ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

יוחזר דונאלד טראמפ המוכר לאלתר! • טור

מאי גולן חיכתה בקוצר רוח לשמוע את טראמפ האיש, הבלתי ממסדי, המכה מתחת לחגורה ובלי רחמים - והתאכזבה

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

לא יכולתי להתאפק ולחכות לכותרות הבוקר והחלטתי לא ללכת לישון עד שאצפה במופע הכי טוב בעיר. הרבה שנים שלא הייתה התעניינות כזאת גדולה בבחירות בארה"ב, עד כדי כך שאפילו אזרחי ארה"ב עצמם, לא התעניינו בעימותים האלו ברמה סוחפת שכזאת עד שהגיע ה"שואו מאן" – דונלד טראמפ. אין בכלל ספק שבלי הדמות הצבעונית, הכריזמתית והמאוד מעניינת הזאת, מערכת הבחירות של ארה"ב, לא הייתה כל כך מסקרנת, בטח שלא מספיק בשביל לגרום לכל ערוצי הטלוויזיה הישראלית לשדר בשידור חי את העימות הראשון מאוניברסיטה קטנה בעיירה שכוחה.

אני אישית לא צפיתי באף אחד מהם, קולות הפרשנים המתנשאים הציקו לי מאוד, והעברתי לרשת פוקס ניוז, שם קיבלתי עימות נקי ושקט מפרשנים בכלל.

העימות התחיל. המשחק שמכר הכי הרבה כרטיסים הפעיל מנועים, רק שמנוע אחד נותר כבוי. במשך שעה וחצי חבטה הילארי קלינטון בדונאלד טראמפ ואף נתנה כמה מכות מלוכלכות מתחת לחגורה, מהעבר השני הרגיש כאילו המועמד הרפובליקני סיבב את המפתח בסוויץ' שוב ושוב ולא הצליח להתניע את המכונית.

האמת, מעבר למאכזב זה היה די קשה לראות ולו רק מהסיבה שהיה אפשר לראות שזה כלל לא היה דונאלד טראמפ האמיתי. הרי זה לא שהוא לא באמת יכול לתת כותרות שיעשו את העימות הראשון בין השניים לבלתי נשכח, זה גם לא שאין לו מה להגיד - שכן לא חסרות להילארי קלינטון פרשיות מביכות וסקנדלים למיניהם, אבל טראמפ בחר של לדבר על הדברים האלו יותר מדי ובכלל, לתת להילארי להשתלח בו מבלי להעמיד אותה במקומה כמו שהוא היה רגיל עד היום.

אני בטוחה שמקיפים את טראמפ טובי היועצים בעולם שיעצו לו לשמור על איפוק, אבל יש הבדל בין איפוק לבין להעלים אופי שלם של בן אדם, שבוא נודה על האמת הביא אותו עד הלום – למרות נסיונות ההכשלה הרבים של התקשורת השמאלנית ברחבי העולם ובארה"ב בעיקר.

הרי מי שתכנן להצביע לטראמפ יצביע טראמפ ומי שתכנן להצביע להילארי יצביע הילארי, הדעות הללו לא ישתנו כלל, זו הרי לא מטרת העימות. העימות הזה לא כוון למצביעים המשוכנעים אלא לקולות הצפים. אז נכון שאומרים שככל שטראמפ שומר על התהגות "נאותה" כך לוקחים אותו יותר ברצינות, אבל מפה ועד לקחת את האותנטיות שבאדם, את העובדה שהאיש הוא לא פוליטיקאי - אנטי ממסדי שמהווה תקווה לבוחרים שסוף סוף יהיה מי שינצח את קשרי ההון שלטון בארה"ב, האמת, זה כבר היה לקחת את זה צעד אחד יותר מדי.

ככל שהעימות התקדם והיה ניתן לראות בבירור ששני המועמדים הולכים לשמור על סוג של פאסון, הבנתי שזו כנראה החלטה של שניהם, זאת כמובן עד סוף העימות שם החליטה המועמדת הליברלית הילארי קלינטון לרדת נמוך ולתקוף את טראמפ על היותו שונא נשים, על כך שרימה את עובדיו ולא שילם להם ולא פסחה בשימוש בכמה מילים קשות כלפי דונאלד טראמפ, כאילו חיכתה לסוף העימות למתן הפאנץ' המוחץ האחרון; פה אמרתי לעצמי: עכשיו ירדו הכפפות, לא יכול להיות שטראמפ ישאיר את המיקרופון אדיש, אך למרבה הפלא לא רק שהוא לא ענה לה באותו מטבע, לא הדגיש מספיק את שערוריית המיילים, את המלחמה הכושלת בעירק, את המצב הרפואי שלה שנותר עדיין מלא שאלות אחרי שסיפרה שקרים לציבור ועוד דברים נוספים, אלא שהמועמד הרפובליקני דונאלד טראמפ אפילו סיים במשפט שאמר שאם הילארי תיבחר הוא יתמוך בה לחלוטין. משהו שהילארי כמובן לא אמרה.

היה ניתן לראות בבירור את המנחה ממהר ומלחיץ את טראמפ כמעט בכל תשובה שהיה צריך לתת וכמעט אפילו לא פעם אחת (אם זכרוני אינו מטעני משעת לילה מאוחרת) מאיץ בצורה דומה את הילארי קלינטון. לא מעיר לה ולא מפריע לה בתשובותיה. מחיאות הכפיים שהופנו לטראמפ מיד הושתקו על ידי האולפן, אבל כל זה לא משנה את העובדה שמשפטי המחץ של דונאלד טראמפ נעלמו אתמול.

החוזק הבלתי מתפשר, חוש ההומור הידוע ובעיקר טראמפ עצמו, שאומנם ענה על כל התשובות בצורה נינוחה ובטוחה, אך האש הזאת שכל כך התרגלנו אליה ואפשר להגיד די התמכרנו אליה - לא היתה שם אתמול בערב והשאירה את הבמה פתוחה להילארי כדי לנסות ולגנוב את ההצגה.

זה רק העימות הראשון מבין שלושה ולכן אני מאוד מקווה שדונאלד טראמפ האהוב והמוכר - פשוט יוחזר לאלתר.
דונלד טראמפ עימות קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד