י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

משנות ה-50 ועד היום: קווים לדמותה של האופנה הצנועה

משנות החמישים ועד היום: "חמישים גוונים של צניעות" • בניגוד לעבר שבו האופנה הצנועה היוותה נחלת דוכסיות ונשים חשובות בממלכות אירופאיות, היום קהלים שונים ברחבי העולם דורשים אופנה צנועה • צפו בסקירה המלאה

משנות ה-50 ועד היום: קווים לדמותה של האופנה הצנועה

החגים הבאים עלינו לטובה מזכירים לנו במיוחד את ''אתגר הצניעות''.

אנו עסוקות בלכתת רגלינו אחר חנויות, בגדי מעצבות, ירידים וטרנדים חדשים. אנו מתכננות מה נלבש בליל החג, מה לבית הכנסת, ואפילו לחול המועד.

זה בדיוק הזמן בו חידוש המלתחה והארנק בחילוקי דעות. אז מה בכל זאת גורם לי להגיד בסופו של דבר: ''הנה האחת שלי?'' (שמלה, כן?)

משנות ה-50 ועד היום ''האופנה הצנועה'' עברה טלטלות משמעותיות. בשנות ה-50 וה-60 ''אופנה צנועה'' הייתה שייכת למעמד הגבוה, אולם מאז ועד היום התחוללו שינויים חברתיים וכלכליים שהנגישו את האופנה הצנועה למגזרים רבים נוספים.

בתי אופנה גדולים ומעצבי על קובעים מאז ועד היום את הטרנדים המתחדשים ברחבי העולם, מה שהשתנה אצלנו בשנים האחרונות אלו המעצבים והמעצבות הקטנים והבינוניים שגדלים ונותנים את הטון שלהם בעניין האופנה גם בתחום ''האופנה הצנועה''.

אם פעם היה חשוב יותר להשתייך למעמד כל שהוא ברכישת הבגד האולטימטיבי, היום יותר חשוב לנו איך הבגד יושב עלי, איך אני נראית, והאם הטרנד הזה בכלל מחמיא לי.

עוד גורמים חשובים שאנחנו לוקחות בחשבון בבחירת ''המושלמת שלי'', גדרי הצניעות שתפסו תאוצה בשנים האחרונות והפכו למחאת ההמוניות שדורשות אופנה צנועה "איך אמצא את האחת ללא צורך בתוספות בד מיותרות". מחירים שווים לכל כיס, לא עוד בתי אופנה ומעצבי על במחירים לא נגישים. בהחלט אפשר לסמוך את תחילתו של מהפך שכל אחת מהצרכניות לוקחת בו חלק.

בניגוד לעבר שבו האופנה הצנועה היוותה נחלת דוכסיות ונשים חשובות בממלכות אירופאיות, היום קהלים שונים ברחבי העולם דורשים אופנה צנועה, בשל כך, התמורות שחלו משנות החמישים ועד היום הן בעיקר כלכליות - המחירים אינם עוד בהכרח מחירי מלוכה, אלא בשל הביקוש הרב, ההיצע הפך לנגיש יותר, מותאם יותר, מצוי יותר ואפשרי ברמות מחיר שונות - החל משדרות מעצבים יוקרתיות ברחבי העולם - הוט קוטור ברמות בינלאומיות וכלה בחנויות וברשתות במחירי רשת סבירים שמאפשרים לקהל האמצע, ליהנות מטיב, שיק ובלי להתפשר על הבחירות האופנתיות.

הכותבת היא שירה קלדרון, בעלת מותגLinda ויזמית אירוע האופנה הראשון
בישראל Modest Fashion Day

בתמונות: מאז ועד היום: אופנה צנועה בשנות החמישים, וגם ב2016 מותג LINDA
שמלות צנועות בהשראת העבר






קרדיט צילום: ארז דה וולף
אופנה צנועה הוט קוטור מעצבי אופנה אירופה מהפך צרכני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד