כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ירושלים במצור: חסימת צירי תנועה ואלפי שוטרים לקראת הלווית פרס

ירושלים נערכת למצור: לקראת הלוויית שמעון פרס, גוייסו אלפי שוטרים, וייחסמו צירי תנועה מרכזיים בבירה ואליה - החל ממחר • משפחת פרס תשב שבעה במרכז פרס לשלום בהתאם לכללי ההלכה - עד ערב כניסת השבת וישובו לשבת שוב לאחר צאת השבת עד כניסת ראש השנה

צילום: הדס פרוש
צילום: הדס פרוש

המשטרה נערכת למבצע אבטחה חסר תקדים לקראת הלויית שמעון פרס במבצע המכונה 'כעת מחר'.

המשטרה השלימה את היערכותה למבצע לאבטחת הטקסים הממלכתיים וטקס ההלוויה של הנשיא התשיעי, שמעון פרס. מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, אמר כי מדובר ב"מבצע חסר תקדים במורכבותו".

כ-7,000 שוטרים ייטלו חלק במבצע האבטחה הגדול ביותר שנערך בישראל, מאז הלווייתו של ראש הממשלה יצחק רבין. השם שניתן למבצע הוא "כעת מחר", כשם ספרו של פרס.

המבצע יחל מחר בשעות הבוקר, בשעה שארונו של פרס יצא ממחנה צריפין, ויעלה לירושלים בנסיעה איטית דרך כביש מספר 1. משעות הבוקר המוקדמות, ייסגר הכביש לכיוון מזרח, לפחות לשעה.

בשעה 8 בבוקר יסגרו כל צירי התנועה בקריית הממשלה ואזור משכן הכנסת עד אחרי 9 בערב. הארון יוצב ברחבת הכנסת בשעה 09:00.

ביום שישי בבוקר ייסגר כביש 1 לסירוגין, כדי לאפשר מעבר מהיר לשיירות של מנהיגי המדינות שיגיעו להלוויה. צירי התנועה להר הרצל ייסגרו משעות הבוקר ועד 2 בצהריים, לאחר תום ההלוויה.

בנמל התעופה בן גוריון מתכוננים לנחיתה של הנשיא האמריקני לשעבר ביל קלינטון שמתוכנן לנחות ב-9 וחצי בבוקר. לאחר מכן צפויים לנחות כ-50 מטוסים של מנהיגים שונים מרחבי העולם שיגיעו ללווייתו של פרס.

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, אמר כי "מדובר במבצע גדול, משמעותי ומורכב מאוד. הוא חסר תקדים במורכבותו. זהו אתגר אבטחתי גדול, אתגר תנועתי ואתגר של שמירה על הסדר הציבורי.

"תפקידנו הוא לאפשר את הטקסיות הראויה לאיש בסדר גודל הזה. תפקידנו הוא לא להיות מה שקובע את סדר היום, אלא מה שמאפשר אותו. אנו נעשה מאמץ לאפשר לכל האזרחים לעבור על פני הארון בכנסת".

אלשיך הוסיף: "צריך לקחת בחשבון את צרכי המשפחה. למרות המורכבות של האירוע, צריך גם לאפשר את מרקם החיים בישראל . המשטרה ערוכה לאירועים גדולים, אולם במבצע הזה יש כמה וכמה אתגרים תקדימיים. מדובר באורחים רמי דרג שמגיעים מבחוץ, וזה דורש תיאום מורכב".
כוחות מתוגברים של משטרת ישראל יתפרסו בין היתר, בצירים הביעירוניים, על מנת לתת שירות מיטבי למשתמשי הדרך: למשתתפי הלוויה ולציבור הנהגים בכלל.

מחר בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך ליווי שיירת הארון מצריפין לירושלים, התנועה בכביש 1 למזרח צפויה להיחסם לסירוגין.

ביום שישי בשעות הצהרים, עם סיום הלוויה, כביש 1 למערב צפוי להיחסם לסירוגין מירושלים לנתב"ג.

מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את ציבור הנהגים באשר למצב העומסים והחסימות בצירים, כך שמומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן, מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל - 110, יעמוד לרשות האזרחים לשאלות ופניות באשר להסדרי התנועה ככל שנדרש.

עקב חסימות התנועה הנדרשות וכן, נוכח הצפי להגעה של אזרחים רבים ללוויה מכל רחבי הארץ, צפויים עומסים כבדים בצירים המובילים לירושלים - כביש 1 וכביש 443, הן ביום חמישי והן בשישי.

תוך כך, משפחת פרס תשב שבעה בהתאם להלכה, עד שעתיים לפני שבת וישובו לשבת שוב לאחר צאת השבת וכן בערב ראש השנה עד שעתיים לפני כניסת החג.

בהתאם להלכה, השבעה של הנשיא התשיעי תתקיים ביום שישי (ו') עד שעתיים לפני כניסת שבת. במוצאי השבת כפי הנראה תתקיים שבעה וכן ביום ראשון (א') עד שעתיים לפני כניסת החג (18:02 כניסת החג). השבעה תתקיים במרכז פרס לשלום- רחוב קדם 132 יפו.
שמעון פרס נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד