י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

במטוס פרטי: הרבי מסאטמר ימריא עם ראשי הישיבות לשיקאגו

המסע להצלת ילדי צרפת והבאתם לחינוך תורני בארץ ממשיך: גדולי ישראל מארה"ב, בראשות האדמו"ר מסאטמר, ימריאו מחר לביקור בזק בשיקאגו למסע גיוס כספים עבור הקרן שהוקמה בנושא • כל הפרטים

המשלחת בפעם הקודמת במטוס פרטי לטורנטו
המשלחת בפעם הקודמת במטוס פרטי לטורנטו

המסע להצלת ילדי צרפת והבאתם לחינוך תורני בארץ ממשיך: גדולי ישראל מארה"ב ימריאו מחר (שלישי) לביקור בזק בשיקאגו למסע גיוס כספים עבור הקרן שהוקמה בנושא.

בשבוע שעבר נערכה אסיפה במשרדי הנגיד ר' ראובן וולף בנושא המשך הפעילות של הקרן להצלת ילדי צרפת. באסיפה השתתפו האדמו"ר מסאטמר, הגאון רבי דוד פיינשטיין ראש ישיבת תפארת ירושלים, הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד, האדמו"ר מהורדנקא ממנצסט'ר, הגרי"ד טויב בן האדמו"ר מקאלוב והרה"צ מסיגוט בן האדמו"ר מסאטמאר. מצד הנגידים חברי הקרן השתתפו ר' רובי שראן, ר' ראובן וולף, ר' הערשל ליברמן ור' אליעזר קסטנבוים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך האסיפה קיבלו המשתתפים דו"ח מפורט על כל פעילות הקרן, הן בישראל והן בצרפת. מהנתונים עולה כי בישראל הצליחו לשלב כ-1,400 ילדים במוסדות התורה. בד בבד, בצרפת הצליחו להציל כמה מוסדות שעמדו לפני סכנת סגירה על ידי משלוח סכומים נכבדים.

עם זאת, העסקנים דיווחו לרבנים שבפועל ההוצאות עולות על שתוכנן מלכתחילה ועל כן צריכים לגייס עוד כספים עבור הקרן.

לדברי אנשי הקרן, מה שעורר את גדולי ישראל לצאת למסע דווקא עכשיו בימי אלול, זמן קשה עבור הרבנים שנמצאים כעת בעיצומם של ההכנות לקראת הימים הנוראים, היו דבריו של הרב אברהם נאמן, יו"ר הפעילים, שסיפר על משפחות רבות בצרפת שהיו משתייכים לקהילה ומשהגיעו לארץ התפזרו לישובים שונים ואין להם קהילות, מה שגורם לירידה רוחנית.

לדבריו, כעת כשיש הצעות שונות להקים מרכזים בכמה מקומות בארץ, וכמובן זה עולה המון כסף, ייתכן ואפשר להצילם. מששמעו זאת גדולי ישראל החליטו פה אחד לצאת מיד לגייס כספים ולא להמתין לאחר החגים כפי שתכננו בתחילה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הנגידים ר' רובי שראן ור' ראובן וולף לקחו על עצמם את המשימה, ושכרו מטוס פרטי שימריא מחר לביקור בן שמונה שעות לשיקאגו, שם יתקיים מרתון של דינרים עבור הקרן.
סאטמר ילדי צרפת הצלה מטוס פרטי שיקאגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד