ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

יוסף הצדיק כמשל • כך בונים עסק

נכון שאיש המכירות הטוב ביותר לא יצליח למכור אתרוגים באסרו חג סוכות, אבל בסופו של דבר, הכל תלוי במבט • אוריאל בלוי עם עצות שימושיות מהמקורות

יוסף הצדיק כמשל • כך בונים עסק



"כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות". כל אדם שונה מרעהו מכל הבחינות: אופי, כישרון, יכולת, יצירתיות, כישורים חברתיים, מנהיגות ואסרטיביות.

דווקא מציאות זו מובילה אותנו לתובנה אחת: לכל אדם קיים פוטנציאל עסקי. כל אחד והתחום האהוב עליו.

אחרי שאדם מזהה את כישרונו וטבעו, הוא יוכל לפתח אותם בצורה עסקית ושיווקית, לעיתים לבדו ופעמים רבות תוך הכוונה מקצועית בתחום.

אדם שאוהב לבשל ולאפות, יוכל לפתח את תחביבו לעסק – וכך גם אחרים יוכלו ליהנות מיצירתו. אדם המצטיין ביחסי ציבור, יוכל לעזור לאחרים להגיע ליחסי ציבור.

לאחר זיהוי מטרת העסק, עלינו לבדוק כמה דברים בכדי להגיע לתכל'ס:

• מאפייני שוק – מהם הצרכים של השוק.

הרי ברור שגם איש המכירות הטוב ביותר, לא יוכל למכור קוביות קרח לאסקימוסים, כפי שברור שאין לו סיכוי למכור אתרוגים באסרו חג סוכות.

• המתחרים בשוק – מה יש למתחרים להציע מבחינת מחיר וטיב המוצר. המטרה: לבלוט על המתחרים, שמא באמצעות מוצר ייחודי או מחיר אטרקטיבי.

הכול תלוי במבט.

תשמעו סיפור: שני אנשי-מכירות נשלחו ליערות אפריקה בכדי לבחון אפשרות של מכירת נעליים למקומיים.

לאחר שחזרו ארצה, אומר האחד למנהליו: "לא ניתן למכור להם אפילו זוג נעליים אחד, כולם שם הולכים יחפים".

השני, לעומת זאת, אומר: "כולם שם יחפים. תראו כמה נעליים נוכל למכור..."

• מבנה העסק – עלינו לבנות תשתית עסקית טובה וחכמה. עסק מצליח לא נבנה ביום אחד, כמאמר הפתגם "רומא לא נבנתה ביום אחד". עלינו להתחיל עם בהוצאות מינימאליות ולאט לאט להתרחב לפי ההצלחה העסקית.

• פרסום - אחת הטעויות היותר מוכרות בקרב עסקים חדשים, היא התחלה בפרסום גדול. פעמים רבות, על הוצאת פרסום גדולה, נקבל החזר קטן ביחס להשקעה. חבל.

הפרסום הטוב ביותר למוצר, הוא המוצר עצמו. ככל שהוא יהיה טוב יותר, המוצר ידבר בעד עצמו ו"חברך חברא אית ליה"(כתובות קי.). כלומר, חבר מביא חבר.

• האצלת וחלוקת סמכויות – גם אם אנחנו מרימים עסק משלנו בתחום מסוים, זה עדיין לא אומר שאנחנו טובים בצדדים האחרים של העסק, כגון ניהול, חשבונאות, שיווק או יחסי ציבור. במידה ונשכיל להאציל סמכויות במידה מבוקרת, כך נצליח יותר.

• בטחון עצמי ואמונה בהצלחתנו – המכשול הגדול ביותר של אדם החפץ לפתח ולשווק את עצמו הוא חוסר ביטחון עצמי ואמונה ביכולותיו. על ידי חיזוק הביטחון העצמי, יוכל האדם להצליח ולהתפתח.

כמו יוסף הצדיק

לסיכום: עם כל העצות שהזכרנו, עלינו לזכור כי "קשה פרנסתו של אדם כקריעת ים סוף". בפרשה האחרונה קראנו על יוסף הצדיק שעשה היסטוריה וממעמד של אסיר, הגיע למעלה – עד המשנה למלך.

בדומה לזיווגים, גם בענייני פרנסה ניתן לראות בחוש את ההשגחה הפרטית.

יש אנשים משכילים ומוכשרים, אך כושלים בעסקיהם, ושינם אנשים שלא נחשבים למוצלחים, אך עושים הרבה כסף בבחינת "לא לחכמים לחם".

ללמדנו, שבשביל להצליח ולהתפרנס בכבוד, אנו זקוקים להרבה תפילה וסייעתא דשמיא.



אוריאל בלוי-מרצה,מאמן ומגשר
העצמה אישית,שלום בית,יעוץ עסקי וכלכלת המשפחה,הסדרי ממון
0545333386
[email protected]

קישורים:
לאתר של אוריאל בלוי - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד