י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

העימות: קלינטון תקפה, וטראמפ יצא משלוותו

עדיין לא הוכרז המנצח הרשמי של העימות הלילה - הראשון מבין שלושה, שבו התקוטטו שני המתמודדים לכתר על פי המסורת האמריקנית • לא נותרתם ערים? 'בחדרי חרדים' עם הסיכום

יצא מהשלווה? דונלד טראמפ, רויטרס
יצא מהשלווה? דונלד טראמפ, רויטרס

אין כמעט נושא שבו לא דנו שני המועמדים האמריקניים לנשיאות, שניפקו לא מעט כותרות בעימות שנערך הלילה (ג') בלונג איילנד, הראשון מבין שלושה שנמשך שעה וחצי. בין השאר דנו הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בכלכלת ארצות הברית, המתיחות הגזעית, המלחמה בדאעש והסכם הגרעין עם איראן.

בינתיים לא הוכרז מנצח רשמי, על אף שנראה כי קלינטון היא זו שרשמה הצלחה. המועמדת הדמוקרטית הצליחה להוציא את טראמפ משלוותו, וזה האחרון גמל לה כשאמר שאין לה "כושר סיבולת" ו"מזג" דרוש כדי לכהן כנשיאה. היא מצידה עקצה אותו בנוגע לחשבונות הבנק שלו שהוא מסרב לחשוף, ועל הצעותיו וקשריו עם רוסיה של פוטין.

לאחר שטראמפ טען כי היתרון שלו שיש לו טמפרמנט חזק, היא אמרה שאי אפשר לתת למישהו שמתרגז מציוץ לשבת ליד הכפתור האדום. קלינטון דרשה להעלות מס לעשירים, ומנגד טראמפ הבטיח לקצץ מיסים, לפתוח הסכמי סחר 'גרועים' שהיא אחראית להם וטען שהסינים והמכסיקנים גונבים מקומות עבודה.

טראמפ נמנע מלאזכר נקודות רגישות אישיות שלה, וציין את זה בסוף כנקודה לטובתו שהיה ממלכתי לעומת המיליונים שהיא שופכת להכפיש אותו "ללא הצלחה". קלינטון האשימה אותו שבניגוד לדבריו תמך בכניסה לעיראק, הוא הגיב שזה שקר והאשים אותה ואת אובמה ביצירת וואקום ביציאה לא נכונה מעיראק שלמעשה יצרה את דאעש.

בנושאי כלכלה טראמפ ניצח יחסית, הוא נכנס בה על היעדר תכנית מסודרת והבליט את ההישגים הכלכליים שלו. פעם אחת הביכה אותו כשטענה שלא משלם מיסים מלאים. פעם נוספת נשאל למה לא חושף את נתוני עסקיו והשיב שיעשה זאת כשהיא תחשוף את המיילים שלה. בדיון על הביטחון הפנימי הוא משך לנושא של המהגרים, היא רשמה תשובה גרועה מאוד מבחינת הקהל השחור כשגמגמה על זה שהם נעצרים יותר ולא סיפקה להם אמירה או תמיכה מהותית.

בנושא מדיניות חוץ הוא נגרר קצת והיא ניצחה. טראמפ הזכיר את נתניהו אבל יותר מדי פעמים התמקד בהסכם הגרוע עם איראן (שבארה"ב לא נחשב כזה גרוע), ואמר שלא למד מספיק את נושא נאט"ו. המועמד הרפובליקני גם נתן תשובה ציורית מדי להאשמה שלה שקרא לרוסים לפרוץ למיילים. מנגד היא הודתה שעשתה טעות כשהשתמשה במייל הפרטי שלה והוא תקף "זו לא טעות".

בסך הכל הכותרות בתקשורת האמריקאית טוענות כי העימות היה מאכזב יחסית, ואין מנצח בנוק אאוט. עם זאת, שני המועמדים שיפרו עמדות ברמה האישית ואולי גרמו ליותר מצביעים ששקלו להבריז - להגיע לקלפי.
טראמפ קלינטון העימות הראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד