כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בניגוד לגדולי הדור האשכנזים; מרגי: "לשלול כספי סמינרים סרבנים"

בניגוד גמור לדעתם של מרנן ורבנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, ובניגוד להחלטת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ח"כ יעקב מרגי מש"ס קורא לשר החינוך בנט לשלול כספים מ"סמינרים סרבנים" • המכתב המלא בפרסום ראשון

ח"כ יעקב מרגי (פלאש 90)
ח"כ יעקב מרגי (פלאש 90)

בניגוד גמור לדעתם של מרנן ורבנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, ובניגוד להחלטת מועצת גדולי התורה של אגו"י, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי מש"ס קורא לשר החינוך בנט לשלול את ה"רישיון להפעלת מוסד" ולשלול כספים מ"סמינרים סרבנים".

מרגי שיגר אמש (ראשון) מכתב לשר החינוך נפתלי בנט, בו הוא כותב: "אבקשך להפעיל את סמכותך באופן מידי בשלילית רישיון הפעלת המוסד למוסדות המסרבים, אשר מבזים את מערכת החינוך ועושים דין לעצמם תוך עבירה על החוק ופגיעה קשה הגובלת באפליה".

למכתבו של מרגי צורפה רשימה של 40 בנות שטרם פתחו את שנת הלימודים. מדובר במקרים בהם חלק מהבנות סורבו על ידי המוסד למרות החלטת ועדת ערר בעניינים, וחלקם לא זכו לשיבוץ של הרשות המקומית. לראשונה ברשימה נמצאות גם בנות אשכנזיות שלא התקבלו בשל היותם בנות ל'חרדים עובדים'.

את מכתבו לשר החינוך פתח מרגי: "אני פונה אליך כעומד וכאחראי לתלמידים בכל מערכת החינוך במדינת ישראל. כפי הידוע חודשים ארוכים פעלתי ללא הרף בענין שיבוצי התלמידים והתלמידות לתוך מוסדות הלימוד במחוז החרדי נהלתי מסע ארוך ומייגע מול המחוז החרדי אשר גם הוא ניהל 'מלחמת התשה' מול מוסדות החינוך".

מרגי הוסיף במכתבו וביקש משר החינוך להפעיל את הקב"סים הפועלים ברשויות המקומיות ושייכים למחוז החרדי בכדי לאתר את כל התלמידות שנעדרת עד היום מבתי הספר ולשבצם במוסדות הלימוד בהתאם לחוק.




כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", מרנן גדולי ישראל, הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, שיגרו מכתב לאיגוד מנהלי הסמינרים בו קבעו נחרצות כי אסור לאפשר התערבות של משרד החינוך והרשויות החרדיות בסוגיית קבלת הבנות לסמינרים.

גם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסה לפני כשבוע, החליטה באופן חד משמעי כי אסור לאפשר התערבות חיצונית בנושא וכי הסמכות היחידה נתונה למנהלי הסמינרים. עם זאת, בכנס החירום של איגוד הסמינרים תקפו חברי הכנסת החרדים את מנהלי הסמינרים והודיעו להם כי הסערה נוצרה גם באשמתם.

בכנס תקפו הח"כים מ"יהדות התורה" את צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בעיריית ירושלים, על שיתוף הפעולה שלו עם המחוז החרדי במשרד החינוך נגד מנהלי הסמינרים, אך בש"ס הודיעו כי הם נותנים לכהן גיבוי מלא. כאמור, כעת מצטרף גם מרגי לנושא ומבקש משר החינוך להפסיק את הזרמת התקציבים לסמינרים המדוברים.

כזכור, ח"כ משה גפני הצהיר בכנס איגוד הסמינרים כי במידה וייעצרו התקציבים לסמינרים, יהדות התורה לא תוכל להמשיך לשבת בקואליציה.
יעקב מרגי סערת הסמינרים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד