י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

היום שבו הרשת כבשה את העולם • בצל סערת 'ויקיליקס'

ציון דרך לרשת: לראשונה מאז נוצרה רשת האינטרנט, אתר מטפס אל הכותרות הראשיות של עיתונות העולם ומצליח לשנות סדרי בראשית • איך זה קרה ומה זה אומר על הפוליטיקה החרדית • בצל הסערה

ג'וליאן אסנג'
ג'וליאן אסנג'

נכון לרגעים אלו האתר ויקיליקס אינו מתפקד. יש אומרים קרס, יש אומרים נפרץ. אבל גם כשהאתר לא מתפקד כתיקנו, עדיין הוא מצליח לשנות סדרי בראשית ומזעזע את העולם.

מדובר בציון דרך שעוד ייזכר בהיסטוריה, שכן לראשונה קובע אתר ברשת האינטרנט את סדר היום על פני תבל והעולם הווירטואלי משתלט על העולם הגלובלי.

מעצמות גדולות, ארה"ב ואירופה, הסי. אי. איי. ושאר רשתות המודיעין הבינלאומיות לא מצליחות למנוע מאתר אחד להדליף לרשת ולהוציא לאור השמש את מה שהם מבקשים להסתיר.

אין ספק כי האתר הוכיח שלא ניתן עוד לשמור בסודיות מוחלטת כמעט דבר, ויש שמדברים על כך שהדבר יחולל מהפכה חברתית, הרבה יותר מעמיקה ממה שנדמה תחילה.

מי שעומד מאחורי האתר הוא ארגון ששמו Sun Shine Press שהיחיד שהיה מוכן להזדהות בשמו הוא העיתונאי האוסטרלי ג'וליאן אסנג', שכיום ירד למחתרת בשל היותו מבוקש על-ידי מספר משטרים בעולם.

סוד כוחו של האתר אינו רק בקשריו והאומץ של מייסדיו, אלא גם בטכנולוגיה מיוחדת שבה הם שולטים. למפעיליו שליטה על טכנולוגייה מתקדמת, המאפשרת פריצה למסמכים וסרטים מוצפנים, וחומרים צבאיים אחרים.

מדובר למעשה בקרב מוחות טכנולוגי שבו מי שהעוצמה בידו מנסה לשלוט על המידע ועל הטכנולוגיה שהוא מחזיק, אך למעשה מי שמנצח הוא דווקא הארגון הקטן וזאת בזכות רשת האינטרנט.

מה זה אומר עלינו? מה זה אומר על הביצה הקטנה של הפוליטיקה החרדית?

הסיפור הזה מוכיח שוב שהעולם הטכנולוגי הולך ומשנה גם את ההרגלים וההסדרים הפוליטיים וגם על הפוליטיקה החרדית לקחת לתשומת ליבה, שעברו הזמנים בהם היה ניתן לעשות דברים בחושך ואפילה וכי תמיד קיים הסיכון שהדברים ייחשפו בעזרת מחשב אחד וחיבור לאינטרנט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד