כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

דרעי מבהיר ל'בחדרי': "אמרתי שאני לא מאכער אלא שר, ותפקידי להחליט"

סערת הצהרונים בירושלים: שר הפנים אריה דרעי מוביל את המאבק למען הילדים החרדים בבירה ומבהיר ל'בחדרי חרדים' - "לא אתן שתהיה אפליה של ילד חרדי, או חילוני. לכן הוחלט לדחות את ההחלטה עד שובו של שר החינוך בנט ומציאת פתרון"

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

סערה פנים קואליציונית פרצה בעקבות הדברים שפורסמו הבוקר (שלישי) ב'בחדרי חרדים', כי שר הפנים אריה דרעי תקף בישיבת הממשלה את משרד האוצר לאחר שהשר משה כחלון סירב להגדיל את תקציב צהרוני ציל"ה בירושלים, "אתם חבורה של מאכערים, ביקשנו תקצוב שוויוני, לא ניתן לומר לילד אחד כן וליד השני לא", אמר דרעי.

בעקבות כך, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מבהיר השר דרעי את דבריו בישיבת הממשלה: "דרשתי הבוקר לדחות את הדיון בישיבת הממשלה עד למציאת פתרון בעניין הצהרונים בירושלים", אמר דרעי.

בנוסף, הוסיף שר הפנים ל'בחדרי' כי "אמרתי שאני לא מאכער, אלא שר בממשלה ותפקידי להחליט. לא אתן שתהיה אפליה של ילד חרדי, או חילוני. כל הילדים צריכים לקבל אותו דבר ולכן הוחלט לדחות את ההחלטה עד שובו של שר החינוך בנט ומציאת פתרון בעניין".

כאמור, בעקבות העימות הבוקר, הוחלט לדחות את ההצבעה על תקצוב הצהרונים, מאחר ששר החינוך נפתלי בנט נעדר מהישיבה בגלל כנס שרי החינוך של ה-oecd שהוא מארח.

אתמול שיגרו נציגי ארגון ההורים בירושלים ומרבית חברי מועצת העיר מכתב חריף לשר האוצר משה כחלון, בו הם מבקשים להיפגש עמו בדחיפות. "בהמשך למכתבנו מיום ראשון 18 בספטמבר 2016 אשר עסק בתקציב לצהרוני ציל"ה בירושלים, אנו מבקשים להיפגש אתך בדחיפות, במטרה למצוא פתרון ראוי לאלפי הילדים שנותרו ללא מסגרת של צהרונים, מצב הפוגע קשות בילדים ובהוריהם", נכתב במכתב לכחלון.

על פי הערכות גורמים בכירים ל'בחדרי חרדים', המשבר לא צפוי להיפתר בקרוב, זאת מכיוון שמשרד האוצר מטיל את האחריות על משרד החינוך ומשרד החינוך מטיל את האחריות על משרד האוצר. כאמור, בתווך נמצאים אלפי ילדים והורים בירושלים ללא מסגרת.
דרעי צהרונים צילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד