י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מוזס מאשים: הדירות מותאמות רק לחילונים

יו"ר סיעת יהדות התורה במכתב חריף: "מדוע לא ייכלל הציבור החרדי בכל המיזמים הללו? עיינתי היטב בתוכניות המוצעות ומדובר בבניינים רבי קומות וגורדי שחקים ללא מרפסות לסוכות, וברור כי אינם מותאמים לציבור החרדי!"

מוזס. צילום: אורי לנז, פלאש 90
מוזס. צילום: אורי לנז, פלאש 90



על רקע הפולמוס על מיסוי דירה שלישית והורדת מחירי הדיור בישראל, מאשים ח"כ מנחם אליעזר מוזס כי פעילות משרד האוצר בנושא הדיור - מדירה את המגזר החרדי, לאחר שהמיזמים השונים לא מותאמים לאורח החיים החרדי, כגון דירות בבניינים רבי קומות וללא מרפסות לסוכה.

בנוסף, מוזס שיגר מכתב לשר האוצר משה כחלון בו הוא דורש להכליל את המגזר החרדי בהסכמי הגג בתוכניות הבנייה בערים השונות.

"נצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם", כתב מוזס לכחלון, לדבריו, "אתמול התבשרנו כי נחתם הסכם גג נוסף בין משרד האוצר לרשויות המקומיות, ה–12 במספרו! והפעם מול עיריית טירת הכרמל על בניית 12,500 יחידות דיור וזאת בנוסף ל–144,000 יח"ד שנחתמו עד עתה עם רשויות נוספות".

מוזס הוסיף כי "אין עיני צרה בהתפתחות חשובה זו, ואני מקווה מאוד שהדבר יוביל בסופו של דבר להוזלת מחירי הדירות. אך מדוע לא ייכלל הציבור החרדי בכל המיזמים הללו? עיינתי היטב בתוכניות המוצעות ומדובר בבניינים רבי קומות וגורדי שחקים ללא מרפסות לסוכות, וברור כי אינם מותאמים לציבור החרדי!"

"אדוני שר האוצר, בידך לנצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם. בידך האפשרות לדרוש מהם הקצאת שטחים ופרויקטים שיותאמו גם לציבור החרדי שמשווע לפתרון מצוקת הדיור יותר מכל מגזר אחר, ולא יתכן להמשיך ולהתעלם מצרכי ציבור זה".

מוזס מסר ל'בחדרי חרדים' כי "אין בכוונתי לעזוב את נושא מצוקת הדיור, אמשיך לדרוש ממשרד האוצר לתת תשובות אמיתיות ולא מתחמקות".





מוזס דירות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד