי - בטקסים רשמיים שבהם חרדים משתתפים לא תהיה שירת נשים, ובטקסים שכן יש שירת נשים לא מחייבים חרדים להשתתף" אומרים הבכירים ל'בחדרי חרדים'.

בנוסף, הפקודה של איזנקוט קובעת מסמרות לגבי הפרדה בין נשים וגברים בצה"ל. על פי לשון הפקודה, "חייל רשאי לבקש להימנע מפעילות משותפת עם בן המין השני - לרבות תורנות שמירה, ניווט ונסיעה ברכב". אם יש "חשש למגע גופני, לייחוד או לפעילות בלבוש חשוף, נדרש המפקד להיענות לדרישה זו".

זאת ועוד - הפקודה קובעת כי חייל שישובץ להכשרה עם נשים יישאל אם יש מניעה מצידו, מפאת אורח חייו הדתי, להשתלב עם המין השני משום "חשש למגע גופני, לייחוד או ללבוש חשוף", ובאם יימצא שכן - הוא יהיה פטור מכך.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי חדרי כושר בבסיסים צה"ליים יחויבו להקדיש שעתיים בשבוע לפעילות נפרדת לנשים ושעתיים לפעילות נפרדת לגברים, וביחידות סגורות ארבע שעות שבועיות.
חייל חרדי הפרדה גברים נשים איזנקוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד