ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

עימות חריף על הצהרונים • דרעי לכחלון: "אתם חבורת מאכערים"

סערת אלפי הילדים הירושלמים שנותרו ללא צהרון מגיעה לשולחן הממשלה, ומסעירה את קודקודיה - במהלך הדיון הנפיץ התפרץ דרעי לעברו של שר האוצר כחלון, ודרש ממנו לקבל החלטה למען הילדים • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

כחלון ודרעי בישיבת הממשלה, צילום: פלאש90
כחלון ודרעי בישיבת הממשלה, צילום: פלאש90

פרסום ראשון: עימות חריף התקיים הבוקר (שלישי) בין שר הפנים אריה דרעי לשר האוצר משה כחלון בישיבת הממשלה, סביב תקצוב צהרוני ציל"ה בירושלים.

במהלך הדיון, הטיח דרעי בכחלון ואמר לו - "אתם חבורה של מאכערים, ביקשנו תקצוב שוויוני, לא ניתן לומר לילד אחד כן וליד השני לא". דרעי תקף את כחלון בעקבות סירוב משרד האוצר לתקצב את כל ילדי ירושלים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות העימות, הוחלט לדחות ההצבעה על תקצוב הצהרונים, מאחר ששר החינוך נפתלי בנט נעדר מהישיבה בגלל כנס שרי החינוך של ה-oecd שהוא מארח.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב"בחדרי חרדים" כי שר הפנים הבטיח לשר החינוך נפתלי בנט להשיג את המימון הנדרש, 18 מיליון שקל, עד לשבוע הבא, ובכך לסיים את המשבר הנוכחי. כאמור, הבוקר שוב, ההצבעה נדחתה בעקבות התערבותו של דרעי.

אתמול שיגרו נציגי ארגון ההורים בירושלים ומרבית חברי מועצת העיר מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, בו הם מבקשים להיפגש עמו בדחיפות. "בהמשך למכתבנו מיום ראשון 18 בספטמבר 2016 אשר עסק בתקציב לצהרוני ציל"ה בירושלים, אנו מבקשים להיפגש אתך בדחיפות, במטרה למצוא פתרון ראוי לאלפי הילדים שנותרו ללא מסגרת של צהרונים, מצב הפוגע קשות בילדים ובהוריהם", נכתב במכתב לכחלון.

"הנושא עתיד לעלות להצבעה בישיבת הממשלה, ביום שלשי הקרוב 27 בספטמבר 2016, אי לכך אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות עוד לפני ההצבעה", נכתב בהמשך.

על פי הערכות גורמים בכירים ל'בחדרי חרדים', המשבר לא צפוי להיפתר בקרוב, זאת מכיוון שמשרד האוצר מטיל את האחריות על משרד החינוך ומשרד החינוך מטיל את האחריות על משרד האוצר. כאמור, בתווך נמצאים אלפי ילדים והורים בירושלים ללא מסגרת.

מי שמוביל את המאבק הוא ישראל אליסף מנהל תחום הגנים ב'ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים', הבוקר הוא אומר ל'בחדרי חרדים', כי "המצב בצהרונים בירושלים בכלל ובמגזר החרדי בפרט הינו בלתי נסבל, משרדי האוצר והחינוך החליטו לא להכיר בגידול במספר הילדים בירושלים והם אינם מתקצבים את הצהרונים לפי הצורך, אלא לפי סכום שרירותי שאין לו אחיזה במציאות", תוקף אליסף.

"ישנם אלפי ילדים שאין להם צהרון ואנו בוועד ההורים של ירושלים קוראים לכל ההורים - צאו לרחובות ובואו להפגין מול משרד האוצר. צהרון זה לא מותרות זה צורך חיוני ביותר, ללא מעורבותכם הפעילה לא יהיה שינוי", אומר מוביל המאבק ל'בחדרי חרדים'.
כחלון דרעי צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד