כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרסום ראשון: ה'פמניסטיות החרדיות' הגיעו להסכמה עם יתד ויום ליום

תשעה חודשים לאחר התבוסה ל"פמיניסטיות החרדיות", בית המשפט קיבל את ערעורה של רות קוליאן, וקבע כי יש לפתוח מחדש את תביעתה הכספית נגד "יתד נאמן" ו"יום ליום", בעקבות סירובם לפרסם את מודעות מפלגת 'ובזכותן' בבחירות לכנסת ה-20 • כל הפרטים

בית "יתד נאמן" (צילום ארכיון)
בית "יתד נאמן" (צילום ארכיון) צילום: באדיבות המצלם

תשעה חודשים לאחר התבוסה ל"פמיניסטיות החרדיות", בית המשפט קיבל היום (שני) את ערעורה של רות קוליאן, וקבע כי יש לפתוח מחדש את תביעתה הכספית נגד "יתד נאמן" ו"יום ליום", בעקבות סירובם לפרסם את מודעות מפלגת 'ובזכותן' בבחירות לכנסת ה-20.

השופט יעקב שינמן מבית משפט המחוזי בלוד, בהסכמת יתד נאמן ויום ליום שנתבעו, פסק כי "בתיק זה לא היה מקום לדחות את התביעה על הסף בטרם שמיעת הראיות והעדויות", והחזיר את התיק לבימ"ש השלום בפתח תקווה. השופט הוסיף כי ייתכן ובסופו של הליך משפטי יתברר כי טענות העיתונים נכונות, "אך לא ניתן לומר שלתובעת אין עילת תביעה" ומאידך "אין לומר דבר וחצי דבר בשלב זה לעניין נכונות טענות ההגנה".

עו"ד משה מורגנשטרן שמייצג את יתד נאמן ויום ליום, טען בבית המשפט לפני תשעה חודשים כי לקוליאן אין זכות חוקית לתבוע, אלא רק המפלגה "ובזכותן" יכולה לתבוע. בית המשפט השלום בפתח תקווה, קיבל את הטענה וקבע כי אין מקום לתביעה של רות קוליאן בשם עצמה, היות ומי שנפגע, אם בכלל, זו המפלגה ולא היא עצמה. "הנני מורה על דחיית התביעה על הסף מחמת היעדר יריבות" כתבה השופטת אפרת רוטקופף, וחייבה את קוליאן בהוצאות ושכר טרחה של עו"ד בסך 5 אלף שקל.

במהלך הדיון היום, הציג עו"ד ניצן כספי שליוני ממרכז צדק לנשים לבית המשפט התכתבות במייל בו ניתן לראות כי רות קוליאן שלחה מייל ליעל רויטר בו כתוב: "שלום רב, בנוגע לפרסום למפלגת "ובזכותן", תזכו למצוות, תודה". השופט שיינמן אמר כי די היה לראות את המייל לפיו הזמנת המודעה נעשתה על ידי התובעת כדי לקבוע שלתובעת עילת תביעה בשלב הזה".

בסופו של דיון אמר השופט כי לאור הסכמת הצדדים, "פסק הדין מבוטל", והחזיר את התיק לבית משפט השלום בפתח תקווה להמשך ההליך המשפטי.

רות קוליאן הגיבה לפסיקה ואמרה כי "ההחלטה היא צעד נוסף במאבק שלנו למימוש זכותן של נשים חרדיות להשמיע את קולן גם בעיתונות החרדית. כלי התקשורת החרדיים צריכים להיות פתוחים גם בפני נשים חרדיות, על מנת להבטיח שטובתן האישית והאינטרסים שלהן יישמרו".
ובזכותן יתד נאמן יום ליום עיתונות חרדית רות קוליאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד