כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מדוע נתניהו לא רוצה שתדעו על הכביסה שלו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש עתירה נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד הממונה על חופש המידע במשרדו, נגד פרסום הוצאות הכביסה במעון ראש הממשלה. דוברו: "עיסוק בכביסה הוא קטנוניות לשמה. נקעה נפשו של הציבור מהחטטנות הזו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (מארק ישראל סאלם, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (מארק ישראל סאלם, פלאש 90) צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש עתירה נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונגד הממונה על חופש המידע במשרדו, נגד פרסום הוצאות הכביסה במעון ראש הממשלה.

בעתירה המינהלית שהגיש לבית משפט המחוזי בירושלים, מבקש נתניהו שלא לפרסם את החשבוניות בגין הוצאות הכביסה במעונו במהלך שנת 2014 - לו ולבני משפחתו, כאשר לטענתו "פרסום חשבוניות הכביסה משרת את ערך המציצנות ויש חשש שפרסומם עלול להוות בסיס לביקורת בלתי עניינית על ראש הממשלה ומשפחתו".

נתניהו עתר לבית המשפט המחוזי בירושלים לעניינים מנהליים לבטל את ההחלטה של הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה לפרסם את החשבוניות האלה. בעתירה הנפרשת על פני 27 עמודים, הדגישו כי "אין בפרסום שום עניין ציבורי ועלול הוא באופן קרוב לוודאי לשמש כחומר רכילות על משפחת ראש הממשלה".

ההחלטה על פרסום הוצאות הכביסה במעון הרשמי של ראש הממשלה, התקבלה בחודש יוני בעקבות עתירה של התנועה לחופש המידע ואושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בה כתבו כי אין פגיעה ממשית בפרטיות ראש הממשלה בפרסום חשבוניות בגין שירותי כביסה שניתנו לראש הממשלה ומשפחתו בעת שהותם במעון ראש הממשלה הרשמי.

דובר ראש הממשלה מסר בתגובה: "העיסוק בכביסת ראש הממשלה הוא קטנוניות לשמה. גם לראש ממשלה יש זכות לפרטיות. נקעה נפשו של הציבור מהחטטנות הזו".
בנימין נתניהו כביסה אביחי מנדלבליט עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד