ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הבטחנו זה לזו שאם ניפרד – נעשה את זה יפה

הרב אפרים לוי, טוען רבני ומגשר, מזכיר כי נישואין יכולים לעלות על שרטון - ומסביר כיצד כדי להתנהג מבעוד מועד

הבטחנו זה לזו שאם ניפרד – נעשה את זה יפה
ל



כאשר זוגות נכנסים מתחת לחופה, אף אחד מבני הזוג לא מדמיין מצב שבו הם ייפגשו על מדרגות הרבנות בהליך גירושין. אך המציאות מוכיחה שפעמים רבות כך קורה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, העיר שבה היה שיעור הגירושין הגבוה ביותר בישראל בשנת 2015 היא תל אביב. בכל הארץ התגרשו באותה שנה 11,114 זוגות. עליה קלה ועצובה לעומת 11,023 זוגות שהתגרשו בשנת 2014.

לא באנו לכאן כדי להכניס אתכם לדיכאון. להיפך. באנו לתת לכם כלי לשיפור הזוגיות ולגישור על הפערים ביניכם. אם אתם מרגישים שאתם כבר לא תוכלו לגשר על הפערים – אפשר להגיע למצב שבו הליך הגירושין ייעשה באופן מסודר ככל שניתן על מנת שבמהלכו ולאחריו תהיה פגיעה מינימלית בילדים.

אחת הבעיות המרכזיות של מי שנקלעים להליכי גירושין היא חוסר ההיכרות שלהם עם עולם בתי הדין הרבניים ועם המושגים הקשורים אל העולם הזה – משמורות, הסדרי ראיה, מזונות ועוד. אל חוסר ההיכרות נלווה גם חשש טבעי של כל אחד מן הצדדים – שלא יצליח לייצג את האינטרסים של עצמו באופן מיטבי בפני בית הדין וממילא יאבד זכויות המגיעות לו.

ייצוג האינטרסים באופן מיטבי מול בית הדין

לשם כך, כדי לייצג את האינטרסים של המיוצג באופן המיטבי, נוסד מקצוע הטוענים הרבניים. ה'גישור' הוא 'בונוס' אשר בא כדי לעזור – שאם כבר מחליטים להיפרד – אפשר לעשות את זה יפה בלי כל המשקעים הרעים מסביב. הרב אפרים לוי , טוען רבני ומגשר, מסביר שהפתרון לכל הבעיות הללו הוא פניה אל מי שמכיר את ההלכות הנוגעות לדיני אישות על בוריין. זאת, בניגוד לעורכי דין שלא בהכרח בקיאים בדינים הללו כפי שהם מכירים את חוקי המדינה.

"חלק מעורכי הדין אינם יודעים מימינם ומשמאלם באשר לנאמר בפסקי הדין. כמו שלא תיקח עורך דין שלא יודע לקרוא פסק דין לייצג אותך בבית המשפט, כך לא יתכן שתיקח כמייצג שלך בבית הדין עורך דין שלא יודע לקרוא ולהבין את פסקי הדין הניתנים על ידי הדיינים. לעומתם, הטוען הרבני יודע ומבין, והכי חשוב – גם מדבר – את שפת הדיינים", אמר הרב לוי.

לוי עצמו הוא טוען רבני ומגשר. הוא הוסמך להיות טוען רבני על ידי נשיא בית הדין הרבני הגדול, הראשון לציון הרב יצחק יוסף. את לימודי הגישור שלו עשה במרכז ללימודי גישור בהתאם להמלצת ועדת גדות שעל יד משרד המשפטים. מלבד כל זאת הוא גם משמש כיועץ נישואין ומנחה הורים. בעבר כיהן לוי כרב בבית הכנסת הגדול בראשון לציון. הוא עסק בחינוך שנים רבות וכיום הוא מרצה ומלמד במכון 'תורת המשפט' ללימודי רבנות וטוענים רבניים.

רגישות רבה כאשר יש ילדים בסיפור

הרב אפרים לוי הוא בעל ידע מקיף, כושר הסברה משובח ומוכח, אחריות ומסירות, מוסר עבודה גבוה והקפדה על עמידה בזמנים ועל דייקנות יחד עם סבלנות רבה ויכולת עבודה בצוות.

יתרונו הגדול של הרב אפרים לוי הוא בראיה הרחבה שיש לו – כתוצאה מניסיון החיים ומן הניסיון המקצועי הרב שלו. במקרה שבו בני הזוג מחליטים שפרידה וגירושין הם דבר בלתי נמנע, מסייע לוי להגיע לפרידה ברוח טובה ככל שניתן. הדבר חשוב בייחוד כאשר ישנם ילדים. במקרים כאלה, מספק לוי הדרכה להורים כיצד להתנהל באופן שבו הפרידה תפגע באופן המינימלי בלבד בילדים ויחסוך מהם כאב רב.

עמוד בפייסבוק>>
הרב אפרים לוי גירושין טוען רבני מגשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד