כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

החרדי שהואשם בתקיפת שחור שוחרר בערבות

לאחר שבית המשפט העלה את גובה דמי הערבות עבור שחרורו של מאיר הרשקוביץ (24), שהואשם בתקיפתו של צעיר שחור בוויליאמסבורג, הצליח הרשקוביץ להשיג את דמי הערבות הנדרשים, 150 אלף דולר, והשתחרר ממעצר • כל הפרטים

אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

לאחר שבית המשפט העלה את גובה דמי הערבות עבור שחרורו של מאיר הרשקוביץ (24), שהואשם בתקיפתו של צעיר שחור בוויליאמסבורג, הצליח הרשקוביץ להשיג את דמי הערבות הנדרשים, 150 אלף דולר, והשתחרר ממעצר.

כזכור, בית המשפט העליון בברוקלין האשים את הרשקוביץ בתקיפתו של צעיר שחור המתגורר בשכונה. במידה ויורשע הוא צפוי לעונש מאסר של שלוש וחצי עד 15 שנה. מדובר במקרה שאירע לפני כ-3 שנים, כאשר טאג פטרסון, סטודנט ממוצא אפרו אמריקני המתגורר בשכונה, שב לביתו כשהוא שתוי.

לפי החשד, הבחינו בו קבוצה של 20 תושבים חרדיים - חברי ארגון ה"שומרים" שכנראה חשדו שהוא הגיע לשכונה כדי לבצע שוד. לדבריו של פטרסון, כחמישה מהם התנפלו עליו, הכו אותו בפניו וברגליו וגרמו לו לעיוורון בעינו הימנית.

לדברי פטרסון, אצבעו של אחד מתוקפיו נתקעה בעינו וקרעה את רשתית עינו, דבר שגרם לו לעיוורון בעין אחת. במקום עברה נהגת אוטובוס לא יהודיה שהבחינה בתקיפה והיא הזעיקה את המשטרה.

פטרסון הובהל לבית חולים במצב של ערפול הכרה, ולאחר מכן הגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה והחליטה לאחר מכן לסגור את התיק.

ההחלטה עוררה שוב את סוגית אפליית השחורים הגזענית, לטובת הציבור החרדי וכלי התקשורת המקומיים טענו כי המשטרה החליטה לסגור את התיק בגלל שתדלנות שהפעילו עסקני השכונה.

אמו של פטרסון, בעצת כלי התקשורת, פנתה שוב למשטרה והתיק נפתח מחדש. פטרסון התבקש לזהות את תוקפיו במסדר זיהוי שערכה לו המשטרה, שבו השתתפו חמשת החשודים בתקיפה - פנחס ברווער, יוסף פריד, מאיר הרשקוביץ, אהרון הולנדר ואברהם וינקלר.

פטרסון לא הצליח לזהות את החשודים, אך המשטרה המשיכה לחקור את האירוע. באמצעות בדיקת DNA חדשנית, שנמצאה על אחת מנעליו של פיטרסון, אותר הרשקוביץ כחשוד במעשה. בית המשפט החליט להאשים את הרשקוביץ בתקיפה.

שניים משותפיו של הרשקוביץ - פנחס ברוור ואברהם וינקלר, הודו באשמה ונידונו ל-150 שעות עבודות שירות באחד מארגוני החסד המקומיים.

ביום שישי האחרון האשים שופט בית משפט העליון את הרשקוביץ בתקיפה ובגרימת נזק פיזי. הרשקוביץ ביקש להשתחרר בערבות ובית המשפט הסכים לשחרר את הרשקוביץ בערבות של 50 אלף דולר.

אתמול חזר בו השופט מהחלטתו והעלה את דמי הערבות ל-150 אלף דולר. הרשקוביץ הצליח להשיג את הערבות והשתחרר בערבות. מועד משפטו נקבע ל-14 לנובמבר.
תקיפה מאיר הרשקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד