י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב שרמן ל'בחדרי חרדים': "החלטת ליברמן מכניסה מאות גויים לעם ישראל"

הכנסת קורס הגיור 'נתיב' לבסיסי צה"ל ותקצובו, עליה הכריז אתמול שר הביטחון ליברמן - מעוררת סערה • הקורס, שנפסל על ידי גדולי ישראל, מתעתד לאיים על מערך הגיור בארץ בחומרה • ומה אומרים הח"כים החרדים על ההחלטה?

הרב אברהם שרמן, אב"ד. צילום: יעקב נחומי, פלאש90
הרב אברהם שרמן, אב"ד. צילום: יעקב נחומי, פלאש90

מתקפה חריפה נגד החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן אתמול (ראשון) להכניס את קורס הגיור הצה"לי 'נתיב', שנפסל על ידי גדולי ישראל, לבסיס תקציב הביטחון - ובכך להבטיח את המשך פעילותו והרחבתו. ליברמן הקצה 17 מיליון שקל עבור הקורס, והח"כים החרדים שותקים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' קורא אב בית הדין הרבני הגדול לשעבר הגאון רבי אברהם שרמן לחברי הכנסת החרדים לעצור את החלטתו החמורה של ליברמן. "אני פונה לחברי הכנסת החרדים, שיפנו לראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לעצור את ההחלטה של שר הביטחון – החלטה שעוקרת את יסודות הדת, ופוגעת פגיעה חמורה בסטטוס קוו", אמר הרב ל'בחדרי חרדים'.

דבריו של הרב שרמן באים לאחר שאתמול נמסר ממשרד הביטחון כי "לאחר דיון מיוחד שהתקיים במשרד הביטחון החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן על הקצאת 17 מיליון ש"ח בבסיס תקציב משרד הביטחון עבור קורס הגיור "נתיב". בהסכמת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הוחלט גם כי ההכשרה תבוצע בשלב מוקדם בשירות הצבאי".

עוד נמסר כי "קורס 'נתיב', מסלול הגיור הצבאי, מיועד לחיילי וחיילות צה"ל ומתנדבי השירות הלאומי, ומחקרים חיצוניים בתחום הגיור הראו כי אחוז המתגיירים באמצעות קורס זה גבוהים יותר מאחוז המתגיירים באמצעות הקורסים האזרחיים".

הרב שרמן הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "עוד לפני שנים, ניסה ליברמן ו'ישראל ביתנו' לפתור את בעיות עולי רוסיה באמצעות גיורים שלא דורשים בהם קבלת עול תורה ומצוות". לדבריו "מסלול 'נתיב' הצבאי גורם להכנסתם של מאות גויים גמורים לכלל ישראל", מזהיר אב"ד ביה"ד הגדול לשעבר.

"במסלול הגיור הצה"לי 'נתיב' - יש מרכיבים רפורמים וקונסרבטיבים שהם שותפים בפועל במסלול הגיור. לא יתכן שבעלי השקפה רפורמית שעוקרים את יסודות התורה וההלכה, הם אלו שיעצבו ויחנכו את המתגיירים, לא יתכן שהם אלו שיתנו אישור מי נכנס תחת כנפי השכינה ומי לא", הוסיף הרב שרמן ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "הכנסת הזרמים הרפורמים בהליך הגור בצבא - מטילה צל של ספק בכל הליך הגיור במסלול נתיב הצה"לי".

כאמור, בהחלטה החמורה למסד את הגיורים הצה"ליים, סגר ליברמן מעגל, לאחר שכזכור בשנת 2010 'ישראל ביתנו' העבירה את הצעת חוק הגיור הצבאי ביוזמת חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב, למורת רוחם של המפלגות החרדיות.

הגאון רבי משה שלמה עמאר ששימש אז בתפקיד הראשל"צ והרב הראשי לישראל – נכנס לתמונה, והבטיח לגבש מתווה שיהיה מוסכם על הרבנות הראשית. בהמשך, הקים הרב עמאר ועדה לבחינת גיורי צה"ל בהמלצת מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ועדה שהבהירה לבסוף כי היא לא מוצאת לנכון להתיר את הגיורים הצה"ליים.

לאחר מכן פרסם מרן הגר"ע פסק הלכה המתיר את הגיורים ולאחר פסיקת הגרי"ש אלישיב זצ"ל לאסור את הגיורים – הרוחות סערו ותוכננה הפגנה גדולה, לבסוף, סייג הגר"ע את פסיקתו וקבע כי אם יוכח שקבלת עול המצוות של מתגייר הייתה ברגע הגיור רק מן השפה ולחוץ, וללא כוונה אמיתית לאמץ אורח חיים דתי, הוא לא יוכר כיהודי. הרוחות נרגעו.

בשנים האחרונות נשמעו התבטאויות חריפות נגד הגיור הצה"לי, שעל פי עדויות רבות – אינו מחייב את המתגייר בקבלת עול תורה ומצוות, גיור שהוא פסול לדעת כל גדול ישראל. אך כאמור, כעת תחת סמכות שר הביטחון, הצליח ליברמן למסד את הגיורים הצה"ליים ואף להכניס את תקציבם בבסיס תקציב משרד הביטחון.

למרות פניית 'בחדרי חרדים' טרם נשמע קולם של הח"כים החרדים בנושא.
הרב אברהם שרמן אב בית הדין נתיב גיור ליברמן סערת הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד