א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

למרות הבטחת השר דרעי: 1400 ילדים יישארו ללא צהרונים בירושלים

לאחר שהממשלה דחתה את ההצבעה על תקציב הצהרונים שלא לקח בחשבון את ילדי הצהרונים בי-ם, שרובם חרדים, ועל אף הבטחתו המפורשת של השר דרעי ל'בחדרי חרדים' לדאוג למימון הנדרש - לא דובים ולא יער • הבטחות לחוד ומציאות לחוד

אריה דרעי, צילום: אמיר סלמן, פלאש90
אריה דרעי, צילום: אמיר סלמן, פלאש90

למרות הבטחות שר הפנים אריה דרעי, נראה כי משבר צהרוני ציל"ה בירושלים רק הולך ומחריף: היום (שלישי) הנושא צפוי לעלות גם על סדר יומה של ישיבת הממשלה, לאחר שבשבוע שעבר נדחתה הצבעת השרים בנושא בעקבות בקשתו של דרעי, לאחר שפורסם ב'בחדרי חרדים' כי השרים צפויים לאשר תקציב שינציח את המשבר בירושלים.

כזכור, בשבוע שעבר נמסר ל'בחדרי חרדים' על ידי דוברו של דרעי כי שר הפנים הבטיח לשר החינוך נפתלי בנט להשיג את המימון הנדרש, 18 מיליון שקל, עד לשבוע הבא, ובכך לסיים את המשבר הנוכחי. אלא שכעת מתברר כי לא דובים ולא יער, דרעי לא השיג את הכסף וגם היום צפויים השרים לאשר תקציב מצומצם שינציח את העובדה שמאות ילדים בירושלים, רובם חרדים, יישארו ללא צהרונים.

אתמול, שיגרו נציגי ארגון ההורים בירושלים ומרבית חברי מועצת העיר מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, בו הם מבקשים להיפגש עמו בדחיפות. "בהמשך למכתבנו מיום ראשון 18 בספטמבר 2016 אשר עסק בתקציב לצהרוני ציל"ה בירושלים, אנו מבקשים להיפגש אתך בדחיפות, במטרה למצוא פתרון ראוי לאלפי הילדים שנותרו ללא מסגרת של צהרונים, מצב הפוגע קשות בילדים ובהוריהם", נכתב במכתב לכחלון.

"הנושא עתיד לעלות להצבעה בישיבת הממשלה, ביום שלשי הקרוב 27 בספטמבר 2016, אי לכך אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות עוד לפני ההצבעה", נכתב בהמשך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשבר לא צפוי להיפתר בקרוב, זאת מכיוון שמשרד האוצר מטיל את האחריות על משרד החינוך ומשרד החינוך מטיל את האחריות על משרד האוצר. כאמור, בתווך נמצאים אלפי ילדים והורים בירושלים ללא מסגרת.

מי שמוביל את המאבק הוא ישראל אליסף מנהל תחום הגנים ב'ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים', הבוקר הוא אומר ל'בחדרי חרדים', כי "המצב בצהרונים בירושלים בכלל ובמגזר החרדי בפרט הינו בלתי נסבל, משרדי האוצר והחינוך החליטו לא להכיר בגידול במספר הילדים בירושלים והם אינם מתקצבים את הצהרונים לפי הצורך, אלא לפי סכום שרירותי שאין לו אחיזה במציאות", תוקף אליסף.

"ישנם אלפי ילדים שאין להם צהרון ואנו בוועד ההורים של ירושלים קוראים לכל ההורים - צאו לרחובות ובואו להפגין מול משרד האוצר. צהרון זה לא מותרות זה צורך חיוני ביותר, ללא מעורבותכם הפעילה לא יהיה שינוי", אומר מוביל המאבק ל'בחדרי חרדים'.
אריה דרעי צהרונים ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד