כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הסכסוך היצרי של ילדי ניצולת מנגלה מאושוויץ

סיפור אנושי קורע לב שבמרכזו סכסוך ירושה סוער בין שני ילדים מאומצים לניצולת שואה שעברה ניסויים אצל מנגלה הגיע לסיומו

ילדים ניצולי מנגלה ממחנה ההשמדה אושוויץ
ילדים ניצולי מנגלה ממחנה ההשמדה אושוויץ

האם עברה בשואה ניסויים קשים תחת ידיו של הצורר הנאצי יוזף מנגלה וכתוצאה מהניסויים נותרה עקרה. לאחר שנים היא החליטה יחד עם בעלה, גם הוא ניצול שואה – לאמץ שני ילדים, שבימים אלה מצויים בסכסוך ירושה קשה.

לדברי עו"ד טובה כהן, שייצגה את בנה של ניצולת השואה ואת אחייניתה – הבת התאפיינה בסגנון חיים מרדני ופרוע מילדותה – ובמהלך אחד הריבים הקשים בינה לבין אביה המנוח, הוא קפץ מחלון הקומה השלישית אל מותו.

לדברי עו"ד כהן, לימים הסתכסכה הבת גם עם אמה המאמצת, לא הזמינה אותה לחתונתה - ומנעה ממנה לראות את נכדיה. עקב יחסה העוין והמתמשך של הבת החליטה האם לשנות את צוואתה, ולהוריש את רוב רכושה לבנה ולאחייניתה שסעדו אותה בשנותיה האחרונות.

האם הורישה לבנה את דירת מגוריה וכחצי מיליון שקלים חסכונות. לאחייניתה הורישה 300 אלף ₪, ולבתה הורישה 140 אלף שקלים בלבד. הבת, שלא שבעה נחת מחלקה בירושה, הגישה בקשה לביטול הצוואה לביהמ"ש למשפחה, שנדחתה בימים אלה – בפסק דין שהותר לפרסום.

בפסק הדין קבע השופט יורם שקד מביהמ"ש למשפחה בתל אביב כי האם הייתה צלולה מנטלית כשחתמה על צוואתה בניגוד לטענת הבת, וכי הבן לא השתלט על דעתה של המנוחה ולא הייתה השפעה בלתי הוגנת, וכי הסכסוך המר בין השתיים מספק הסבר מניח את הדעת לשינוי הצוואה.

בפסק דינו הוסיף וכתב השופט: "הליך זה חשף בפניי את הקלות הבלתי נסבלת, שבה מוגשות התנגדויות לצוואות שלא נפל בהן רבב, תוך הטחת האשמות חסרות שחר".
ניצולת מנגלה אושוויץ סכסוך ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד