כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית המשפט החמיר את עונשו של מצית הדו לשוני

ארבעה חודשי מאסר נוספים נגזרו על מצית בית הספר הדו לשוני יצחק גבאי, שירצה בסך הכל 40 חודשים - כל הפרטים

יצחק גבאי, צילום: פלאש90
יצחק גבאי, צילום: פלאש90

אכזבה בפרקליטות: בית המשפט העליון פרסם הבוקר (ד') את ההחלטה בערעורו של הנאשם המרכזי בהצתת בית הספר הדו לשוני יצחק גבאי - בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה אך בצורה חלקית, והוסיף רק ארבעה חודשים לעונש שהוטל על גבאי, כך שירצה 40 חודשי מאסר בלבד.

כזכור, בית המשפט המחוזי גזר על גבאי עונש של 36 חודשי מאסר בפועל בגין ההצתה וכן בגין שורה של פרסומי הסתה בפייסבוק והחזקות סכין. על שני האחים טויטו שהיו אף הם נאשמים בתיק גזר בית המשפט המחוזי עונש של שלושים חודשי מאסר ו-24 (למי שהואשם רק בהצתה), אך בית המשפט העליון החמיר בזמנו בעונשם והעמידו על 36 ו-32 חודשי מאסר.

בערעור שהגישה הפרקליטות נטען כי העונש על גבאי הוא עונש נמוך מאוד בהשוואה לחלקו ולאור העובדה כי בעניין טויטו שיוצגו על ידי הסנגוריה הציבורית החמיר בית המשפט העליון את עונשם בשמונה חודשים - יש להחמיר אף בעניינו של גבאי.

לעומתם טען פרקליטו של גבאי עו"ד איתמר בן גביר כי פסק הדין במחוזי לא היה קל אפילו בהשוואה למעשה חבלה חמורים. עו"ד בן גביר אף הפנה לפסיקה של הצתת בית כנסת וזריקת בקבוקי תבערה על יהודים שם הורה בית המשפט העליון על עונשים קלים יותר. עוד הוסיף כי השופט בבית המשפט המחוזי טעה כאשר השית על גבאי עונשים נפרדים בגין החזקת סכין וכן עבירות ההסתה.

השופט אורי שוהם, ציין בפסק הדין כי "עבירת ההצתה חמורה ביותר והסכנה שהאש הייתה מתפשטת על בתי השכונה לא מבוטלת...", יחד עם זאת קבע כי אין סיבה עקרונית שעונשו של המערער יהיה שונה מעונשם של טויטו" שכזכור הוחמר בשמונה חודשים.

יצחק גבאי, הורשע, על יסוד הודאתו, בהצתה, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין, הסתה לאלימות, איסור פרסום הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור.

בעקבות הרשעתו נגזרו עליו 36 חודשי מאסר בפועל, ו-14 חודשי מאסר על תנאי. בנוסף, חויב בפיצויים בסך 10,000 ש"ח לבית הספר שניזוק על ידו.

היום, קבע הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט העליון (אסתר חיות, אורי שהם וענת ברון) דחו את ערעורו של יצחק גבאי וקיבלו את ערעור המדינה, כך שעונשו יעמוד על 40 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ללא שינוי ביתר חלקי גזר הדין.

עו"ד איתמר בן גביר אומר הבוקר כי:" מצד אחד אני מאוכזב שבית המשפט העליון לא נתן דעתו למקרה הצתת בית הכנסת וכן זריקת בקבוקי תבערה על יהודים שהנאשמים שם קיבלו עונשים קלים יחסית, אך מאידך, אני מרוצה ששופטי בית המשפט העליון דחו את דרישות הפרקליטות למאסר של שנים רבות והכניסו קצת פרופורציות למקרה ואני מקווה שבפרקליטות ילמדו את הלקח ולא ינהגו ביהודים אחרת ממה שהם נוהגים בערבים. בדמוקרטיה אסור להפלות בין דם לדם בין לדין לדין, ולטעמי היה צריך לגזור על גבאי וגם על האחים טויטו את העונש שגזרו על נאשמים ערבים בגין הצתת בית כנסת"
הדו לשוני יצחק גבאי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד