י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבי מפשווערסק, רופא העיניים ועשר אלף דולר

עיניו של הרבי רבי איציקל מפשווערסק זצ"ל קשו מראות, הרבי נסע אל מרפאתו הפרטית של ד"ר טראו ז"ל וכתשלום נתן לו עשר אלף דולר, כיצד זה נגמר?

פרופסור ישעיהו מאיר טראו ז"ל
פרופסור ישעיהו מאיר טראו ז"ל

עם תום השבעה באנטוורפן לפרופסור ישעיהו מאיר טראו ז"ל, ולקראת ארבעים שנה להסתלקותו של האדמו"ר רבי איציקיל מפשווערסק זצ"ל, מתפרסם סיפור בבתי המדרשות באנטוורפן שאירע לפני יובל שנים, וסופר במהלך השבעה בבית משפחת רופא העיניים.

עיניו של הרבי רבי איציקיל זצ"ל קשו מראות, ולרבי - שצרות עם ישראל הגיעו אליו מכל קצוי תבל, נוצרה דאגה מה יהיה איך ימשיך הלאה בשגרת החיים. הרבי נסע אל מרפאתו הפרטית של ד"ר טראו ז"ל שהיה אז מתמחה ברפואת עיניים ברחוב רוביניס לי20. הרבי נכנס עם גבאיו, נישק את המזוזה ולאחר מכן שיבח את המרפאה אשר מתכבדת ולא פוחדת לשים מזוזה בפתח.

מיד עם כניסתו הרבי ביקש שיראה ויביט בעינו. לאחר בדיקה מקיפה, הרופא קבע שיש פתרון והכל יחזור בחסדי שמים לקדמותו. הרבי האזין לבקשה, והרופא מסביר שיש פרופסור בארה"ב שהוא תלמידו, ועמו כבר ערך ועשה את ניתוח הקטרטג אך על הרבי לנסוע לארה"ב.

כאן אומר הרבי לא אוכל לנסוע, וגם ארצה שאתה תיקח ותוביל ותהיה אחראי בניתוח. הרופא מצידו אומר לרבי שהוא לא מאמין שהוא יוכל להגיע מארה"ב לערוך את הניתוח ובכלל הוא מפחד לגעת ולטפל בעיניו של הרבי, אך הרבי מבקש וקובע - "תאמר ותבקש בשמי שהוא יגיע ואתה גם תהיה בכול הטיפול".

ד"ר טראו מתקשר ומדבר עם הפרופסור ולאחר הסברים נקבע מועד להגעתו ועריכת הניתוח באנטוורפן בבלגיה. הפרופסור קליימן הגיע עם צוות שלם, והניתוח נערך ביחד ובחסות ד"ר טראו ז"ל ובסיעתא דשמיא הכל הצליח.

למחרת קורא הרבי למנתח פרופסור קליימן נותן לו שקית ובתוכה סכום כסף גדול על הגעתו ועצם הניתוח. הפרופסור מסרב ורוצה ברכה מהרבי אך הרבי מסרב, ונותן לו את השקית עם הכסף.

הפרופסור, שלא היה רגיל לקבל כסף ובטח לא סכום גדול כזה נסע דרך חזור לנופש בסוף שבוע בשוויץ שם הלך לסקי לפתע חש וראה שהשקית לא אצלו עם כל סכום הכסף שקיבל מהרבי מפשווערסק. כשהוא שבור לגמרי ירד מההר הלך לתחנת המשטרה הקרובה שם השוטרים צחקו ואמרו לו תשכח מזה, אך הוא התעקש ומסר להם את הכתובת של המלון שבה הוא נמצא ובאם יימצא תעדכנו אותי.

למחרת מגיע שוטר למלון ולוקח אותו לתחנת המשטרה וביקשו ממנו שיתאר את השקית עם הכסף וכאשר הראו לו את השקית עם הכסף נפל כלא האמין. לדברי השוטרים הם סיפרו שמאוחר בלילה הגיע לכאן אדם בבהלה וצעק קחו קחו את השקית זה לא שלי תחפשו ותחזירו את הכסף והלך לדרכו.

לשאלתו סיפר המוצא סיפור מדהים - "עשיתי סקי לפתע רגלי נתקעו בשקית, התכופפתי וראיתי שקית פתחתי אותה וחשכו עיני עשר אלף דולר שחשבתי לעצמי שכבר לא אצטרך לעבוד יותר. הלכתי לישון ואני חולם שוב ושוב ובחלום אני מקבל הוראות תקום תקום הכסף לא שלך, לך תחזיר את הכסף למשטרה, אם לא תעשה כך לא תמשיך לחיות.

לאחר שהוא מתאר לו את הדמות של הזקן בחלום, הפרופסור מתחיל לחוש ברעד בכל גופו ולא מאמין שזה הרבי מפשווערסק שהוא ניתח אותו יחד עם ד"ר טראו ז"ל מספר ימים קודם.

פרופסור קליימן מיד השיג קשר וסיפר את הסיפור ואת החלום לד"ר טראו ומאז במרפאה נתלתה תמונות של הרבי מפשווערסק זצ"ל. סיפור זה סיפר לכל למכריו באנטוורפן וכעת סופר על ידי בני משפחתו בשבעה.
הרופא היהודי הרבי מפשווערסק פרופסור כסף רופא עיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד