כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

צפו: הרב עובדיה ושמעון פרס • וידאו מיוחד

רבות נכתב על הקשר שנרקם בין פוסק הדור, מקים עולה של תורה ומחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה עם איש המערך החרוץ, הפולני ומקורבו של בן גוריון

צפו: הרב עובדיה ושמעון פרס • וידאו מיוחד
פלאש 90

קשר מיוחד היה לראש הממשלה ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל עם הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל ביתו של הרב עובדיה היה פתוח לרווחה לשמעון פרס, שפקד את הבית בכל חג ומועד ופרס אף כינה את הרב עובדיה "מורי ורבי".

כשפרס היה מגיע לבית ברחוב הקבלן הרב עובדיה זצ"ל היה שמח, ועד לפרידה הקשה בבית החולים כשפרס נפרד ממנו בפעם האחרונה.

שמעון פרס עם אריה דרעי ואלי ישי אצל הגר"ע יוסף זצ"ל


עם פטירתו של הרב עובדיה זצ"ל סיפר פרס מה שראו עיניו "בעיניי הרב עובדיה יוסף היה אסכולה בפני עצמה. אי אפשר לשייך אותו לשום אסכולה. הוא יצר דרך משלו. הייחוד הגדול שבו היה אהבת אדם שאין לה סוף. הוא הסתכל על האדם בעיני התורה והסתכל על התורה באנושיות.

"הוא היה שקוע בתורה. אדם שמוציא עשרות ספרים לא היה לו הרבה זמן לדברים אחרים. אבל הזיכרון הפנומנלי שלו עזר לו להעיף מבט במשהו ולחרוט אותו במוחו. אני יכול להעיד שהיה לו צימאון אמיתי לדעת הכול. לא היה אירוע משמעותי בחיי העולם היהודי והעולמי שהוא לא היה בקי בו בפרטי פרטים. לא פגשתי זיכרון כזה והקף מידע שכזה מימיי. ופגשתי הרבה מאוד אישים מכל העולם".

הנשיא התשיעי פרס הוסיף - "היו לו שתי שפות. הייתה השפה שבה הוא כתב את פסקי ההלכה והייתה השפה שיצרה קרבת דרך - השפה העממית והציורית בה העביר את מסריו. בתקשורת לא הבינו אותו, כי זו לא השפה שלהם. הציוריות שלו גרמה לו להביא משלים ודימויים שלא הרי הנמשל כמשל. הוא היה צריך להחריף את זה כדי שהמסרים שלו יעברו. היה לו חוש הומור יוצא מהכלל והייתה לו גם נשמה של אמן. האמנות הבולטת ביותר לעין היא הקליגרפיה שלו. אחת מהן הוא נתן לי בשעתו. קיבלתי ממנו גם ספרים רבים. אמרו שלפני מותו הוא ביקש להעביר לי ספרים נוספים".
הרב עובדיה יוסף שמעון פרס קשר מיוחד נשיא המדינה ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד