כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מבצע האבטחה הגדול והמסובך בישראל יוצא לדרך • כל הפרטים

נשיא ארה"ב, ראשי ממשלות, שרים ואישי ציבור צפויים לנחות ביממה הקרובה בישראל, להשתתף במסע הלווייתו של שמעון פרס. מערכת הביטחון נערכת למבצע האבטחה הגדול והמסובך בהיסטוריה בישראל - נתב"ג כביש 1 וירושלים במצור • כל הפרטים

אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)
אילוסטרציה (יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא ארה"ב, נשיאים, ראשי ממשלה, שרים ואישי ציבור, צפויים לנחות ביממה הקרובה בישראל ולהשתתף במסע הלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, שהלך הלילה לעולמו.

בעקבות זאת, במערכת הביטחון נערכים למבצע האבטחה הגדול והמסובך בהיסטוריה בישראל. מדובר במבצע לאומי מורכב ומשולב שכנראה לא היה כמותו ברחבי הארץ מאז קום המדינה. אלפי שוטרים מכל רחבי הארץ יתגברו את כוחות הביטחון בירושלים הבירה, זאת מלבד רמת הדריכות של כלל כוחות הביטחון, לרבות השב"כ וצה"ל, שיפעלו ברמת כוננות גבוהה מאוד, כל אחד בגזרתו ותפקידו.

על פי ההערכות ישתתפו עשרות אלפי בני אדם במסע ההלוויה, שעיקרו ייערך בירושלים. מחר בבוקר (חמישי) ארונו של פרס ז"ל יועבר בשיירה ממלכתית מצריפין למשכן הכנסת. בשעה 8:30 יונחו זרי פרחים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. החל מהשעה 9:00 יתאפשר גם לקהל הרחב לעבור על פני הארון לחלוק לו כבוד אחרון.

היערכות המשטרה במבצע כוללת אלפי שוטרים שיעסקו בתחומי האבטחה, הסדר הציבורי והתנועה במהלך הימים הקרובים על מנת לאפשר קיומו התקין של טקס הלוויה. ההיערכות תהיה במספר גזרות, החל מנתב"ג ועד ירושלים תוך דגש על השלבים הבאים: ליווי טקסי של הארון מצריפין עד משכן הכנסת, קליטת רבבות משתתפים בירושלים אשר יחלפו על פני ארונו במשכן, ליווי הארון להר הרצל, טקס האשכבה וטקס הקבורה בחלקת גדולי האומה.

יש לציין כי מבצע האבטחה המורכב בנתב"ג מתנגש עם עשרות אלפי הטסים לאומן לקראת ראש השנה, וברשות שדות התעופה נערכים בהתאם.

ביום שישי בשעה 8:30 יוצא הארון מהכנסת להר הרצל, כאשר הרחובות הראשיים ייחסמו לתנועת כלי רכב וצפויים עומסי תנועה רבים ברחבי העיר כולה. בשעה 9:30 יחל בהר הרצל טקס הפרידה וההספדים ובשעה 11:00 יעברו לחלקת גדולי האומה שם בשעה 12:00 יחל טקס הקבורה הצפוי להסתיים בשעה 13:30 לערך. השרה מירי רגב הודיעה שתפעל כי כלל כוחות הביחון יחזרו לבתיהם עוד בטרם כניסת השבת על מנת למוע את חילולה.

עם נחיתת נציגי המדינות בנתב"ג צפויות ככל הנראה חסימות לאורך כביש תל אביב-ירושלים, עם זאת ועדת השרים לטקסים וסמלים סיכמה כי יוגדרו מספר מנחתים בסביבת הר הרצל, על מנת לאפשר הגעה גם באמצעות מסוקים ולצמצם את החסימות בכביש מספר אחת. חלק מהמנהיגים, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שצפוי לנחות ביום שישי בבוקר ולהמריא חזרה מיד לאחר ההלוויה, יועבר במסוק ישירות להר הרצל. בירושלים ייחסמו רחובות בקרבת הכנסת, וכן באזור בית העלמין בהר הרצל.

יש לזכור, כי ארגוני הטרור בכל רחבי העולם, יש במניע שלהם גם רצון לחשיפה תקשורתית גדולה ככל האפשר. במידה וחס ושלום יצליחו ארגוני הטרור בישראל, ברצועת עזה ובגבולות ישראל עם לבנון וסוריה להוציא אל הפועל פיגוע, בזמן שמנהיגים ועיתונאים מכל רחבי העולם נמצאים בישראל, האפקט יהיה גדול בהרבה מהרגיל. לצורך כך, כלל גופי הביטחון נמצאים בכוננות גבוהה יחד עם גופי המודיעין למנוע כל תקרית.

כאמור, העומס הרב והאבטחה הכבדה אינה נחלת ירושלים בלבד, אלא גם בנמל התעופה בן גוריון העמוס. כ-40 אלף בני אדם טסים השנה מישראל לקבר רבי נחמן מברסלב באומן. העיתוי, בעקבות הלוויתו של שמעון פרס והגעת מנהיגים מרחבי העולים, אורחים ועיתונאים, הולך ליצור עומס רב על נמל התעופה בן גוריון.

רשות התעופה נמצאת בשיא הפעילות לקראת ראש השנה כשתנועת הנוסעים עומדת על מאות אלפים, מהם כ-40 אלף לאומן. מחר (חמישי), ביום הלווית פרס, צפוי יום שיא, במהלכו יעברו בנתב"ג למעלה מ-95 אלף נוסעים, בהם כ-18 אלף איש יטוסו לאומן.

מאז אושפז הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל הוכשרו עוד רחבות חנייה זמניים לקליטת מטוסים בנמל התעופה ונעשו פעולות והכנות לקליטת המשלחות. מאז אירוע יום הולדתו התשעים של פרס, כשהגיעו למעלה מ-60 מטוסים, הוכשרו עוד כעשרים רחבות חנייה למטוסים באזור המערבי ובצד המזרחי.

הבוקר הופעלה פקודה מיוחדת המאפשרת פעילות מבצעית מיוחדת בתעבורה האווירית על ידי חטיבת המבצעים ומגדל הפיקוח, הגדלת הקיבולת בנחיתות והמראות - ללמעלה מ-34 נחיתות והמראות בשעה. צוותים מיוחדים של חטיבת מבצעי הקרקע מובילים את המבצע על הקרקע. בנוסף קיים גיוס כללי של עובדי נתב"ג ורשות שדות התעופה לסייע בקליטת האורחים הצפויים להגיע לארץ.

כאמור, על מנת לאפשר תנועה תקינה של השיירה מצריפין לי-ם, תוך פגיעה מינימאלית במרקם החיים התקין, מחר צפויים שינויים עתיים בהסדרי התנועה לכיוון י-ם, כמו גם ביום הלוויה עצמו (שישי), בשל ליווי אח"מים רבים הצפויים להגיע ארצה מנתב"ג.

מוקד אגף התנועה יעדכן באופן רציף את משתמשי הדרך באמצעות כלי התקשורת. אנו ממליצים לציבור הנהגים להתעדכן בדבר שינויים ושיבושים בהסדרי התנועה הצפויים, בפרט בכביש 1 ובתוך העיר ירושלים, באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל - מוקד 110.
שמעון פרס הלוויה אבטחה נתב''ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד